Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita ADHd-ihmisiä, joilla vehnä aiheuttaa hirveää vetämättömyyttä ja joille liikunta on pakollinen rutiini?

Vierailija
08.03.2022 |

Eilen kävin pizzalla ja nyt sen huomaa: tänään olen joutunut kamppailemaan hirvittävästi työnteon aloittamisen kanssa ja haluaisin vain mennä nukkumaan. Vehnä on täyttä myrkkyä minulle. Lisäksi, ilman säännöllistä liikuntaa veltostuu ja putoan kelkasta helposti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/3 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän on ihan tutkimuksia, että ADHD/autismikirjon häiriön ihmisillä on usein myös kroonisia suolistovaivoja, laktoosi-intoleranssia ja keliakiaa ja että nämä vaivat ovat tässä ryhmässä yliedustettuina. Kannattaisi siis selvittää, onko kyse esim. keliakiasta. Vaikka virallisesti gluteenitonta ruokavaliota tai sen kokeiluja ei saisi aloittaa ennen virallista diagnoosia, kertoo moni silti saaneensa avun epämääräisiin vaivoihin tällaisesta itse aloitetusta ruokavaliosta ilman virallisia diagnoosejakin. Pizzaakin on muuten saatavilla gluteenittomanakin ja yllättävän moni ruoka on ihan luonnostaankin gluteenitonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ei ollut muuta tarjolla kuin vehnäpizzaa ja oli kova nälkä. Yleensä en muuten pizzaa syökään. Nyt olo on taas kohentunut kun pakotin itseni salille. Loppupäivän saa tehtyä ehkä taas töitä.

Ja joo, olen kuullut tuosta nepsyihmisten alttiudesta ruoka-aineongelmiin. Olen omassa elämässä sen todistanut, että ruoka pitää valikoida tarkoin jos haluaa jotain saada aikaiseksi.