Saitko tänään mieheltäsi kukkia?
Tämän vuoden naistenpäivänä näyttäisi, että kaikkien miehet osoittavat naisilleen kukkasin, kuinka paljon nämä heille merkitsevät. Melkein kaikki facebook-kaverit saaneet mieheltään kukkia
Lahjapäivityksiä yhtä paljon kuin joulun aikaa.
Kommentit (70)
Näköjään sopii sanoa saaneensa kullia, mutta kikkelikuvan saamisesta kertominen on pitänyt poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus. Onko tämä päivä edelleen suomiakoille joku prinsessapäivä? Eikö tämän päivän alkuperäinen tarkoitus ollut olla päivä jolloin ajatellaan niitä naisia jotka joutuvat elämään kurjuudessa ja orjuudessa?
Oli, nimenoman. On loukkaus onnitella suomalaista naista jonain naistenpäivänä. Voisi mieluummin laittaa rahaa noihin tuhansiin naistenoikeuskeräyksiin, jos nyt välttämättä haluaa uskoa, että se menee kehitysmaiden naisten oikeuksien parantamiseen.
Naispuolisten ystävien ja äidin kanssa toivoteltiin hyvää naistenpäivää. Mies ei toivottanut edes sitäkään, tykkäsi vain Face-päivityksestäni, jossa toivottelin muille hyvää naistenpäivää. En saanut häneltä kukkia, en yleensäkään saa niitä muutoin kuin synttäreinä. Rakastan kukkia ja ostan niitä paljon itsekin.
Muistan kyllä lämmöllä vanhaa työpaikkaani, jossa firman henkilöstöjohtaja kävi naistenpäivänä tuomassa henkilökohtaisesti ruusun kaikille naisille! Pieni asia, mutta iso ilo.
En saanut. Mutta en kai voi loukkaantua kun en itse muistanut häntä miestenpäivänä. Toisaalta en kyllä enää edes niitä osannut odottaa, ei ole ikinä kukkia tuonut.
Hyvä bisnes tämäkin, kun mieseht juoksevat ostamaan kukkia ja lahjoja. Naisten päivää on vietetty jo pidemmän aikaa, miksi. Edelleen monissa piireissä hakataan naisia 364 päivänä vuodessa ja yhtenä päivänä ojennetaan ruusu.
Sain kukkia ja suklaata ja ilahduin kovasti, koska en odottanut mitään. Synttäri- ja joululahjat mies aina ostaa kyllä, mutta en odottanut mitään naistenpäivämuistamista :)
Odotatteko te siis ihan oikeasti jotain lahjaa tai kukkia naisten päivänä? Olen itsekin nainen, mutta mulle naisten päivä kyllä näyttäytyy ennen kaikkea nimenomaan siinä merkityksessä, että muistetaan niitä naisia, jotka elää väkivallan uhan alla tai muuten kauheissa olosuhteissa. Tuntuu jotenkin irvokkaalta, että tästä on pitänyt vääntää jokin ystävänpäivän jatke tai naisten hemmottelupäivä. En kyllä osaa suhtautua ystävänpäiväänkään ainakaan sellaisena jenkkityylisenä romanttisena juhlapyhänä millaisena se täälläkin useimmiten näyttäytyy. Mutta jotenkin se tuntuu vielä tylsemmältä, että päivä jonka merkitys on aiemmin ollut selkeän poliittinen on typistynyt ruusuiksi ja suklaarasioiksi.
En saanut kukkia, mutta herkkusuklaata kyllä :)
Mulle on jotenkin jäänyt mielikuva että lähinnä Venäjällä vietetään naistenpäivää. Vähän niinkun Valentine's Day neukkukopio. Olen männävuosina lähes loukkaantunut naistenpäivän toivottelusta.
Ihmettelin eilen kaupassa kun siellä oli valtava määrä kukkia ja niiden ympärillä kuhisi miesväkeä. Kotona huomasin että ai niin, naistenpäivä. Aika herttaista :D