Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aloitit salin, tuntuiko olosi painavammalta?

Vierailija
08.03.2022 |

Niin siinäpä se. Olen kuntoillut, lenkkeillyt säännöllisesti mutta nyt halusin lisätä voimaa ja ajattelin tuntevani itseni vahvemmaksi ja oloni kevyemmäksi koska vahvat lihakseni jaksaisivat paremmin kannatella kroppaani.

No mites kävi parin kuukauden jälkeen. Paino on sama ja kiinteytystä on tullut mutta… tuntuu kuin paino olisi noussut 5 kg. Ei siis ole. Oloni on raskaampi , kuin pelkän lenkkeilyn kanssa. Mitäs nyt?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sellainen tönkömpi ja jumimpi olo, ei ollenkaan joustava ja voimakas.

Ap

Vierailija
2/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti tulee sellainen tankimpi olo kun voimaa tulee ja painoa lisää. Ootahan kun laitat painoa 10kg ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään tunnu, painoa tullut 5-6kg lisää.

Vierailija
4/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tästä syystä harjoittelen painoilla vain vähän. Miesystävä yrittää houkutella mutta en tykkää siitä, että miltä minusta salitreenin jälkeen tuntuu. Ja ruokahaluni kasvaa aina ihan mielettömästi, joten yleensä vielä senkin takia on lihavempi olo! Mies vannoo laihtuvansa salitreenistä mutta olen kuullut niin monen naisen sanovan samaa kuin minä, joten uskon sukupuolten välillä olevan joku ero. 

Mieluummin joogaan ja harrastan ryhmäliikuntaa, sellaisia helppoja-keskivaikeita tunteja. Ei mitään bodypumppia. Joskus käyn salilla mutta en todellakaan treenaa kuin mies. En vain pidä siitä, että millainen olo minulle tulee. 

Vierailija
5/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä aio mitään muskeleita kasvattaa, tavoite on pirteämpi olo, voimakkaampi kroppa, jolla jaksaa arjessa hyvin heilua. Mitä ihmettä mä teen, että tää tankki olo kevenee?

En edes treenaa isoilla painoilla. Kokonaanko vaan kehon omalla painolla kannattaa jatkaa?

Ap

Vierailija
6/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään tunnu, painoa tullut 5-6kg lisää.

Niin mulle ei vaaka näytä enempää kuin ennenkään, ainakaan vielä.

Ap

Vierailija
7/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai mitä siellä salilla teet ja miten on tuo syömisesi. Joillakin salilla meno johtaa siihen, että sitten syödään enemmän mutta ei välttämättä kuluteta enenpää, mikä johtaa lihomiseen.

Mutta siis itse asiaan.

Pienenpi määrä lihasta painaa saman verran, kuin suurempi määrä rasvaa. Eli kun aloittaa salilla treenaamisen varsinkin kunnon ohjelmalla ja painoilla, niin todennäköisesti se paino ei liiku mihinkään, koska sun lihakset alkaa kasvamaan siinä alkuvaiheessa samalla kun poltat rasvaa. Puntarissa näyttää miinus nolla, mutta ulkoapäin yleisemmin huomaa esim siinä, että vaatteet istuu paremmin päälle, saattaa jopa pienentyä parilla koolla.

Omalla painolla treenaaminen harvoin tuottaa hyviä tuloksia pitkäaikaisesti, paitsi jos on huomattavasti ylipainoinen, jolloin ensiksi niihin painoihin ei edes kannata koskea.

Jos haluat voimakkaamman kropan, niin sinun pitää myös kasvattaa lihaksia. Ei se tarkoita, että susta nyt tulee hetkessä sellainen kunnon lihaskimppu (sellaisen saamiseen menee naisilla vuosia!), mutta painoilla harjoitteleminen on tärkeää jos tosissaan haluaa tuntea itsensä voimakkaammaksi ja jaksaa enemmän.

Vierailija
8/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, etenkin alussa jos alottaa urheilun ja jos on saman "laihunen" kun alottaessa eli ei oo laihtunut rasvaa niin olo on raskas. :D Ja myös jos paljon treenannu esim jalkoja jne :D

Vierailija
9/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä aio mitään muskeleita kasvattaa, tavoite on pirteämpi olo, voimakkaampi kroppa, jolla jaksaa arjessa hyvin heilua. Mitä ihmettä mä teen, että tää tankki olo kevenee?

En edes treenaa isoilla painoilla. Kokonaanko vaan kehon omalla painolla kannattaa jatkaa?

Ap

Se on liian raskasta, kokeile kävelyä, juoksua, kevyttä voimistelua ja venyttelyä. 

Vierailija
10/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olo tuntuu kevyemmältä ja vaatteet isommilta, mutta vaaka näyttää minun lihoneen 5 kg sen jälkeen, kun aloitin salitreenin syyskuussa

Vierailija
11/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treeni kerää myös nestettä, jos ette tienneet ja sillon on raskaampi olo. Toki pitkällä aikavälillä asia kääntyy päinvastoin.

Vierailija
12/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla vaan kovat painot tankoon.

Ihan höpöhöpöä nämä legendat "en halua isoja lihaksia".. ei ne vahingossa tule vaan vaatii vuosien työn.

Älä unohda aerobista harjoittelua äläkä venyttelyä etenkään. Fasciakset täytyy venyttää jotta lihas mahtuu kasvamaan. Muista juoda vettä paljon.

Vierailija
13/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot saattanut mennä niin jumiin että kankea tankkiolo johtuu siitäkin. Kuuntele kroppaasi, ehkä se kaipaa erilaista/kevyempää harjoitusta tähän väliin? Nukkuminen, stressitaso, saatat liikkua noihin nähden liian kovaa.

Vierailija
14/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munat ainakin surkastu pitkän salilla käynnin jälkeen, eli jokin asia on kevyempi.

Vierailija
15/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan