Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies haluaa eron mutta asua saman katon alla

Vierailija
08.08.2015 |

Olen ihan murtunut. Sydämeni on särkynyt. Olemme seurustelleet reilu 4v, josta vähän alle 3v saman katon alla. Meillä on mennyt hyvin, vissiin liiankin hyvin kun nyt tänä vuonna toukokuussa tuli ensimmäinen varsinainen riita. Mieheni on ahdistuvaa sorttia ja menee "lukkoon". Ei puhu, on vain omissa oloissaan. Välillä oli kausia kun sovimme, ja taas elimme mielestäni hyvää parisuhdetta jossa läheisyyttäkin on. Kunnes. Miehelläni alkaa kesäloma niin sitten riidat vain paheni etten oikeastaan tiedä mistä riideltiin. Mies myös tokaisi ettei rakasta enää ja että tunteet ovat laimentuneet johtuen ilmeisesti siitä että hän ahdistuu riitelystä. Noh tässä ihan pari pv sitten hän ilmoitti haluavansa erota. Tietenkin muruin koska rakastan häntä edelleen todella vahvasti. Ja meillä tosiaan 4v kesti ennen ensimmäistä riitaa. Nyt en tiedä mitä mieheni päässä liikkuu, on toisessa huoneessa. Sanoi kuitenkin että haluaa asua tässä asunnossa niin pitkään kuin mahdollista eli onko tässä toivoa vai ei? Mitä mieltä olette tauosta?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole kihloissa eikä meillä ole lapsia...en tule pärjäämään taloudellisesti omillani ainakaan hetkeen eikä oikein ole paikkaa mihin mennä.

ap

Vierailija
2/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa taukoa jos asutte saman katon alla. Hajotat itsesi siinä. Riitelemäänkin pitää opetella eli sovitaan ja keskustellaan asiat halki. Puhu miehesi kanssa asiasta. Jos hän ei kerta kaikkiaan halua ymmärtää, miksi murjottaminen ahdistaa sinua ja miksi pitäisi puhua asioista, niin anna mennä ja muuta pois. Elämä murjottajan kanssa on oman elämän tuhlaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap minkä ikäinen? Onko sinulla aiempia parempia kokemuksia miehistä?

Olen itse elänyt melko samanlaisessa parisuhteessa, jossa se miehinen osapuoli ei osannut riidellä ja tulkitsi jokaisen riidan- tai jopa tiukemman keskustelunaiheen merkitsevän parisuhteen loppua. Koska "Eihän niin voisi elää, vaan elämän kuuluisi olla helppoa ja kivaa."

No, ei se elämä vaan ole aina niin helppoa ja kivaa, vaikka kuinka niin toivoisi. Helppoa ja kivaa ei ole myöskään elää ihmisen kanssa, joka odottaa parisuhteen olevan vain sitä helppoa ja kivaa.

Minä tuin tätä miestäni suhteen alussa pari vuotta, koska hän oli aivan hajalla avioerostaan. Kun minusta sitten tuli joskus se osapuoli, joka olisi kaivannut tukea, ei tukea yleensä näkynyt.

Hirmuisen raskasta. Siltä kuulostaa valitettavasti tuo teidänkin suhteenne. Aikuisen ihmisen olisi kypsässä molemmat suhteen osapuolet huomioon ottavassa parisuhteessa kyettävä myös riitelemään. Erityisesti riitelemään rakentavasti, ei hajottavasti.

Hajottaja hajottaa, etkä voi estää sitä, valitettavasti.

Hurjasti tsemppiä sinulle, mihin ratkaisuun päädytkään. Muistathan kuitenkin, että yksi takana suljettu ovi avaa aina uusia ovia. Joskus se ovi on hyvä pystyä sulkemaan ja jättämään taakseen.

Vierailija
4/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on usein tapana vetäytyä viettämään aikaa yksikseen juuri samanlaisissa tilanteissa, joissa nainen lähtee hakemaan ratkaisua puhuen.

Siitä seuraa helposti se, että toinen pakenee sitäkin enemmän, kun toinen painostaa, ja päin vastoin. Kierre on valmis ja kummallakin on paha olla.

Joskus on hyvä oppia antamaan toiselle ihmiselle tilaa. Miehesi tulee takaisin sieltä hiljaisuudesta ja toisesta huoneesta, kenties jopa rakkauden kera taas, jos hän on se mies, joka on sinulle tarkoitettu.

Jos ei, anna hänen mennä. Rakkaus ei koskaan tule käskien ja joskus suurinta rakkautta on päästää toinen vapaaksi.

Vierailija
5/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa.

Olen siis 23vuotias aiemmin kokenut paskan kaukosuhteen, joka kesti melkein 3vuotta.

Tää nykyinen on mies ketä oikeasti rakastan. Tänään mies on menossa ensimmäistä kertaa tapaamaan naispuolista henkilöä kenen kanssa hän on 3pv netissä jutellut. Minusta ok, toki pienessä päässäni jo pelkään että hän suuntaa tämän naisen kanssa ja jättää mut ja kolme koiraa (2 minun, 1 miehen). Tai sitten hän haluaa jutella jonkun kanssa suhteestamme ns ulkopuolisen kanssa kun ei ole edes läheisimmille kavereilleen pystynyt puhumaan.

Yritän viettää nyt paljon aikaa omien ystävien kanssa mutta kotiin tulen aina yöksi.

Vierailija
6/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis miehesi tarvitseekin nyt tässä vaiheessa jo ulkopuolista naisapua?

Nyt ei valitettavasti oikein hyvältä kuulosta. Ei lainkaan. Olen pahoillani.

Vierailija
7/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea tuo, että vietät itse aikaa omien ystäviesi kanssa. Ja vaikka rakastaisit miestä kuinka, niin älä ole liian sinisilmäinen.

Vierailija
8/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehelle siis riitä, että juttelee netissä tämän uuden naisystävänsä kanssa?

Entä miksei mies puhu asiasta niille omille ystävilleen ja kavereilleen, vaan jollekin käytännössä tuiki tuntemattomalle?

Kuulostaa kyllä melko oudolta.

Vierailija
9/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo sinisilmäinen, osaan nähdä asian valkoisan ja varjoisamman puolen. Mullekkin anto luvan tapailla toisia miehiä, mutta niitä ei saa tuoda kotiin. Itse en oo kyllä edes harkitsemassa tähän tilanteeseen jotain "varapanoa".

ap

Vierailija
10/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa katsoa onko ruoho vihreää aidan tuolla puolen, en usko että on..

haluaisin vaan halata ja pyytää turhat riidat anteeksi :/ on tää aika outo tilanne...erotaan mut ei kuitenkaan erota

ap

Vierailija
11/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet säälittävä tossukka. Eikö sulla ole oikeasti yhtään itsekunnioitusta. Miehellä ei selkeästi ole munaa sanoa ettei enää halua sinua ja sinä vaan ruikutat perään.

Vierailija
12/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miestä fiksumpi, ehdottomasti. Mutta itse en tuollaisen suhteen & miehen varaan laskisi enää yhtään mitään.

Parempakin löytyy, aivan varmasti! Ja juuri sinulle. Sinulla on vielä koko loppuelämäsi aikaa tutustua aivan toisenlaisiin tyyppeihin. Ole niin kiltti, ettet tuhlaa enempää aikaasi tuohon.

Vierailija
13/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies se tuossa lopulta on se todellinen tossukka!

Älä turhaa syytä itseäsi mistään Ap, vaan jatka mieluummin rinta rottingilla eteenpäin muistaen, että olet arvokas ihminen, jota kuuluu kohdella hyvin. Ja tee se mieluusti ennemmin, kuin myöhemmin.

Vierailija
14/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun se oliski nii helppoa vaan lähteä mutta kun ei ole :( miehellä kuitenkin on tunteita mua kohtaan, se on vaan itsetutkiskelun paikka mitä elämältään haluaa. Tiedän, että muutoksia on tapahduttava. Oon liian sekaisin, en pysty syömään enkä nukkumaan. :(

viikko sitten to meillä oli kaikki hyvin...läheisyyttäkin oli ja jopa seksiä josta molemmat nautittiin...ei ne tunteet sekunnissa kuole.

ap

ap

Vierailija
15/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä aika nuori.

Anna miehen mennä menojaan ja puuhaile sinä omiasi. Sitten kun rahatilanteesi on parempi niin lähdet menemään.

Vierailija
16/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin millähän nää omat tunteet sais kuopattua :( ero on ero vasta kun omat kamat on muualla...

ap

Vierailija
17/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pelkän riitelyn takia suhde poikki? Mitä tuollaisella vätyksellä teet kun kasetti hajoaa ihan tavalliseen elämään? Keskenkasvuinen se on - takaisin mereen. Itse en IKINÄ turvaisi kehenkään joka on pienestäkin kriisinpoikasesta ihan käsi. Suhteen kuuluu jalostua paineessa eikä heti olla tsättäilemässä uudelle naiselle. Sit sille tulee riitaa sen kanssa ja lähtee taas hakemaan muualta päänsilitystä. Usko pois, toivoto tapaus.

Kiintymys ja rakkaus on eri asioita. Tietysti "on tunteita" mutta ei se ole mikään syy mennä ilolla roikkumaan löysään hirteen.

Vierailija
18/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sillä äijällä niitä tunteita sua kohtaan on. Vieras pillu sillä vaan mielessä ja housuissa sykkii kiimaisena.

Vierailija
19/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paa pihalle se. Haluaa käydä panee muita ja säilyttää kuitenkin kämppänsä kunnes löytää uuden .

Vierailija
20/52 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinimeininkiä.
Anna tyttö olla. Ne aikuiset parisuhteet on vasta tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan