Asiantuntija Ylellä: Kannattaa säännöstellä tällä hetkellä omaa uutisten seuraamista aika voimakkaasti, ihan mielenterveyden vuoksi
Fiksu neuvo. Ei kannata liikaa tällä hetkellä seurata uutisia netissä tai telkkarissa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Muuttaako se jotenkin todellisuutta jos ei seuraa uutisia?
Totta kai muuttaa. Tosin jos seuraa vain kotimaisia uutisia, se ei ole paljon. Tämä palsta ahdistavuudessaankin on tilaisuus ihmiselle käydä keskustelua muiden kanssa, jotka ovat löytäneet sellaisia uutisia jotia minä en, ja saada näkökulmia joita itse ei ole tavoittanut. Valistunut näkökulma ei synny ilman tätä vuorovaikutusta kenenkään päähän itsestään.
Lisäksi täällä käydään sotaa, jos et ole huomannut. Siihen on syytä osallistua koska muuten tämä palsta todellakin pelottelee ihmisiä työkseen.
Jos ei pysty osallistumaan kumpaankaan koska oma ymmärrys ei riitä siihen, on varmasti parempi tyytyä uutisten säännöstelyyn ja keskittyä miettimään, mitä voi tehdä auttaakseen tilanteessa. Se on arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää pensaaseen - ja kaikki järjestyy! 🥳
Ei se ohje tuota tarkoittanut.
Siitähän siinä kuitenkin on kyse. Korvataan ikävä todellisuus jollain kivalla.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaako se jotenkin todellisuutta jos ei seuraa uutisia?
Kaatuuko metsässä puu jos kukaan ei ole kuulemassa?
Joillain se helpottaa oloa, ettei seuraa niin paljon uutisia akuutista maailmantilanteesta eli että säännöstelee.
Toisilla taas se helpottaa, että seuraa uutisia, hankkii tietoa ja vaikka keskustelee maailmantilanteesta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Joko alkaa köyhillä selkaranka katkeamaan 😀 Vaadin lisää hintaa ruokaan, bensalle, sähkölle ja lämmitykselle.
Ja sinä rikkaana täällä alipalkattujen, vähän kouluja käynneiden, köyhien sivustoilla viihdyt. Miksi et etsi muualta laadukasta, itsesi kaltaista seuraa ?
Näin olen tehnyt jo pidemmän aikaa.
Kielletään ennemmin uutiset aiheesta kun ei naiset voi olla hakematta juorun aiheita
Miksi pitää aina käsittää tuollaiset neuvot ihan överisti, ei säännöstely tarkoita sitä että ei tiedä mistään mitään ja työntää päänsä pensaaseen. Jos tietää olevansa ihminen, jonka pää ei kestä kaikkia huonoja uutisia, kannattaakin vähän vähemmän seurata mediaa, sen verran vaan, että pysyy vähän kärryillä.