Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei millään jaksaisi aamulla kävellä kouluun. Matkaa on kilometrin verran.

Vierailija
08.03.2022 |

Olen välillä antanut periksi ja kyydinnyt autolla. Miten lapsen saisi innostumaan liikkumaan enemmän?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa pois Suomesta maahan, jossa on mukava viettää aikaa ulkona. Mullakin töihin matkaa aika lailla kilometri ja kuljen sen autolla lokakuusta maaliskuuhun.

Vierailija
22/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin että koulumatkat ja varsinkin aamulla tehdään bussilla /kyydillä. Ja sitten vapaa-ajalla liikutaan kun on parempi olo ja tarpeeksi virkeä, ellei ole aamuihminen 100%. Lapsia pitäisi ymmärtää, koska on aikuisen päätöksen varassa. Suomi on hyvin kylmä ja kolkko, harmaa-asfaltti maa, paitsi tiettyinä aikoina. Bussillakin mennessä yleensä riittää käveltävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometri on todella todella lyhyt matka. Mun koulumatka oli 2.5-3km suuntansa ja kävelin tai pyöräilin sen aina. Kovalla pakkasella saatoin saada kyydin.

Ei muuta kun tossua toisen eteen.

Vierailija
24/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin välillä narissaan, vaikka sama 1km vain matkaa. Jos itse autolla lähden aamulla, vien samalla. Muuten saavat kävellä. Aika alaluokilla ovat ja sinänsä ymmärrän että silloin ekalla se matka varmaan tuntui pitkältä talvisin. Pyörällä kulkevat kun tiet sulat. Yläkouluun onkin sitten 5km, joten parempi vaan kun ei liian helppoon opeta. Ehkä bussikortin hommaan parille talvikuukaudelle, muuten saavat pyöräillä sinnekin. Tosin itse pyöräilin kesät talvet.

Vierailija
25/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toista se oli ennenvanhaan kun kouluun hiihdettiin kesät ja talvet. Matkaa oli ainakin 100 kilometriä.

Sulla on varmaan menny ylikunnon puolelle jos kerta oot lapsena jaksanut hiihtää 100 yhteen suuntaan kouluun.

Vierailija
26/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kyyditseminen. Innosta lasta liikuntaan ulkoilemalla ja liikkumalla yhdessä. Kävelkää pieniä matkoja myös kauppaan tms. Älä totuta siihen, että kaikkialle mennään autolla.

Toki kannattaa myös selvittää, onko koulumatkalla jotain ikävää (mm. kiusaamista tai pelottava tien ylitys) vai onko kyseessä vain laiskuus.

Vierailija
27/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso lapsi? Onko jo paritteluiässä muttei ole käynyt flaksi?

Vierailija
28/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei jaksa kilometriä kävellä, niin elämäntavat kuntoon - aikaisemmin nukkumaan ja terveellisempi ruokavalio sekä painonpudotus, jos on ylipainoa.

Vierailija
29/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilometri on todella todella lyhyt matka. Mun koulumatka oli 2.5-3km suuntansa ja kävelin tai pyöräilin sen aina. Kovalla pakkasella saatoin saada kyydin.

Ei muuta kun tossua toisen eteen.

Jos mulla olisi ollut kilometrin koulumatka kävellen, olisi Wilma ollut punaista täynnä. Onneksi bussi kulkee ovelta ovelle.

Vierailija
30/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa vai ei viitsi?

Vierailija
31/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma kaakao ja hyvä leipä kannolla istuen kirjoitti:

Rajoita netti aikaa, kunnon yöunet, vitamiinilisä ja rauta lisä. Jos on oikeasti väsynyt eikä ruoka maistu niin labraan ja ferritiini kokeet. Ulkoiletteko yhdessä? Sieltä se innostus lähtisi. Käykää makkaranpaisto retkillä ymym. Kotoa se oppi ja esimerkki lähtee kaikkeen, siivosmisesta ruoanlaitosta ulkoiluun ja harrastuksiin.

Verikokeet kun lapsi on opetettu liian hyvälle? 🤦‍♀️

Vierailija
32/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites isompana sitten kun pitäisi koulussa jaksaa liikuntatunneilla olla?

Mites aikuisena sitten kun pitäisi töissä jaksaa ja sinne kävellä? Ei mitenkään. Suurin osa aikuisista ei kävele, jos ei ole pakko. Autolla menevät kaikkialle, vaikka mammat täällä mitä muuta väittäisivät. 

Yksi valittaa talvisin kun pitää rapata auton ikkunoita. Meni aika metkan näköiseksi kun sanoin että siinä ajassa kun rappaat niitä ikkunoita kävelisit tänne. Matkaa on 400-500 metriä. Tuttuni ei ole kävellyt mihinkään sen jälkeen kun sai ajokortin 32 vuotta sitten. Juu ei aikuiset kävele jos on auto käytössä.

Vierailija
33/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiole välttämättä ongelma kunnon kanssa, vaan on mahdollisesti yövirkku hän.

Tämä minua ärsyttää nykysysteemissä eniten, nyt sain vasta aikuisiällä valita ilta tunnit ja oli oikein miellyttävää näinpäin, olen yövirkku.

Vierailija
34/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toista se oli ennenvanhaan kun kouluun hiihdettiin kesät ja talvet. Matkaa oli ainakin 100 kilometriä.

Sulla on varmaan menny ylikunnon puolelle jos kerta oot lapsena jaksanut hiihtää 100 yhteen suuntaan kouluun.

En ole ihan niin vanha. Suurista ikäluokista löytyy jo näitä ennenvanhaan tyyppejä. Osa niistä jutuista on himpun verran liioiteltuja.

Vierailija
35/35 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on aikaa viedä kouluun, on aikaa ehkä myös kävellä aamulla muksun kaverina. Ehkäpä se syy avautuu siinä jutustellessa ja homma selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi