Kaipaatteko te muut keski-ikäistyvät koskaan sitä aikaa
kun ikää oli juuri sen verran tai jotain päälle, että pääsi johonkin yöelämään/klubille/tanssimaan ja joskus sitten tuli mentyä, ja kuinka ne illat oli välillä niin hauskoja? Itse kaipaan lähinnä sitä mieletöntä fiilistä kun intoutui tanssimaan tunteja putkeen, neljä viisikin tuntiakin yössä ja sitten aamuyöllä aivan tolkuttoman väsyneenä ja todellisuudesta vähän irrallaan tuli käppäiltyä pitkin hiljentyneitä kaupungin katuja kotiin. En minä sitä enää haluaisi enkä jaksaisi tehdä, eikä se enää edes olisi sama asia, mutta välillä vieläkin jotain house-musaa kuullessa tulee elävästi mieleen se fiilis...
Kommentit (51)
Kyllä todellakin kaipaan. Mä en pääse enää mihinkään, koska lapsille ei ole hoitajaa ja jos mies jäisi lasten kanssa, niin yksin on tylsä mennä. Kavereita kun ei enää ole. Eikä se tosiaan enää olisi sama asia, kun takaraivossa koko ajan jyskyttää, että kotona odottaa ne lapset ja mies...
En ole käynyt missään ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ja siitäkin on jo 10v. Mä kyllä kaipaan tuota nuoruuden iloa ja huolettomuutta välillä tosi paljon.
En kyllä kaipaa sellaista, varmaan biletin ihan liikaa. Mutta kaipaan sitä, että saisin viettää kokonaisia päiviä uimarannalla auringossa vailla huolen häivää. Kuunnella musiikkia, lukea lehteä, torkahtaa, uida, jutella hyvän ystävän kanssa. Hyvää ystävyyttä kaipaan todella.
Tuntuu, ettei sellaista päivää tule enää ikinä.
T: kesään väsähtänyt omaishoitaja
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:21"]
No käynhän minäkin välillä (tosi harvoin) jossain, mutta ei se nyt todellakaan enää ole sama asia. En esim. enää ole se nuori nainen, joka muuttui ihan muuksi tanssiessaan, ja jolla ei todellakaan loppunut kunto siinä hommassa kesken. Nyt se on jotain nytkymistä ja juttelua terassilla tms. ja onhan sekin ihan kivaa, mutta kaukana siitä menneestä.
[/quote]
Mulla taas ei ole mikään muuttunut. Minä vieläkin sulaudun musiikkiin ja liikkeeseen niin, etten edes muista olevani rouva x, 40 v järjestelmäasiantuntija... Minä olen energiaa ja valoa ja ääntä, yhtä musiikin kanssa. Eikä kunto ole koskaan loppunut, vaikken harrasta mitään liikuntaa. Pienessä pöhnässä jaksan tanssia koko yön. Taikka sienissä. Minä olen aina ollut yksin bailaaja joten seuran suhteenkaan ei ole vuosien myötä mitään muutoksia tullut. Juttelemaan tuleva miesseura on kyllä tasokkaampaa kuin nuorena ;)
t. 5
Kaipaan kyllä, ja kiva huomata, että moni jatkaa sitä edelleen! Minä en saa, olen koettanut.
Ah, no minä tanssin viimeksi tunteja putkeen kyllä. Ja kuntokin kesti. :)
Nro 3
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:21"]No käynhän minäkin välillä (tosi harvoin) jossain, mutta ei se nyt todellakaan enää ole sama asia. En esim. enää ole se nuori nainen, joka muuttui ihan muuksi tanssiessaan, ja jolla ei todellakaan loppunut kunto siinä hommassa kesken. Nyt se on jotain nytkymistä ja juttelua terassilla tms. ja onhan sekin ihan kivaa, mutta kaukana siitä menneestä.
[/quote]
No tuo riippuu ihan ihmisestä, itse ja käyn edelleen jopaN37 samassa baarissa missä on tullut käytyä jo kohta 20 vuotta ja samat liikkeet taitaa olla tanssilattiallakin kuin silloin ennen... ;)
Olen 28-vuotias yh ja kaipaan minäkin nuoruuden huolettomuutta, joka loppui jo siihen vauvan syntymään kun olin 20.
Alaikäisenä lensin babyfacena aina ulos baareista, vielä nelikymppisenäkin papereita toisinaan kysytään. Munaa kyllä kaipaan edelleen kovan bileillan jälkeen, mieheltäni <3
No, ehkä mä vedän huomenna lurexit päälle, puunaan ensin itseäni pari tuntia ja painun yöhön. En silti usko että enää olisin sittenkään se sama dancing queen, kun faktahan on etten ole enää se nuori tyttönen, jolloin - myöntäkää pois- biletys nyt kuitenkin oli vähän eri juttu, uutta ja huikeeta. :D aloittaja
No en kaipaa! Se oli kivaa silloin parikymppisenä mutta lasten synnyttyä menettänyt viehätyksensä. Hyvän työporukan kanssa oli joskus kiva bilettää mutta kerta pari vuodessa riitti. Viimeksi joskus 9v sitten
En, en ole koskaan ollut mikään yöelämäihminen varsinkaan missään juottoloissa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:36"]
[/quote]
Niissä illoissa kännääminen ei koskaan ollut itselläni pääasiana, tai ainakin tosi harvoin meni siihen. Tanssi, hauskuus, elämykset. Enkä kyllä itsekään käynyt kovin usein. Mutta tarviihan joka ketjuun tulla joku just noin kitkerä...
aloittaja
Just tuo mua ahdistaa vanhenemisessa! Mitä siis nro 18 sanoi. Porukka jämähtää kotiin. Mua kiinnostaisi ja jaksaisin vielä hyvinkin mennä ja bilettää, mutta kaikki on vaan "näääh, ei kiinnosta. Kudon mielummin sukkaa kotona." Eikä edes vielä neljääkymmentä olla! Aina kun yrittää saada jotain kaveria johonkin, niin ei toivoakaan. Sitten jos jonkun saa houkuteltua, niin puolenyön aikaan alkaa jo katsella kelloa, että "vois lähteä jo kotiin, kun niin väsyttääkin jo".
Huoh.
Kaipaan. Koko vuoden 2015 puolella on ollut ehkä kaksi sellaista iltaa, ja se oli mahtavaa. Mutta ei se pakottamalla tapahdu, olen kyllä ollut ulkona useammin eikä se tunnelma vain ole lähtenyt kohti kattoa.
Tuntuu että moni kaveri menetti kiinnostuksensa sen jälkeen kun löysi miehen, ikään kuin bilettämisessä olisi ollut kyse ensisijaisesti skoraamisesta. Minulle se ei ollut niinkään miesjahtia vaan ihan vain itseisarvoisesti mahtavaa.
n42
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:40"]
[/quote]
Niissä illoissa kännääminen ei koskaan ollut itselläni pääasiana, tai ainakin tosi harvoin meni siihen. Tanssi, hauskuus, elämykset. Enkä kyllä itsekään käynyt kovin usein. Mutta tarviihan joka ketjuun tulla joku just noin kitkerä...
aloittaja
[/quote] En pitänyt itseäni kitkeränä jos totesin faktan itsestäni. Ikävää jos vastaus ei miellyttänyt. Pelasin yöt mielummin vaikka tietokonepelejä kun jorasin.
Moni mainitsee tuon lapset syyksi miksei asia ole sama. ehkä se on salaisuus. Minulla ei ole lapsia, ehkä siksi voi niin vapautuneesti vieläkin bailata, ihan samalla fiiliksellä kuin nuorena.
t. 5 & 11
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:49"]
[/quote]
aloittaja
[/quote] En pitänyt itseäni kitkeränä jos totesin faktan itsestäni. Ikävää jos vastaus ei miellyttänyt. Pelasin yöt mielummin vaikka tietokonepelejä kun jorasin.
[/quote]
No ok. :) Kutsuit vaan juottoloiksi tanssimispaikkoja, jotka eivät sitä sanan varsinaisessa merkityksessä edes olleet, vaikka eihän ne toki mitään täysabsolutistien iltakerhojakaan olleet, niin siitä vaan sitten kommentoin. Vedän tokaisuni takaisin.
Se on ihan vain omasta päästä kiinni mitä (terve) ihminen voi tehdä. Kannattaa varmaan ihan muunkin jaksamisen takia harrastaa liikuntaa ja parantaa kuntoaan, jos ei edes tanssia enää jaksa vaikka ikää vasta nelisenkymmentä. Surullista, jos elämä ei ole vielä edes puolivälissä ja eletään tuollaisissa tunnelmissa ettei uskalleta/jakseta enää tehdä sitä mistä oikeasti nauttisi :(.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:49"]
[/quote]
aloittaja
[/quote]
No ok. :) Kutsuit vaan juottoloiksi tanssimispaikkoja, jotka eivät sitä sanan varsinaisessa merkityksessä edes olleet, vaikka eihän ne toki mitään täysabsolutistien iltakerhojakaan olleet, niin siitä vaan sitten kommentoin. Vedän tokaisuni takaisin.
[/quote] Ehkä ne tanssivat naiset olivatkin lähes selvinpäin, mutta fakta on että muu porukka ympärillä oli ympäripäissään ja loppuillasta lattiat tahmeina, roskia, lasinsiruja ja tumppeja siellä täällä. Puistatus.
7 = siis aloittaja