Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsille tapahtuu, jos

Vierailija
14.08.2015 |

Mitä alaikäisille lapsilleni tapahtuu, jos mä joudun vaikka sairaalaan tai vielä pahempaa, menehdyn vaikka onnettomuudessa?

Olen leski, lasten isä on siis kuollut. Myös omat vanhempani ovat kuolleet. Lasten toinen pappa on sairas (hoitolaitoksessa) ja mummo alkoholisoitunut. Minulla ei ole sisaruksia. Miehelläni on sisko, jolla on oma suurperhe (5 pientä lasta). Muita lähisukulaisia ei ole. Kaikilla lapsilla on kummit, jokaisella eri ihmiset, joihin pidetään yhteyttä satunnaisesti (5-10 krt/vuosi). Ja kaikki asuvat eri paikkakunnilla kuin me.

Eli tosiaan, mitä ihmettä me tehdään, jos mä en pysty lapsia syystä tai toisesta itse hoitamaan? Pienin lapsi on vasta 4-vuotias, keskimmäinen 9 ja vanhin 15 vuotta...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa

Vierailija
2/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidät huostaanotetaan, sijoitetaan joko sijaisperheeseen, perhekotiin tai lastenkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkotiin ja siitä perhehoitoon.

Vierailija
4/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanoton ymmärrän, jos vaikka kuolen onnettomuudessa. Mutta entä jos joudun vaikka leikkaukseen, jonka takia minun pitää olla 5 päivää sairaalassa ja sen jälkeen vuodepotilaana vaikka kuukauden? Auttaako sossu silloinkin, eli laitetaanko lapset lyhytaikaisesti lastenkotiin tai mitä? Jos siis oletuksena on, että tämän jälkeen olen jälleen kunnossa ja pystyvä hoitamaan lapsia itse. 

AP

Vierailija
5/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tähän vielä liittyen. Jos sinne sairaalaan satun joskus joutumaan, niin kenet ilmoitan lähimmäksi omaiseksi. Voiko sen jättää tyhjäksi, jos sitä ei kerran ole? Vai voiko siihen laittaa vaikka tuon vanhimman lapsen nimen...

AP edelleen, synkissä pohdinnoissaan

Vierailija
6/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:22"]

Huostaanoton ymmärrän, jos vaikka kuolen onnettomuudessa. Mutta entä jos joudun vaikka leikkaukseen, jonka takia minun pitää olla 5 päivää sairaalassa ja sen jälkeen vuodepotilaana vaikka kuukauden? Auttaako sossu silloinkin, eli laitetaanko lapset lyhytaikaisesti lastenkotiin tai mitä? Jos siis oletuksena on, että tämän jälkeen olen jälleen kunnossa ja pystyvä hoitamaan lapsia itse. 

AP

[/quote]

Kyllä. Eli todennäköisesti tällaisessa tapauksessa lapset laitetaan sijaisperheeseen jossa ovat sen aikaa kun pystyt taas huolehtimaan heistä. Tiedän tapauksen jossa naisen mies kuoli kun nainen oli raskaana. Naiselle tuli raskaudesta johtuvia juttuja joiden takia joutui sairaalaan "makaamaan" ettei vauva synny ennenaikaisesti.

Esikoinen sijoitettiin sijaisperheeseen äidin sairaalassaolon ajaksi. Kun vauva syntyi ja äiti pääsi kotiin myös esikoinen tuli takaisin kotiin.

Vierailija
7/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toden näköisesti 4v sijoitettaisiin sijaisperheeseen ja muut lastenkotiin tai nuorisokotiin. Sillä on erittäin harvinaista että kaikki kolme pääsisi sijaikotiin ainakaan samaan. Näin se vain on. Itse olen tehnyt sitovan kirjallisen sopimuksen kummilasten vanhempien kanssa, että jos heille sattuu jotain tulee kummilapset meille huollettavaksi.

Näin heidän ei tarvitse tuollaista murehtia etukäteen. Ja kohtahan he ovatkin jo kaikki aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän