Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua haukutaan äitinä, kun otin ripsienpidennykset ja meikkaan

Vierailija
08.08.2015 |

Ei päin naamaa, mutta huomaan kyllä kun muut äidit pyörittelevät silmiään puistossa.Tyttöni on 5-vuotias. Kerran olin yhden äidin kanssa istuskelemassa kun lapset leikkivät ja hän kysyi minulta että keneen sinä tuolla yrität tehdä vaikutusta.

Tykkään myös käyttää meikkiä, rajaukset, peitevoide, puuteri ja hiukseni ovat lähes puoleen selkään vaikka olen kohta 35-vuotias. Niistä on myös kysytty, miksen leikkaa helpompaa mallia? Ehkä siksi, että pidän hiuksistani näin.

Onko se väärin, että minä saisin tuntea itseni kauniiksi vaikka olen äiti? Olen naimisissa lapseni isän kanssa. Se aika mikä laittautumiseeni menee ei varmaankaan tee lapsestani psykopaattia vaan laitan muumit pyörimään tai vaihtoehtoisesti pelaa esim. muistipelejä isänsä kanssa. Saan itseni nätiksi n.tunnissa.

Mieheni on kiitellyt minua siitä, etten ole muuttunut muodottomaksi kassialmaksi lapsen synnytettyäni. Raskauskilot lähtivät 6 kuukaudessa kokonaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihana.
Oma äitini on jo yli 40, mutta tykkää laittaa itseään. Ei sen pitäisi keneltäkään muulta olla pois, ehkä osa on kateellisia, kun jaksat?
Kaikista ei ole siihen ja tekosyy "perhe ja lapset etusijalla en mä ehdi meikkaamaan" on mielestäni naurettava, etenkin kun oma äitini 3 lapsen kanssa ehtinyt aina laittautumaan, emmekä ole jääneet toiselle sijalle.

Vierailija
2/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tunnin pakkelointi puistoa varten naurettavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään laittautua! Meikkini ei ole järin vahva, vaikka sitä kyllä laitankin yleensä huollitellusti ja sinänsä kyllä paljon. Minusta meikkaaminen on kivaa ja tunnen oloni kivaksi meikattuna - samaten kuin jo siitä, jos päälläni on mukavat alusvaatteet vaikka eihän niitäkään kukaan esim. puistossa näe.

En tiedä, ihmettelevätkö muut meikkaamistani, mutta ihmetelkööt jos haluaa! Kyllä, olen nuori äiti (24) ja tykkään pitää ulkonäöstäni huolta 90% ajasta (joskus toki röhnötän pieruverkkareissa tukka tuhannen solmussa, myös siellä puistossa ;D) mutta ei se äitiyttäni rakenna.
Itseasiassa 1v4kk tyttöni tykkää seurata meikkaamistani ja itsekin sutii naamalleen "meikkiä" tyhjästä purkista vanhalla sudilla.

Vierailija
4/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:14"]Onhan tunnin pakkelointi puistoa varten naurettavaa
[/quote]

Eikö sinusta tuo mustavalkoinen ajattelutapa ole yhtään naurettavaa? Tosin ehkä surullista sittenkin.

Vierailija
5/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, mua katsottiin puistossa kieroon kun en ollut tuulipuvussa ja naama näkkärillä. Kumminkin kolmen lapsen kanssa siellä olin ja oikein hyvin luonnistui mäenlasku ja leikkiminen farkuissa ja kiilakorkokengissä, hiukset, kynnet ja naama laitettuna

Vierailija
6/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:07"]

Ei päin naamaa, mutta huomaan kyllä kun muut äidit pyörittelevät silmiään puistossa.Tyttöni on 5-vuotias. Kerran olin yhden äidin kanssa istuskelemassa kun lapset leikkivät ja hän kysyi minulta että keneen sinä tuolla yrität tehdä vaikutusta.

Tykkään myös käyttää meikkiä, rajaukset, peitevoide, puuteri ja hiukseni ovat lähes puoleen selkään vaikka olen kohta 35-vuotias. Niistä on myös kysytty, miksen leikkaa helpompaa mallia? Ehkä siksi, että pidän hiuksistani näin.

Onko se väärin, että minä saisin tuntea itseni kauniiksi vaikka olen äiti? Olen naimisissa lapseni isän kanssa. Se aika mikä laittautumiseeni menee ei varmaankaan tee lapsestani psykopaattia vaan laitan muumit pyörimään tai vaihtoehtoisesti pelaa esim. muistipelejä isänsä kanssa. Saan itseni nätiksi n.tunnissa.

Mieheni on kiitellyt minua siitä, etten ole muuttunut muodottomaksi kassialmaksi lapsen synnytettyäni. Raskauskilot lähtivät 6 kuukaudessa kokonaan.

[/quote]

Hohhoijaa..taas näitä

Miehet tuli kaikki viemään roskapussia, kun menin ulos bikineissä, kun niiden omat vaimot ovat siiderivalaita

Töissä vanhat, läskit akat ovat ilkeitä minulle, kun olen kaunis ja nuori ja pukeudun hameeseen ja toppiin

Puistossa läskit ämmät katsoo rumasti, kun minulla on kivat farkut ja pusero ja laitan meikkiä

Nää on niiiiiiiiin jo nähty ja kuluneita

Vierailija
7/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin meikkaan lähes päivittäin, vaikka olisinkin koko päivän kotona. Eli teen sitä ihan itseni takia. Olo mukavampi kun on ehostanut itseään. En tietenkään mitään juhlameikkiä vedä päivittäin, vaan sellainen kevyt meikki (meikkivoide, kulmat [en piirrä vaan "vahvistan"], ripsiväri ja luomiväri). Hiuksia en lämpimällä kelillä jaksa kummemmin laittaa, vaan laitan nutturalle jotta niskaa ei hiosta.
Aikaa ehostautumiselleni menee noin vartti, siis arki meikkiin.
Olen 24-vuotias ja lapset 4v ja 1v10kk.

Vierailija
8/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa välittämästä. Itse otin silikonit palkinnoksi itselleni pitkästä imetyksestä, eikä kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat. Oma on elämäni.

Vierailija
9/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äitini meikkaa. Ei tosin laita kynsiään tai ripsiä, koska hänestä sen rahan voisi mielummin laittaa hyväntekeväisyyteen.
Minusta on ok, jos äiti laittautuu, kunhan lapsi ei jää varjoon. Kuulen paljon juttuja äidiltäni. Hän näkee usein töissä äitejä, joilla on kynnet, ripset ja merkkivaatteet, mutta sitten valitetaan, ettei ole varaa ostaa kumisaappaita lapselle tai tuulipukua/toppatakkia.

Sellaiset äidit ärsyttää, jotka panostavat vain omaan ulkonäköönsä ja tuhlaa esim. lapsilisät itseensä ja lapsi jää täysin heitteille.

Vierailija
10/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. Itsekin meikkaan päivittäin ja laitan siistit vaatteet päälle (farkut, kivat kengät jne..) Verkkareita ja lenkkareita en käytä edes lapsen kanssa puistossa. En ole huomannut, että katsotaan pahasti. 

Mietin vaan että olisitko kuitenkin hieman ylilaittautunut sinne puistoon? Suurin osa äideistä täällä pääkaupunkiseudulla on siististi pukeutunut ja meikannut ulos, joten en usko että kiinnittää kenenkään huomiota. Miten voi mennä tunti laittautua jos on vielä ripsienpidennykset?

Vierailija
11/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin meikkaaminen leikkipuistoon? Meillä on laittautumisesta erilainen mielikuva. Minäkin kyllä meikkaan joka päivä, aikaa menee noin vartti. Sitten puhdas tukka nutturalle tai ponnarille ja matkaan. Laittautuminen arkena ei tarkoita yökerhomeikkiä.

Vierailija
12/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti päivässä? Laittautuminen käy sulla sitten aktiiviharrastuksesta. Itse käyttäisin kyllä sen tunnin johonkin muuhun. Kohtuullisen meikin tekee muuramassa minuutissa.

Vierailija
13/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntiin lasketaan mukaan suihku ja hiusten kuivaus. Ap

Vierailija
14/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen muutamaa äitiä jotka ovat pienten lasten kanssa puistossa nätit meikit kasvoilla :)

En ole itse meikannut ennen lapsia joten se ei kuulu nytkään arkirutiineihin. Luulen että silmien pyörittelijät ovat kateellisia laittaitujille!

Vierailija
15/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap on laittautunut hieman huomiota herättävällä tavalla. Itsensä hoitaminen ja huoliteltu ulkonäkö tuskin herättää kenessäkään negatiivisia tunteita, mutta paksu pakkelikerros, huomiota herättävät tekoripset, rakennekynnet,  hiustenpidennykset, ns. yökerholook näyttää kyllä aika kummalliselta aamupäivällä leikkipuistossa. Aina tällä tavalla laittautunut ei näytä muiden silmissä kovinkaan siistiltä vaan enemmänkin hompsuiselta ja sotkuiselta, vaikka laittautumiseen olisikin kulunut useampikin tunti...

Vierailija
16/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:50"]Tuntiin lasketaan mukaan suihku ja hiusten kuivaus. Ap
[/quote]No tunti menee mullakin aamulla, pesen myös hampaat. Syön myös aamupalaa, ilman sitä en varmaan näyttäisi kovin hyvältä :)

Vierailija
17/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kauneuskäsitykset ovat erilaisia. Ap ei ehkä ole kaunis niiden muiden mielestä, vaikka omasta mielestään onkin.

Vierailija
18/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kait ne ripsenpidennykset ja meikki vaikuta siihen mitenkään, onko hyvä äiti. Ei voi ymmärtää tuollaista haukkumista. Jotkut ihmiset ovat kyllä sellaisia, jotka keksivät haukuttavaa mistä tahansa.

Vierailija
19/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset 1v3kk ja 2v5kk ja meikkaan. Ei ole missään pidennyksiä tai kynsiä laitettu (ne pidän lyhyenä muutenkin) mutta hiukset pitkät ja meikkaan luonnollisen mutta siistin päivämeikin useimpina päivinä - en tosin aivan joka päivä. Voin siis liikkua myös meikittä mutta harvemmin. Aikaa meikkaamiseen menee noin 10min, muuten laittautuminen on lähinnä hiusten harjaus ja pukeminen. Föönin kaivoin esiin pari viikkoa sitten varmaan ekaa kertaa pariin vuoteen :) Rahaa kaikenlaiseen kosmetiikkaan kulutan alle 20€/kk (ml. Dödöt jne), puuteria ja meikkivoidetta parin kuukauden välein ja muita meikkejä harvemmin kun sattuu olemaan lopussa. Tyylin on vähän fiiliksestä riippuvainen, eli joskus seksikkäämpi ja joskus mammamaisempi.

Vierailija
20/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:06"]Mulla lapset 1v3kk ja 2v5kk ja meikkaan. Ei ole missään pidennyksiä tai kynsiä laitettu (ne pidän lyhyenä muutenkin) mutta hiukset pitkät ja meikkaan luonnollisen mutta siistin päivämeikin useimpina päivinä - en tosin aivan joka päivä. Voin siis liikkua myös meikittä mutta harvemmin. Aikaa meikkaamiseen menee noin 10min, muuten laittautuminen on lähinnä hiusten harjaus ja pukeminen. Föönin kaivoin esiin pari viikkoa sitten varmaan ekaa kertaa pariin vuoteen :) Rahaa kaikenlaiseen kosmetiikkaan kulutan alle 20€/kk (ml. Dödöt jne), puuteria ja meikkivoidetta parin kuukauden välein ja muita meikkejä harvemmin kun sattuu olemaan lopussa. Tyylin on vähän fiiliksestä riippuvainen, eli joskus seksikkäämpi ja joskus mammamaisempi.
[/quote]

Niin ja en ole huomannut mitään katseita vaikka olisin laittautuneempi, ja on tatuointiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan