Kiltteimpien lasten vanhemmat ovat aina..
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha. -Latenhoitaja [/quote] Taidat puhua nyt ongelmalapsista mutta mä en puhu sellaisesta erottelusta. Jos riisutaan kaikki tällaiset lähtökohdat pois niin jää jäljelle se mitä tarkoitan. Mietitään että kaikilla on hyvät ja läsnäolevat vanhemmat. Ne jotka haastaa, kyseenalaistaa, tekee oman päänsä mukaan ja uhmaa, omaa yleensä niin paljon hauskimmat ja supliikimnat vanhemmat kuin ne jotka vaan tottelee mukisematta. [/quote] Sulla ei voi olla lto tai muutakaan koulutusta. Ihan väärät käsitteet [/quote] Mikä käsite on väärä? T:ei ap
[/quote]
No ainakaan kiltti ei ole yksi temperamenttityyppi, kuten ap väittää.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha.
-Latenhoitaja
[/quote]
Taidat puhua nyt ongelmalapsista mutta mä en puhu sellaisesta erottelusta. Jos riisutaan kaikki tällaiset lähtökohdat pois niin jää jäljelle se mitä tarkoitan. Mietitään että kaikilla on hyvät ja läsnäolevat vanhemmat. Ne jotka haastaa, kyseenalaistaa, tekee oman päänsä mukaan ja uhmaa, omaa yleensä niin paljon hauskimmat ja supliikimnat vanhemmat kuin ne jotka vaan tottelee mukisematta.
[/quote]
Tässä arvotat erilaisia ihmisiä eriarvoisiksi. Se ei taida sopia lto arvomaailmaan
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha. -Latenhoitaja [/quote] Taidat puhua nyt ongelmalapsista mutta mä en puhu sellaisesta erottelusta. Jos riisutaan kaikki tällaiset lähtökohdat pois niin jää jäljelle se mitä tarkoitan. Mietitään että kaikilla on hyvät ja läsnäolevat vanhemmat. Ne jotka haastaa, kyseenalaistaa, tekee oman päänsä mukaan ja uhmaa, omaa yleensä niin paljon hauskimmat ja supliikimnat vanhemmat kuin ne jotka vaan tottelee mukisematta. [/quote] Sulla ei voi olla lto tai muutakaan koulutusta. Ihan väärät käsitteet [/quote] Mikä käsite on väärä? T:ei ap
[/quote]
Käsitteistä en tiedä, mutta ainakin komparatiivit ja superlatiivit on somasti sekaisin. Miten korkeakoulutettu voi kirjoittaa "paljon hauskimmat ja supliikimat kuin...", sillä jo peruskoulussa opetettiin, että komparatiivilla vertaillaan "paljon hauskemmat kuin".
Mun käsitykset lapsista ja elämästä muuttui täysin, kun sain omat lapset ja rasittavan miehen + liian kalliin talon ja velkaa.
T. Lastentarhan ope ja pari muutakin tutkintoa taskussa. Elämän koulun ja kokemuksen alaluokkalainen.
Mulla esikoinen haastaa ihan kaikessa (tosi älykäs ja pikkuisen liiankin nokkela lapsi) ja nuorempi vaan peesaa isompaa. Täytyypäs ryhtyä oikein hauskaksi kun haen esikoista hoidosta, niin ehkä saan sillä jotain anteeksi. Nuorempi tuskin tuottaa ongelmia hoitopaikassaan, joten olen mielelläni tylsä hänen hoitajalleen.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha. -Latenhoitaja [/quote] Taidat puhua nyt ongelmalapsista mutta mä en puhu sellaisesta erottelusta. Jos riisutaan kaikki tällaiset lähtökohdat pois niin jää jäljelle se mitä tarkoitan. Mietitään että kaikilla on hyvät ja läsnäolevat vanhemmat. Ne jotka haastaa, kyseenalaistaa, tekee oman päänsä mukaan ja uhmaa, omaa yleensä niin paljon hauskimmat ja supliikimnat vanhemmat kuin ne jotka vaan tottelee mukisematta.
[/quote]
Ihan ensin: vanhempia ei omata! Lapsella on vanhemmat.
Toiseksi: en minä viitsi olla sille LTO:lle hauska supliikkimamma, koska sen LTO:n huumorintaju ja verbaalinen käsityskyky ei yllä sille tasolle, että hän ymmärtäisi yhtään korkeatasoisempaa sanallista ilottelua.Yleensä LTO:t ymmärtää asiat väärin, vetää herneen nenään tai kauhistuu, että onpa sattunut kummia. Koska LTO:t on keskimäärin yksinkertaisempaa porukkaa kuin muut korkeakoulutetut, ei keskusteluihin heidän kanssaan kannata ihmeemmin ajatuksia tuhlata.
Kolmanneksi: jos sinulle päiväkoti on paikka, jossa et itse osaa kannustaa lasta kyseenalaistamaan, haastamaan ja tekemään oman päänsä mukaan vaan odotat, että lapsi tottelee mukisematta, niin olet väärässä ammatissa. On sinun tehtäväsi tehdä lapsen päivästä sellainen, että tottelemista ei tarvita!
[/quote]
Ihankuin hiuksia ei omata. Ne on
Täällä myös nähty
Meillä on tosi kiltti lapsi. Siis tempperamentiltaan kiltti lapsi, joka kuitenkin tykkää myös vaihdikkaammista jutuista. En kyllä koe itse olevani mitenkään tylsä. Eikä mieskään ole. Harrastetaan action-lajeja, reppureissataan ja nautitaan elämästä tässä ja nyt. Ei kovin tylsää mielestäni.
Totta, me olemme tylsiä. Me odotamme, että lapsemme varhaiskasvattaja tekee työnsä hyvin, huolehtii lasten turvallisuudesta, osaa suhtautua jokaiseen lapseen yksilönä ja tukee perhettämme kasvatustehtävässä, mutta vitseillemme ei tarvitse nauraa. Sen sijaan ne, joiden lapset hakkaavat ja purevat lastani, ottavat yleensä aseeksi hassunhauskat sanailut ja iloisen välinpitämättömyyden. Haloo - mitä siitä, että poikani (5v) puri lastasi, olisihan se voinut paskaakin haukata. Heko-heko-heko-heko. Ja LTO menee mukaan tähän epätylsyyteen ja kikattaa vieressä ihastuneena.
Lisäksi me tylsät tienaamme noin kolme kertaa sen minkä sinä. Joten pidä vain tylsänä, minä maksan iso osan palkasti.
Ei lasteni lto tiedä minusta mitään. Kuinka on mahdollista, että sinä ap tiedät? Uteletko vanhemmilta parhaasi mukaan ja höpöttelet vanhempien kanssa, kun nämä hakevat lapsia? Meillä ammattikasvattaja puhuu lapsen päivästä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:43"]
Ap ei ole lastentarhanope vaan lähihoitaja tai lastenhoitaja joka kuvittelee olevansa yhtä pätevä kuin lto.
[/quote]
No eiköhän tämä nyt ole selkeä provo.
Itse olen lastentarhanopettaja ja yleisesti ottaen, kyllä ne lapset ovat vanhempiensa ja jopa isovanhempiensa kopioita. Ei sille mitään mahda.
Muistan kerran, kun ryhmässäni oli hieman "hidas" lapsi, josta olin hieman huolissani. Sitten isovanhempien päivänä tuli päiväkotiin ulkonäöltään ja hitaudeltaan samanlainen isoisä!!! Ajattelin mielessäni, että ei tuota lasta voi "nopeuttaa", antaa kasvaa hitaana tästedeskin. Onhan meitä aikuisiakin joka lähtöön. :)
Mitä enemmän tulee tutkimustietoa vaikkapa adhd:stä, lukivaikeudesta tms niin perinnöllisyys on hyvin vahvaa. Vilkkaan lapsen jompikumpi vanhempi on itse ollut lapsena vilkas.
Olisikohan se niin, että ne hauskat ja kekseliäät aikuiset ovat yleensä epäsovinnaisia luonteita, ja näin ollen he eivät odota lapsiltaankaan niin ehdotonta tottelemista. Ovat siis vanhempina pikemminkin kaverillisia, eivät komenna vaan lahjovat tai yllyttävät lapset tottelemaan. Sitten lapsistakin kasvaa oman tiensä kulkijoita, hauskoja mutta omapäisiä.
Entäs kun mulla on yksi riiviö ja toinen rauhallinen.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:35"]No höpönlöpö. Tosin kilttien lasten vanhemmat ovat lähes poikkeuksetta sen oloisia, että elämä on hanskassa ja lasten kanssa halutaan ja vietetään yhteistä aikaa eikä lapset ole vain pakollinen paha. -Latenhoitaja [/quote] Taidat puhua nyt ongelmalapsista mutta mä en puhu sellaisesta erottelusta. Jos riisutaan kaikki tällaiset lähtökohdat pois niin jää jäljelle se mitä tarkoitan. Mietitään että kaikilla on hyvät ja läsnäolevat vanhemmat. Ne jotka haastaa, kyseenalaistaa, tekee oman päänsä mukaan ja uhmaa, omaa yleensä niin paljon hauskimmat ja supliikimnat vanhemmat kuin ne jotka vaan tottelee mukisematta.
[/quote]
Toiseksi: en minä viitsi olla sille LTO:lle hauska supliikkimamma, koska sen LTO:n huumorintaju ja verbaalinen käsityskyky ei yllä sille tasolle, että hän ymmärtäisi yhtään korkeatasoisempaa sanallista ilottelua.Yleensä LTO:t ymmärtää asiat väärin, vetää herneen nenään tai kauhistuu, että onpa sattunut kummia. Koska LTO:t on keskimäärin yksinkertaisempaa porukkaa kuin muut korkeakoulutetut, ei keskusteluihin heidän kanssaan kannata ihmeemmin ajatuksia tuhlata.
Kolmanneksi: jos sinulle päiväkoti on paikka, jossa et itse osaa kannustaa lasta kyseenalaistamaan, haastamaan ja tekemään oman päänsä mukaan vaan odotat, että lapsi tottelee mukisematta, niin olet väärässä ammatissa. On sinun tehtäväsi tehdä lapsen päivästä sellainen, että tottelemista ei tarvita!
[/quote]
Hei älkää nyt ihan oikeasti yleistäkö, että ap olisi lto. Ja jos on, niin tarkoituksena todellakin provota!!! Haluaa vain ärsyttää. Ei oikeasti kukaan noin ajattele, jos on lto.
t. oikea lto!!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:44"]Ihanku mun mies ja sen vanhemmat, eli anoppi ja appi. Mies kunnon tissiposki ja appivanhemmat maailman tylsimpiä :)
[/quote]
Voit aina vaihtaa sellaiseen jukuripäähän joka tekee niinkuin tykkää ja viis veisaa sinusta ja mielipiteistäsi. Ja jonka vanhemmat haukkuu ja v**e sinulle päin naamaa!
Minä olen mielelläni tylsä. Minun lapsuuteni oli kaikkea muuta kuin tylsää. Kaiken kaikkiaan sekavaa aikaa ja 10vuotiaasta eteenpäin huolehdin pikkusiskostani käytännössä yksin. Mutta vaikka tylsä olenkin on minulla tempperamenttia, kuten myös lapsellani, hänet on kuitenkin kasvatettu käyttäytymään hyvin ja muita kunnioittavasti.
Ehkä ap on sellainen turhake lto, jonka työpäivä koostuu erilaisten juorujen kertomiseen ja kuuntelemiseen. Olen huomannut, että meidän perhe ei ole suosiossa juurikin siksi, ettei meitä tylsimyksistä ole mitään puhuttavaa.
Minä kuitenkin elän ylpeänä tylsää elämääni pienen perheeni kanssa ja pyrin siihen, että maailmassa saa enemmän aikaiseksi kiltteydellä ja hyvyydellä kuin sillä itsekkyydellä joka tällä hetkellä vallitsee.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:41"]
[/quote]