Mistä juttelette lounastauolla?
Siis töissä työkaverien kanssa, mistä keskustelette? Kaikki ideat kehiin, sillä itse koen todella vaivaannuttavaksi mennä syömään hiljaisten tyyppien kanssa, jotka eivät ota yhtään vastuuta keskustelusta. Minulla loppuu usein ideat näiden tuppisuiden kanssa.
Kommentit (34)
Yleensä riidellään ihan kaikesta. Tai no, työpari ja toinen samasta piiristä riitelee siitä kumpi on viehättävämpi ja komeampi ja mä päädyn sen kiistelyn keskelle. Lopulta lyödään femmat ja jatketaan töitä.
Itse koen tavattoman vaivaannuttavaksi sen, että pitäisi väkisin jutella työkavereitten kanssa. Lounastauko on ainakin meillä palkatonta aikaa, ja siksi haluan viettää sen juuri kuten tahdon. Eli syömällä ja juttelemalla silloin, kun itsestä tuntuu siltä, en kenenkään mieliksi tai vain tavan vuoksi. Jos saisin palkkaa seuranpitämisestä, voisin siihen ryhtyäkin.
Telkkariohjelmista, elokuvista, lapsien harrastuksista, omista harrastuksista, työpaikan asioista, työasioista... Aika laajalla skaalalla. Jos eräs tietty työkaveri on paikalla, lähes aina työmatkapyöräilystä, kaupunkisuunnittelusta tai julkisesta liikenteestä. Hän on hyvin aktiivinen sillä saralla...
Et pysty yksin pitämään yllä keskustelua vaikka sinulla olisi kasapäin aiheita.
Onneksi teen töitä yksin niin ei oo tuommoista ongelmaa...
Ap, kaikki eivät välttämättä tykkää puhua ruoka suussa. Suomessa on muutenkin täysin normaalia olla välillä ihan hiljaa. Suomalaiset ovat suoria ja kaunistelemattomia. Eivät kaikki, mutta suuri osa. Tietty ymmärrän, että tämä saattaa olla jonkinlainen kulttuurishokki, jos olet ulkosuomalainen.
Ei ole aikaa jutella, hyvä jos ehtii syömään. Sekin on sellaista lappaamista ettei kerkee maistamaan mitään. Polttoainetta se vaan on.
Hei joskus voi olla ihan hiljaakin. Meidän kulttuurissa se on ihan ok. Pieni small talk on ihan kivaa, mutta mitään kiusaannuttavaa pienissä hiljaisuuden pätkissä ei ole. Tai ehkä puheliaat sitten kokevat toisin, en tiedä. Mut hei, ei teidän ole pakko hauskuuttaa! Joskus voi vaan olla.
Jännä että suht monella tuntuu olevan huonoja kokemuksia lounaspöytäkeskusteluista. Kaikissa mun työpaikoissa lounas- ja kahvipöytäkeskustelut on olleet tosi viihdyttäviä. Työkavereiden kanssa on kiva turista ja kyllähän ne tyypit oppii aika hyvin tuntemaan, niin välillä jutut voi olla hyvinkin lennokkaita.
Onko pakko keskustella? Haluan pitää levähdystauon ja olla itsekseni.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:30"]
Jännä että suht monella tuntuu olevan huonoja kokemuksia lounaspöytäkeskusteluista. Kaikissa mun työpaikoissa lounas- ja kahvipöytäkeskustelut on olleet tosi viihdyttäviä. Työkavereiden kanssa on kiva turista ja kyllähän ne tyypit oppii aika hyvin tuntemaan, niin välillä jutut voi olla hyvinkin lennokkaita.
[/quote]
Jos ei aina jaksa puhua, ei se tarkoita, että olisi huonoja kokemuksia lounaskeskusteluista. Ei vain aina jaksa.
Syön yksin. Kun muut pitävät ruokataukoa, painelen ulos tupakalla omaan rauhaani. En jaksa kuunnella tyhjänpäiväistä paskanjauhantaa.
Onpas hyviä lihapullia, mjums mjums... Pääh, ku. kastiketta tippu kaulukselle, pitää putsata.., ai jaa, en kato Salkkareita, paska ohjelma...nii se puhelinvaihteen Ansku on kyllä aika natsi. (supi supi) Irja ei muuten taaskaan ottanu kastiketta salaattiin, ei oo ottanu 4 kuukauteen.
Ai kymmentä vaille jo, menkää tytöt edeltä, käyn laittaa vielä puuteria (lähden kakalle)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:12"]
Siis töissä työkaverien kanssa, mistä keskustelette? Kaikki ideat kehiin, sillä itse koen todella vaivaannuttavaksi mennä syömään hiljaisten tyyppien kanssa, jotka eivät ota yhtään vastuuta keskustelusta. Minulla loppuu usein ideat näiden tuppisuiden kanssa.
[/quote]
Anteeksi nyt vain, mutta miksi minun pitäisi ottaa vastuuta keskustelustasi? Olenko luvannut sinulle keskustelun? Tai vastuunpitämisen?
Inhosin taukoja eräässä työpaikassa, jossa eräs henkilö pilasi tauot puheillaan. Ja millaistako se puhe sitten oli? Lähes pelkkää muiden ihmisten ihan törkeääkin haukkumista, jatkuvaa juoruilua, joka tapauksessa lähes aina jotain negatiivista. :/ Tauon kuuluu olla tauko eli rentouttava ajanjakso töiden välissä, ja kukin rentoutukoon omalla tavallaan, minä esim. syömällä rauhassa ja lukemalla lehteä, ehkä sentään joskus juttelemalla kevyesti mukavia niitä näitäkin, ja onkin sitten pidemmän päälle todella masentavaa olla tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä tauoillaan, joka on oikeasti todella ilkeä, negatiivinen ja epämääräisillä sosiaalisilla keinoillaan suorastaan pakottaa olemaan seurassaan, eli kerää taustajoukoikseen muitakin samanlaista. Luulee olevansa sosiaalinen ja että hiljaisemmat eivät sitä muka ole, mutta se on kyllä ennemminkin toiste päin. Tai ne sosiaaliset taidot, ne on ennemminkin sillä hiljaisella ihmisellä siinä, vaikkei edes juuri mitään puhuisi, kuin sillä joka toimii kuten edellä mainitsin.
Pilluista ja keneltä on viimeksi saatu,onneksi meidän työpaikan naiset on vähän huolimattomia perseistään.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:41"]
Onpas hyviä lihapullia, mjums mjums... Pääh, ku. kastiketta tippu kaulukselle, pitää putsata.., ai jaa, en kato Salkkareita, paska ohjelma...nii se puhelinvaihteen Ansku on kyllä aika natsi. (supi supi) Irja ei muuten taaskaan ottanu kastiketta salaattiin, ei oo ottanu 4 kuukauteen. Ai kymmentä vaille jo, menkää tytöt edeltä, käyn laittaa vielä puuteria (lähden kakalle)
[/quote]
Jooh, tämän takia toivoisin työskenteleväni miespainotteisessa työyhteisössä. Ei noita naisten juttuja jaksa kuunnella. Olen nainen, valitettavasti.
Oon ollu neljässä eri työpaikassa, elikkäs: 1. Kesätöissä juteltiin kesän vietosta, yhteisistä kavereista, viikonlopun vietosta, töistä, mulkkupomosta. Näitä keskustelunaiheita en kannata. Olin tosi nuori tällöin ja muutkin kesätyöläiset, muualla voitais kattoo kieroon. 2. Puhelinmyynti :D kaikesta mahollisesta, ei kannata. 3. Varastolla töiden kulusta, kaikesta normaalista. 4. Isossa ruokakaupassa juteltiin lomasuunnitelmista, tv-ohjelmista, elämästä kaupan ulkopuolella, siitä että väsyttää jos on aamuvuoro, mitä teit töiden jälkeen ym. Varo näitä aiheita: pomon haukkuminen, mitä tapahtui viikonloppuna baarissa, olitko eilen ulkona(jos olet la tai su töitä)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:13"]En mistään, käyn yksin syömässä, en jaksa läyrytä
[/quote]
Minäkin mieluummin kävisin, mutta tämä antaisi vähän huonon kuvan, joten menen muiden mukana. Eikö kukaan ihmettele?
En mistään, käyn yksin syömässä, en jaksa läyrytä