Miten kaikki hirveät asiat osuvat juuri tähän hetkeen?
Vanhempani sairastui yllättäen vakavasti, joutui sairaalahoitoon ja on ollut jo kohta neljä viikkoa tehohoidossa. Aktiivisesta, perusterveestä ihmisestä tuli hetkessä vanhus, joka ei kykene tällä hetkellä edes kommunikoimaan kunnolla. Tilanne on todella raskas.
Tähän päälle yhä jatkuva koronaepidemia, mikä asettaa haasteita sairaalassa vierailulle (mikä kuitenkin olisi potilaalle tärkeää). Lisäksi jatkuva stressi, etten vie hänelle koronatartuntaa eli olen pyrkinyt omia kontakteja vähentämään, käytän kaikkialla maskia jne.
Ja nyt sitten vielä Ukrainan sota. Vaikka se ei tällä hetkellä suoraan koske Suomea, niin huolestuttavaa on lukea ulkopoliittisten asiantuntijoiden kommentteja, joiden mukaan kyse ei ole enää siitä, joutuuko Suomi aseellisen hyökkäyksen kohteeksi vaan kuinka monen kuukauden päästä se tapahtuu.
Sitten pitäisi vielä hoitaa omaa työtä ja arkea.
Miksi kaikki kamala tapahtuu yhtaikaa? Yhdessäkin olisi tarpeeksi kestämistä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kaikki pas ka kasautuu kerralla ja tulee niskaan. Sitten tulee taas paremmat ajat ja hyvät asiat myös kasautuu kerralla.
Minulle olisi silti riittänyt näistä yksi. Ihan tarpeeksi on ollut huolta tuosta koronasta. Sitten vanhemman sairastuminen, hänen tukeminen ja toivon ylläpitäminen kunnes pääsi sairaalahoitoon, sitten hänen täydellinen romahdus. Ja sitten siihen päälle nuo uutiset Ukrainasta ja Venäjältä, ydinsodan uhka... Kuin yhdessä asiassa ei olisi ollut jo kylliksi.
Vierailija kirjoitti:
Maailmantilanne ei ole sattumaa.
No joo, se on nyt itsellekin valjennut, että päättäjät ovat ilmeisesti tienneet koko ajan, mihin suuntaan tilanne on kehittymässä.
Meinaatko oikeasti, että Ukrainan sota on ensimmäinen sota koko maailmassa?
huolestuttavaa on lukea ulkopoliittisten asiantuntijoiden kommentteja, joiden mukaan kyse ei ole enää siitä, joutuuko Suomi aseellisen hyökkäyksen kohteeksi vaan kuinka monen kuukauden päästä se tapahtuu.
Ei kannata kuunnella kaiken maailman höpöhöpö setiä.
Kiina ja Venäjä rakensivat bioaseen. Ei tullut tarpeeksi tehoa niin siirtyivät seuraavaan vaiheeseen. Vituiksi näyttää menevän sekin mutta mitä voi odottaa kun tietää ketkä asialla.
1. Lopeta niiden "asiantuntijoiden" kuunteleminen
2. Lopeta koko Ukrainan tilanteen ajatteleminen
3. Lopeta koronasta panikoiminen
Tadaa! Sinulla on huomattavasti vähemmän stressattavaa.
Tarkoittaa vaan että sitten myöhemmin niitä ei enää tule vaan kaikki sujuu. Ja toivon että vanhempasi on nopeasti kunnossa taas.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa vaan että sitten myöhemmin niitä ei enää tule vaan kaikki sujuu. Ja toivon että vanhempasi on nopeasti kunnossa taas.
Ikävä olla ilonpilaaja, mutta sitähän se ei tarkoita. Itsellä ollut pian 10v putkeen jatkuvasti vastoinkäymisiä. Pelkästään henkilökohtaisella tasolla. Maailman tapahtumista en ole enää pitkään aikaan jaksanut välittää. Ja siellä nyt ei ainakaan ole vastoinkäymiset loppumassa.
Kerron sinulle ap salaisuuden: Kun ei stressaa asioista, joihin ei itse voi vaikuttaa, elämä on huomattavasti helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Korona tappopiikki ja sota. Varmaan, sinun vanhemmat on nyt sairaalassa niistä piikeistä koska ei ole yhtään harvinaista nyt nämä kuolemat kärsimys ja vammautumiset näistä piikeistä. Elämme vain vähän erilaisempaa aikaa.
Mene jo hoitoon. Tuo pakkomielteesi on todella pahalla tasolla.
Aina on jotain meneillään. Itsestäsi on kiinni, minkä annat vaikuttaa. Maailman kriisejä on ollut kautta aikojen. Keskity läheiseesi.
Vierailija kirjoitti:
huolestuttavaa on lukea ulkopoliittisten asiantuntijoiden kommentteja, joiden mukaan kyse ei ole enää siitä, joutuuko Suomi aseellisen hyökkäyksen kohteeksi vaan kuinka monen kuukauden päästä se tapahtuu.
He on seuranneet näitä asioita koko elämänsä. Tähän asti he ovat sanoneet, että Suomi on turvassa. Eivät he sattumalta ole kantaansa muuttaneet.
Jopa mun tuttavista ne tulipunaiset kommunistitkin on kääntyneet Naton kannalle.
Vanhempasi ovat vakavasti sairaina ja sinä vaivaat mieltäsi jollain sodalla ja koronalla. No, arvoasteikkonsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona tappopiikki ja sota. Varmaan, sinun vanhemmat on nyt sairaalassa niistä piikeistä koska ei ole yhtään harvinaista nyt nämä kuolemat kärsimys ja vammautumiset näistä piikeistä. Elämme vain vähän erilaisempaa aikaa.
Ei tarvi terveenä minun mennä hoitoon. Todella rauhallinen olo sisälläni vaikka puhun asioista ronskisti. Mutta totuudessa kun pysyy ja puhuu suoraan niin pysyy myös mieli paremmassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He on seuranneet näitä asioita koko elämänsä. Tähän asti he ovat sanoneet, että Suomi on turvassa. Eivät he sattumalta ole kantaansa muuttaneet.
Jopa mun tuttavista ne tulipunaiset kommunistitkin on kääntyneet Naton kannalle.
No eivät todellakaan ole :D Ei synnärillä kukaan ulkopolitiikkaa seuraa. Eikä vielä teininäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi terveenä minun mennä hoitoon. Todella rauhallinen olo sisälläni vaikka puhun asioista ronskisti. Mutta totuudessa kun pysyy ja puhuu suoraan niin pysyy myös mieli paremmassa kunnossa.
Tervettä et ole nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervettä et ole nähnytkään.
Terve olen. Täysin terve eikä ole lääkkeitä käännä.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Kiina ja Venäjä rakensivat bioaseen. Ei tullut tarpeeksi tehoa niin siirtyivät seuraavaan vaiheeseen. Vituiksi näyttää menevän sekin mutta mitä voi odottaa kun tietää ketkä asialla.
Mutta kun se bioase kehiteltiin Kiinassa jenkkien rahoittamana. Ovatko kaikki siis samassa juonessa?
Yleensä kaikki pas ka kasautuu kerralla ja tulee niskaan. Sitten tulee taas paremmat ajat ja hyvät asiat myös kasautuu kerralla.