Piilareita ja laseja käyttävät
Onko teillä eri voimakkuudet laseissa kuin piilareissa? Ostin uudet lasit joiden voimakkuudet ovat vahvemmat kuin piilareiden. Uudet lasit aiheuttaa päänsärkyä ja vaatii totuttelua. Käytän kuitenkin enemmän piilareita, joten tuleekohan päänsärky ja silmien totuttelu joka kerta kun lasit laitan päähän? Jos pari päivää pidän laseja ja silmä vähän tottuu ja sitten pidänkin 5 päivää piilareita, joissa pienempi voimakkuus.
Kommentit (14)
Jos laseissa voimakkuus on muuttunut, kannattaisi käydä tarkistamassa myös piilarien uudet voimakkuudet.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:00"]
Jos laseissa voimakkuus on muuttunut, kannattaisi käydä tarkistamassa myös piilarien uudet voimakkuudet.
[/quote]
Piilarivoimakkus on myös juuri tarkastettu, vain eri optikolla.
Ihanaa, ei kohta enää tarvi pohtia moista! Laserleikkaus odottaa! Jipiiii!
On normaalia, että niissä on eri voimakkuudet, koska piilari on kiinni silmässä ja linssi etäämpänä.
Mulla on lasit paljon vahvemmat kuin piilarit, mutta tuntuu että näen kuitenkin piilarit päässä paremmin.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:05"]
On normaalia, että niissä on eri voimakkuudet, koska piilari on kiinni silmässä ja linssi etäämpänä.
[/quote]
Mutta onko normaalia että toisessa silmässä lasit ovat -1.25 ja toisessa -1 vahvemmat kuin piilareissa? Ja ax on myös eri laseissa kuin piilareissa...
Piilareissani on vahvemmat voimakkuudet kuin silmälaseissani. Nämä nykyiset lasit saatuani pidin tauon piilareista. Kun hankin piilarit taas, näköni tarkistettiin ja piilareihin tuli vahvemmat voimakkuudet. Aluksi kun laitoin piilareiden jälkeen silmälasit minua alkoi huimata. Vaikka en silmälaseja käyttänyt kuin lyhyitä aikoja, silmäni tottuivat niihin kuitenkin.
Mulla laseissa -6 ja piilareissa -5
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:06"]
Mulla on lasit paljon vahvemmat kuin piilarit, mutta tuntuu että näen kuitenkin piilarit päässä paremmin.
[/quote]
Ettei vaan olis lasit väärin valittu?
Miten nuo voimakkuudet pitäis olla? Mulla vasen -0,75 ja oikea -1,50. Nämä siis laseissa. Myös piilareissa on samat voimakkuudet annettu, mutta ne tuntuu jotenkin hankalille..
Ja optikko sanoi että näöntarkkuus pysyy samana kuin vanhoissa laseissa, mutta miksiköhän silti vahvemmat lasit...? Sanoi että voidaan mennä myös vanhoilla voimakkuuksilla jos haluan. Eli jos näen yhtä hyvin vanhoilla voimakkuuksilla niin miksi sitten vahvemmat lasit...
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:05"]On normaalia, että niissä on eri voimakkuudet, koska piilari on kiinni silmässä ja linssi etäämpänä.
[/quote] mutta se on niin päin, että piilareissa kuuluu olla vähemmän voimakkuutta kuin silmälaseissa. Ap, menehän takaisin optikolle. Jos molemmat on juuri tarkistettu, jompi kumpi optikoista on tehnyt virheen. Ei muuten ole kauhean harvinaista.
Ja aloittaja lisää vielä että juuri muutama kk sitten kun näkö piilareiden kanssa tarkastettiin, voimakkuuksia pienennettiin. Nyt sitten lasien kanssa kävi päinvastoin eli voimakkuuksia suurennettiin. Jo aikaisemminkin piilareissa ja laseissa oli eri vahvuudet, mutta nyt ero on entistäkin suurempi kun toisten vahvuuksia pienennettiin ja toisia suurennettiin.
Tarkistuta ne uudet lasit jos aina alkaa päänsärky kun lasit laittaa päähän. Tuliko sulle hajataittokorjaus laseihin?