Kiltteimpien lasten vanhemmat ovat aina..
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:32"]Millä tavalla olemme tylsiä? Meillä on kasvatus- ja elämänhallintataitoja? [/quote] En puhu nyt hyvä tai huonotapaisuudesta vaan enemmänkin temperamentista.
[/quote]
Tempperamentti on luonteenpiirre. Sitä ei oikein voi muuttaa.
terv. yhden "kiltin" ja yhden hyvin vauhdikkaan lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:32"]Millä tavalla olemme tylsiä? Meillä on kasvatus- ja elämänhallintataitoja?
[/quote]
En puhu nyt hyvä tai huonotapaisuudesta vaan enemmänkin temperamentista.
[/quote]
Kiltti tempperamentti?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha. -Latenhoitaja [/quote] Hyvä. Taas nähdään, ettei korkeampi koulutus takaa mitään
[/quote]
Pakko vielä sanoa, että hoidan siis muitakin lapsia, kuin pelkkiä lateja. :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha.
-Latenhoitaja
[/quote]
Taidat puhua nyt ongelmalapsista mutta mä en puhu sellaisesta erottelusta. Jos riisutaan kaikki tällaiset lähtökohdat pois niin jää jäljelle se mitä tarkoitan. Mietitään että kaikilla on hyvät ja läsnäolevat vanhemmat. Ne jotka haastaa, kyseenalaistaa, tekee oman päänsä mukaan ja uhmaa, omaa yleensä niin paljon hauskimmat ja supliikimnat vanhemmat kuin ne jotka vaan tottelee mukisematta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:26"]
...tylsiä. T: Lastentarhanope
[/quote]
....lastentarhanopeja.
Ja lastentarhanopet ovat ainakin kilttejä vaaleahiuksisia ponihäntäpäisiä naisia. Joitain miehiäkin tosin on alalla.
Mulla on kiltti ja rauhallinen esikoinen, kiltti ja vaudhikas kuopus, kerros ap, millainen minä olen :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:32"]Millä tavalla olemme tylsiä? Meillä on kasvatus- ja elämänhallintataitoja? [/quote] En puhu nyt hyvä tai huonotapaisuudesta vaan enemmänkin temperamentista. [/quote] Kiltti tempperamentti?
[/quote]
Mulla on pienestä pitäen ollut tuhma tempperamentti, terveisin LATENhoitaja edeltä. :)
Ap ei ole lastentarhanope vaan lähihoitaja tai lastenhoitaja joka kuvittelee olevansa yhtä pätevä kuin lto.
Lastentarhaopekoulussa ei näköjään ainakaan opi suomen kieltä. Kiltteimpien:d
Ihanku mun mies ja sen vanhemmat, eli anoppi ja appi. Mies kunnon tissiposki ja appivanhemmat maailman tylsimpiä :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:43"]Ap ei ole lastentarhanope vaan lähihoitaja tai lastenhoitaja joka kuvittelee olevansa yhtä pätevä kuin lto.
[/quote]joo näitä elämänkoululaisia jotka on kateellisia enemmän opiskelleille.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:42"]
Mulla on kiltti ja rauhallinen esikoinen, kiltti ja vaudhikas kuopus, kerros ap, millainen minä olen :)
[/quote]
Olet akateeminen ja porvarillinen. Kunnioitat perinteitä melko paljon. Sinulla on kotona paljon Artekin ja Marimekon juttuja, ja mitä muita vastaavia onkaan. Sisustus on vaalea, ajaton ja hillitty.
t. ei AP
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha. -Latenhoitaja [/quote] Hyvä. Taas nähdään, ettei korkeampi koulutus takaa mitään
[/quote]
Pakko vielä sanoa, että hoidan siis muitakin lapsia, kuin pelkkiä lateja. :)
[/quote]
Mitä lateja?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha. -Latenhoitaja [/quote] Taidat puhua nyt ongelmalapsista mutta mä en puhu sellaisesta erottelusta. Jos riisutaan kaikki tällaiset lähtökohdat pois niin jää jäljelle se mitä tarkoitan. Mietitään että kaikilla on hyvät ja läsnäolevat vanhemmat. Ne jotka haastaa, kyseenalaistaa, tekee oman päänsä mukaan ja uhmaa, omaa yleensä niin paljon hauskimmat ja supliikimnat vanhemmat kuin ne jotka vaan tottelee mukisematta.
[/quote]
Kyllä meidän ryhmässä kiltit ja helpotkin lapset uhmaa ja haastaa aikuisia. Lapsella voi olla haastava tempperamentti, mutta lapsi voi siitä huolimatta käyttäytyä (pääasiassa) kiltisti ja hyvin. Omien kokemusten mukaan kahdella lapsella voi olla saman tyyppinen temperamentti, mutta jos kotio-olot ovat hyvin erilaiset, niin kyllä se lapsen käytökseenkin heijastuu. Kasvatuksella voidaan vaikuttaa siihen, kuinka lapsi temperamentiansa toteuttaa.
-Lastenhoitaja
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha. -Latenhoitaja [/quote] Hyvä. Taas nähdään, ettei korkeampi koulutus takaa mitään [/quote] Pakko vielä sanoa, että hoidan siis muitakin lapsia, kuin pelkkiä lateja. :) [/quote] Mitä lateja?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha.
-Latenhoitaja
[/quote]
Taidat puhua nyt ongelmalapsista mutta mä en puhu sellaisesta erottelusta. Jos riisutaan kaikki tällaiset lähtökohdat pois niin jää jäljelle se mitä tarkoitan. Mietitään että kaikilla on hyvät ja läsnäolevat vanhemmat. Ne jotka haastaa, kyseenalaistaa, tekee oman päänsä mukaan ja uhmaa, omaa yleensä niin paljon hauskimmat ja supliikimnat vanhemmat kuin ne jotka vaan tottelee mukisematta.
[/quote]
Sulla ei voi olla lto tai muutakaan koulutusta. Ihan väärät käsitteet
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:32"]Millä tavalla olemme tylsiä? Meillä on kasvatus- ja elämänhallintataitoja? [/quote] En puhu nyt hyvä tai huonotapaisuudesta vaan enemmänkin temperamentista.
[/quote]
Eli kiltteys on temperamentti? Minä oletin, että kiltteys on sitä, että ottaa muut huomioon, arvostaa muita, osaa odottaa vuoroaan, ei kiroile, osaa olla kohtelias jne. mutta LTO:lle kiltteys on siis temperamentti?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:33"]
[/quote]
Eli kiltteys on temperamentti? Minä oletin, että kiltteys on sitä, että ottaa muut huomioon, arvostaa muita, osaa odottaa vuoroaan, ei kiroile, osaa olla kohtelias jne. mutta LTO:lle kiltteys on siis temperamentti?
[/quote]
Näin minäkin olin maallikkona luullut.
Täytyy päivittää tiedot
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha.
-Latenhoitaja
[/quote]
[/quote]
Sulla ei voi olla lto tai muutakaan koulutusta. Ihan väärät käsitteet
[/quote]
Mikä käsite on väärä? T:ei ap
Ootahan nyt ensin että saat koulusi käytyä, ja tule sitten vasta provoamaan tänne, jookosta. :)