Lopetin e-pillerit 3kk sitten
Ja nyt alkaa huomata kuinka niiden huonot vaikutukset alkavat lakata. Menkat alkavat tulla säännöllisesti, eikä pitkin kuukautta vuoda milloin minkäkin väristä mönjää. Huomaan kuinka olen koko ajan iloisempi ja positiivisempi enkä ärsyynny yhtään niin helposti. Tuntuu että avomieheni on alkanut viehättää minua ihan uudella tavalla, melkein saan jopa perhosia vatsaan välillä. :D Ja mikä parasta minun tekee mieli seksiä! Ei hormoneja enää ikinä ehkäisyyn kiitos!
Mites muilla? Oletteko huomanneet selkeää eroa lopetettuanne?
Kommentit (20)
Saman huomasin.
Enää en suostu käyttämään minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä.
Itseäkin alkaa houkuttaa tuo lopettaminen, kun yhdistelmäpillerit piti lopettaa ja nyt jo tokat minit kokeilussa, mut ei vaan tunnu sopivan. Otitko kuparikierukan tilalle?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:53"]Itseäkin alkaa houkuttaa tuo lopettaminen, kun yhdistelmäpillerit piti lopettaa ja nyt jo tokat minit kokeilussa, mut ei vaan tunnu sopivan. Otitko kuparikierukan tilalle?
[/quote]
Mulla kanssa tuli ye-pillereistä migreeni ja kolmen eri merkin minejä kokeilin, kaikki paskoin sivuvaikutuksin. Ja pistettiin juu kierukka tilalle. -ap
Apua mitähän tapahtuu jos lopettaisin, olen koko ajan ihan normaali, himot on normaalit ja menkat tulee silloin kuin pitää eikä satu ollenkaan :D
Täällä sama :) raskaus ja imetys hormonit tekee sitten samat haluttomuudet jos on pillereistäkin tullut. Meillä "ehkäisynä" varmat päivät. Toimii hyvin!
Kasvojen iho finninen vieläkin, vaikka lopetin pillerit puoltoista vuotta sitten. Alussa ehkä panettikin, mutta nyt on tasaantunut eli ei juuri paneta :D Muutenkin alussa oli vaikka mitä, nännit kipeenä, voimakas ovulaatio, päänsärky, kivuliaat menkat. Nyt on vaan finnit.
Naama puhkesi kukkaan lopettamisen jälkeen (en ollut aikaisemmin kärsinyt finneistä), menkat alkoivat puolen vuoden päästä. Mitään muuta eroa en huomannut normaaliin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:53"]Itseäkin alkaa houkuttaa tuo lopettaminen, kun yhdistelmäpillerit piti lopettaa ja nyt jo tokat minit kokeilussa, mut ei vaan tunnu sopivan. Otitko kuparikierukan tilalle?
[/quote]
Mulla kanssa tuli ye-pillereistä migreeni ja kolmen eri merkin minejä kokeilin, kaikki paskoin sivuvaikutuksin. Ja pistettiin juu kierukka tilalle. -ap
[/quote]
Onko kierukasta muodostunut vielä mielipidettä puoleen tai toiseen? Vähän jännittäis sellasen laittaminen, kun en oo synnyttänyt, vaikka aika tavallista se taitaa nykyään olla. T. 5
En ole huomannut itsessäni mitään eroa kun aloitin pillerit ja kun lopetin, ainut että lipettamisen jälkeen menkoissa kesti 4 kk. En ole koskaan ymmärtänyt tätä kun ihmiset sanovat että ärsyyntyvät helpommin
Kuinka nopeasti pillerien jälkeen teillä alkoi menkat? Entä missä vaiheessa naama alkoi kukkia ja kauanko kesti?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:53"]Itseäkin alkaa houkuttaa tuo lopettaminen, kun yhdistelmäpillerit piti lopettaa ja nyt jo tokat minit kokeilussa, mut ei vaan tunnu sopivan. Otitko kuparikierukan tilalle?
[/quote]
[/quote]
Onko kierukasta muodostunut vielä mielipidettä puoleen tai toiseen? Vähän jännittäis sellasen laittaminen, kun en oo synnyttänyt, vaikka aika tavallista se taitaa nykyään olla. T. 5
[/quote]
Yksinkertaisesti aivan mahtava! Ei minullakaan lapsia vielä ole. Laitto oli vähän epämukava ja kaksi päivää hirveät vatsa-/kohtukrampit, mutta sitten tasoittui. Menkat ovat ehkä vähän runsaammat, mutta niistä selviää isommalla tampponilla. Samoin kuin pienestä mahan kipristelystä. Mutta tasaisin väliajoin tulevat menkat ovat sen arvoiset. Muuten minä tai mies emme ole tuota kapistusta tunteneet.
Toki vähän välillä käy pelko mielessä, jos se onkin pettänyt mutta pitää vaan luottaa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:04"]Kuinka nopeasti pillerien jälkeen teillä alkoi menkat? Entä missä vaiheessa naama alkoi kukkia ja kauanko kesti?
[/quote]
Samantien. Söin minejä, joten menkat tulivat muutenkin aikalailla oman kierron mukaan, mitä nyt tiputtelivat jatkuvasti. Naama minulla kukkii aika menkkojen aikaan, siitä pystyy päättelemään koska alkavat. Muuten en ihon kunnossa ole huomannut eroa.
Naama alko kukkimaan 2-4 kuukautta lopetuksen jälkeen. Ja kestää kyllä vielä, mutta ei niin pahana. Eli lähes kaksi vuotta. Ei hirveesti uskoa, että saan enää koskaan sileän ihon. Menkat on tosiaan ollut melko säännölliset heti lopetuksen jälkeen,n. 26-30.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:03"]En ole huomannut itsessäni mitään eroa kun aloitin pillerit ja kun lopetin, ainut että lipettamisen jälkeen menkoissa kesti 4 kk. En ole koskaan ymmärtänyt tätä kun ihmiset sanovat että ärsyyntyvät helpommin
[/quote]
Olet ollut onnekas kun hormonit eivät ole vaikuttaneet mielialoihisi. Minä olen jälkikäteen miettinyt miten mies on jaksanut minua näinkin kauan kun tajuan miten räjähdysherkkä kiukuttelija olen välillä ollut.
Mä otin kapselin käteen toukokuun lopussa, muuten ei ole pahaa sanaa mutta musta on tullut kyllä niin kärttyinen lehmä välillä että en itsekään kestä. Tiedän että mielialat ja vitutus ilman syytä johtuu hormoneista, tunnistan sen itsestäni kyllä, mutta en silti saa aina hillittyä itseäni. Aivan kamalaa. Toivon vaan että tämä vähän laantuu tässä kuukausien kuluessa kun keho tottuu ja tasaantuu, en aio luovuttaa vielä. Aiemmin on tällaista ollut vain aivan raskauksien lopussa eikä mielestäni silloinkaan yhtä pahasti.
Söin e-pillereitä 1,5 vuoden ajan ja lopetin ne noin 6v sitten (siitä meni 3v ennen kun tulin raskaaksi) enkä muista että niitä syödessä olis ollut mitään oireita. Olen vaan tosi huono muistamaan esim niitä pillereitä ja lateksittomat kondomit taas tulis turhan kalliiksi ainakin meidän tahdilla..
Tuo kärttyisyys on kyllä oikeasti ärsyttävää. Tietää itsekin että ihan turha kiukutella esimerkiksi siitä että mies vei juomalasin pesuun ja istui oikealle puolelle sohvaa, vaikka ihan selvästi olisin hakenut vielä lisää juomaa ja tahtonut istua juuri siihen mihin mies lässähti. Päässään tajuaa että mitä väliä, mutta silti tuli tiuskittua tuostakin!
Mulla alkoi naama kukkia muutamassa viikossa ja iho alkoi rasvoittua voimakkaasti. Tätä kesti muutaman kuukauden, nyt naamassa finnejä nolla :) Hieman vaivaa toki tämä vaati, totaalisen ruokavalioremontin ja perehtymisen tällaisen ihon oikeaan hoitoon. Jalkakarvat alkoivat tummua lopettamisen jälkeen. Hiuksia lähti, mutta nyt kasvaa lyhyttä uutta hiusta runsaasti. Mielialaan liittyviä muutoksia en huomannut.
Up