Minua haukutaan äitinä, kun otin ripsienpidennykset ja meikkaan
Ei päin naamaa, mutta huomaan kyllä kun muut äidit pyörittelevät silmiään puistossa.Tyttöni on 5-vuotias. Kerran olin yhden äidin kanssa istuskelemassa kun lapset leikkivät ja hän kysyi minulta että keneen sinä tuolla yrität tehdä vaikutusta.
Tykkään myös käyttää meikkiä, rajaukset, peitevoide, puuteri ja hiukseni ovat lähes puoleen selkään vaikka olen kohta 35-vuotias. Niistä on myös kysytty, miksen leikkaa helpompaa mallia? Ehkä siksi, että pidän hiuksistani näin.
Onko se väärin, että minä saisin tuntea itseni kauniiksi vaikka olen äiti? Olen naimisissa lapseni isän kanssa. Se aika mikä laittautumiseeni menee ei varmaankaan tee lapsestani psykopaattia vaan laitan muumit pyörimään tai vaihtoehtoisesti pelaa esim. muistipelejä isänsä kanssa. Saan itseni nätiksi n.tunnissa.
Mieheni on kiitellyt minua siitä, etten ole muuttunut muodottomaksi kassialmaksi lapsen synnytettyäni. Raskauskilot lähtivät 6 kuukaudessa kokonaan.
Kommentit (26)
Ap, vaikea uskoa, että kukaan pitäisi naista huonona äitinä pelkästään meikkaamisen takia. Mutta jos tekemisillesi pyöritellään silmiä, SINUN on ehkä helpompi tulkita se kateudeksi kuin oikeaksi kritiikiksi. Joku yksittäinen homssu saattaa toki ollakin, mutta että kokonainein leikkipuistollinen äitejä tekisi sinusta arvioita ripsenpidennysten takia, ei mene nyt kyllä mulle perille tuommoinen tulkinta!
Toinen mikä aloituksessasi kiinni huomiota oli laittautumiseen menevä aika. Tunti? Ihan tosi sinulla menee tuohon TUNTI?! Varsinkin jos laittaudut joka päivä, kuten väität, on aika ihme, jos perusmeikkiin ja pitkiin hiuksiin saa tärvättyä tunnin.
Minulla menee meikkaamiseen kymmenen minuuttia, ja meikki on huoliteltu silti. Rutiini on kova, ja arkimeikki on pysynyt melko samana jo kolmisenkymmentä vuotta. Päivävoide, meikkivoide, peitevoide silmänalusille, irtopuuteri, ripsari, kulmaväri, luomiväri, poskipuna. Tukan pesen joka aamu, sen föönaukseen menee viisi minuuttia. Vartti yhteensä.
Mihin taivahan vallat sinä käytät tunnin?!
Ei siinä toki mitään, käytä ihan niin paljon kuin haluat, mutta miten sinä ikinä ehdit arkiaamuisin töihin, jos laittautumiseesi menee tunti,ja lapsikin pitää "huoltaa" päiväkotiin...?
Jos AP asuu jossain pikkukaupungissa, tuollainen ihmettely tuntuu olevan ihan tavallista... Tuppukylässä asuva anoppini välillä kommentoi ulkonäköäni ja kysyy, että ihanko oikeasti menen leikkipuistoonkin "tälläytyneenä". Kuulemma äiti-ihmisen ei ole soveliasta meikata ja laittaa hiuksia. Ja tyylini ei siis ole mikään Tuksu/Kerava-blinbling. :D En kyllä ole ikinä huomannut kenenkään mulkoilevan ja ihan normaalisti muut äidit puhuvat minulle. Jos joku haukkuu tai pyörittelee silmiään selkäni takana, se kertoo enemmän siitä ihmisestä kuin minusta.
23, ap on varmaan se sama tyyppi, joka joku aika sitten kertoi täällä meikkaavansa ripsiään kolme varttia, koska muuten päivä on pilalla, jos ne ei ole täydellisesti.
Kuka sanoo, että ap on töissä? Musta tuosta kuultaa läpi kilsan päähän, ettei ole, ja ainoa pätemisen paikka on ulkonäkö. Kukaan uraäiti ei hekumoi tuolla lailla meikkaamisillaan, koska on muutakin ajateltavaa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:48"]
Kuka sanoo, että ap on töissä? Musta tuosta kuultaa läpi kilsan päähän, ettei ole, ja ainoa pätemisen paikka on ulkonäkö. Kukaan uraäiti ei hekumoi tuolla lailla meikkaamisillaan, koska on muutakin ajateltavaa.
[/quote]
Näinpä. Meikkaaminen on normaalia, eikä sitä tulkita miksikään erottautumistekijäksi, kun meikki väännetään nassuun vähintään viitenä päivänä viikossa duunin takia.
24, kolme varttia?! ;-DD tuon mä lasken jo kokemattomuuden tai motoristen ongelmien tiliin, jos joku saa ripsarin laittoon menemään kolme varttia. Ap:lla kumminkin on ripsenpidennykset, joten hän se ei ole.
(23)
Ripsien pidennyksiä ja meikkejä on niin monenlaisia. Veikkaanpa, että oot Tuksu-tyylin edustaja. Se kyllä kääntää katseet, muttei hyvällä tavalla.