Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joona

29.09.2006 |

Mitä tulee mieleen nimestä Joona?

Onko Joona rauhallinen vai vilkas kaveri? Entä tumma vai vaalea?

Miehelle oon yrittäny ehdotella, että laitettais pojan nimeksi Joona (toiseksi nimeksi ehkä Aleksanteri) mutta mies ei meinaa lämmetä. Kerro millaisia mielikuvia Joona herättää sinussa. :)

Vilja

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joona on ihan nätti nimi, hieman ehkä pehmeä minun makuuni. En kuitenkaan laittaisi nimeksi omalle lapselleni. Joona on mielestäni liian lähellä tyttöjen nimiä kuten Jonna, Jenna tai Jaana.

Joonasta tulee mieleen vaalea pellavapäinen poika, rauhallinen, mutta joka kertoo hyviä juttuja. :)

Joonasta tulee myös mieleen Raamatun kertomus Joonasta, joka oli kalan vatsassa.

Vierailija
2/6 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Joona liian samanlainen kuin Joonas? Poikani serkku on Joonas mutta sukunimi on eri..

Vilja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä mulle tulee mieleen rauhallinen vaalea pellavapäinen poika,mutta on toki vain oma assosiaationi.

minusta Joona ja Joonas voivat hyvin olla serkusten nimet, varsinkin jos sukunimi on eri. jos ollaan tosi paljon tekemisissä, voi tietysti aiheuttaa sekaannuksiakin. tuo Joonia olisi tietysti vähän harvinaisempi ja erilaisempi..

4/6 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonasta ei oo oikein mielikuvia, kun tunnen tummia ja vaaleita, rauhallisia ja vilkkaita yms eli mielikuvat ovat sekavat ;o)!!

Joona on kyllä aika samanlainen kuin Joonas, mutta kuitenkin ihan eri nimi eli ei mielestäni haittaa vaikka serkkupoika onkin Joonas :o)!

Vierailija
5/6 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaalean pojan nimi.

Neutraali, ehkä vähän tylsä mutta ok nimi.

Vierailija
6/6 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te kaikki sanotte että vaalea? :) Minusta tumma.

Mielleyhtymä on minullakin rauhallinen, ehkä vähän liiankin - tulee mielikuva vähän " hitaasta" . Mutta jokainenhan tekee itse nimestään itsensä näköisen, siis niin kuin sanotaan ettei nimi miestä pahenna ellei mies nimeään.

Itse en laittaisi Joona-nimeä, mutta Joonatan-nimestä taas tykkään paljonkin. Samoin nimestä Jonas. Mutta se on makuasia.

Joona on kyllä suosittu nimi nykyään, niin kuin kaikki saman rakenteiset

( Miika, Leevi, Meeri, Niilo ...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan