Hiukset ei kasva toiselle puolelle päätä
Osaisko joku sanoa/oisko kokemusta mistä vois johtua?
Viimeisen vuoden ajan ollut ongelmana, että hiukset kasvaa vain toiselle puolelle päätä.. kampaajani huolissaan asiasta :(
Toisella puolella normaalia, tervettä hiusta, toiselta puolen taas melkein 10cm lyhyemmät ja täynnä katkenneita hiuksia.
Hänen huolensa tarttui minuunkin ja lääkärille jo aika varattuna.. itkettää :(
Kommentit (55)
Tällaisia ne naisten ongelmat... samaan aikaan voidaan kuitenkin ilkkua ja kammoksua kaljuuntuvia miehiä. Tuplastandardit kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotukset?
No olen kyllä ottanut, mutta miten ne tuohon vaikuttaisi?
Ap
Itsellä putosi puolet hiuksista kun sairastin koronan. Rokotus voi vaikuttaa . Niissä on niin paljon outoja sivuvaikutuksia.
Nyt yli vuosi aikaa ja vasta nyt hiukset alkavat kasvaa. Onko sinulla ollut korona tai pitkä influenssa? Jos on, hyvä tietää että hiukset tulevat takaisin ajan kanssa.
Olen ihan vakuuttunut että tämä koronaa jossakin muodossa on vaikuttanut.
Kolme rokotetta otettuna, koronan olen sairastanut lievänä jokin aika sitten.
Tämä ongelma minulla alkanut viime keväänä, syksyllä hiukset tasattu lyhyemmän puolen mukaan. Nyt puoli vuotta myöhemmin sama homma, toiselta puolelta kasvaa ja jouduttiin tasaamaan lyhyemmän mukaan. Harmittaa kovasti, kun ei saa hiuksia kasvatettua..
Älä välitä noista alapeukutuksista. Korona vie hiukset.Ei ole sattuma että niin monelle juuri nyt koronaaikana on sattunut tämä hiusten lähtö. MIKSI EI TÄSTÄ KIRJOITETA!?
Itsellä muovipussi puolillaan hiuksia muistona. Hiukset katkesi poikki , ei pudonneet kokonaisina. Koko talo oli täynnä hiuksia .
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia ne naisten ongelmat... samaan aikaan voidaan kuitenkin ilkkua ja kammoksua kaljuuntuvia miehiä. Tuplastandardit kuten aina.
En ole ikinä ilkkunut miesten kaljuuntumista. Päinvastoin. Eihän kukaan halua hiuksista päästä eroon.
Peskää hiukset tervashampoolla kunnes ne tervehtyy.
Minulla ei kasva etupuolelle. Onko syytä huolestua?
Jospa tämä asia selvenisi lääkärillä käynnin jälkeen, ehkä hänellä kokemusta asiasta.
On kyllä inhottava juttu, kun toisella puolen päätä paksuhkoa ja hyväkuntoista hiusta, toisella taas katkeilevaa, ohutta, lyhyttä hiusta :(
Ap
Mikä tahansa flunssa voi tiputtaa hiuksia, stressi, ruokavalion muutokset ymym. Hiusten kasvu on yksilöllistä ja joskus tulee suuri "sulkasato" yleensä sairauden tai stressin jälkeen.
Mistä tunnistat katkenneet hiukset? Minä luulin aluksi että omat huonosti kasvavat olisivat katkeilleita, mutta oikeasti ne vain tippuivat pois ennen kuin ehtivät pitkiksi... :(
En haluaisi lietsoa epätoivoa, mutta yleensä lääkärit eivät ole kiinnostuneita selvittelemään näitä. Kun verikokeet on tarkastettu olet aika lailla omillasi. Hiustenlähtö kun on vain "kosmeettinen haitta".
Mullakin on hiukset huonommassa kunnossa oikealla puolella päätä ja myös katkeilevat helpommin. Ajattelin ennen, että johtuu suuremmasta rasituksesta kampauksissa ja nukkumissuunnasta, ja varmaan osin johtuukin. Mutta kyllä tuossa jotain muutakin on, näköjään en ole yksin. Liekö sitten hormonaalista vai geneettistä moinen.
Tarkoittaa vain, että rokote toimii
Sama ongelma. Oikealla puolella ohuempaa tukkaa joka katkeaa lyhyempänä. Myös ripset harvemmat ja lyhyemmät oikeassa silmässä. Näin on ollut aina.
Kiitos jälleen vastauksista.
Jotenkin lohdullista, että samassa veneessä oleviakin löytyy.
Muillakin näyttäis olevan niin, että oikealla puolella nimenomaan tätä ongelmaa? Jännä, mistähän lie johtuu.
Itse olen oikeakätinen, hankaako jotenkin enemmän sitä puolta esim. pestessä? Nukutko kuitenkin enemmän toisella kyljellä?
Ripset aikalailla samanlaiset minulla molemminpuolin.
Minun isällä ja veljillä hiustenlähtöä/kaljuuntumista jo nuorempina, oisko jotain perinnöllistä tämä siis? Tosin miksi hiukset katkeilevat vain toiselta puolelta, en tiedä...
Vielä otan kokemuksia vastaan, mikäli löytyy :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kasvaa oikea puoli huonommin kuin vasen, ei nyt mitään dramaattista pituuseroa ole, mutta hiukset ovat ohuemmat ja hapsuisemmat oikelta puolelta. Ja en ainakaan nuku juuri koskaan oikealla kyljellä.
Oikeakätisenä harjaat rankemmin oikeaa puolta?
Mulle väitti joku kampaaja että johtuu siitä että sydän on vasemmalla ja epäsymmetrian vuoksi päänahan pieniin suoniin tuleva paine erilaista.
Tasainen hiusten lähtö voi johtua koronasta tai muusta infektiosta tai jo liian yksi puolisesta ruoka valiosta.
Mutta tuo tois puolinen tuskin johtuu.
Minulla tulee naamaan ja kaulaan finnejä lähinnä oikealle puolelle. Mistähän tämä johtuu?
Korona aiheuttaa myös hiusten lähtöä. Toki myös stressi, mutta tuo on erikoista, että vain toiselta puolelta. En ole kuullut moista. Naisilla kaljuuntuminen tapahtuu yleensä kauttaaltaan, miehillä on enemmän pälvikaljuuntumista, mutta kyllä naisillakin pälvikaljuuntumista esiintyy jonkin verran. Olen katsonut sitä TLC-kanavalta tulevaa ohjelmaa hiusten lähtöön liittyen ja siellä on todella paljon naisilla ollut kaljuuntumisongelmaa, jota osataan nykyään yllättävän hyvin hoitaa. En tosin tiedä onko niitä hoitometodeja saatavilla meillä täällä suomessa. Muista ettei lääkärikään välttämättä tiedä niistä, jos ei ole erikoistunut sille alalle. Että jos ei se sun lääkäri ole ihan asiantuntija noissa, kysy häneltä lähetettä asiantuntijalle. Hoitokeinoja on olemassa!
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee naamaan ja kaulaan finnejä lähinnä oikealle puolelle. Mistähän tämä johtuu?
Nukut oikealla poskellasi ja likainen tyynyliina.
Nostan.