Kaunis nimi tytölle - kerro ehdotuksesi!
Pää lyö tyhjää.
Itse pidän lyhyistä, pehmeistä nimistä.
Ole ystävällinen ja kerro mielestäsi kauniita tyttöjen nimiä, myös pitkät ja kovat nimet kelpuutetaan ehdotuslistalle! :)
Kiitos.
Kommentit (84)
Liia - Kiva nimi, olen miettinyt tätä ennenkin. Tosin samoin kuin Aida-nimessä, tässäkin taivutus on ongelmallista: "Liian mekko" Liian mitä?
Helmi - En tykkää
Leona - Leona Lewis, äh ei
Neela - Nella, Nelli, Neela... Ei oikein ole mieleeni
Miana/Mianna - Ei, kuulostaa oudolta
Salli - Ihan kiva
Ninni - Liian lähellä
Minttu - Söpö nimi pienelle tytölle, ei mielestäni kuitenkaan sovi aikuiselle
Pihla - Ei luontonimiä
Jemina- Ei
Lila - Lila on väri, ei mielestäni nimi
Jasmin - Liian prinsessa-nimi
Juliana - Eeei
Tinja - Jotenkin... outo
Verna - Tulee mieleen perna
Elena - Kuulostaa liian venäläiseltä
Viivi - Viivistä tulee mieleen paksu piirrretty possu...? Voi olla että olen joskus lukenut jonkun Viivi-possu -kirjan :D
Aamu - Salkkarit
Amanda - Ihan ok
Maiju - En tykkkää
Aurora - Prinsessa Ruusunen, ei
Selina - En tykkää
Sonja - Löytyy aivan liian läheltä
Krista - Ei sovi pikkulapselle, aikuiselle ihan kiva nimi
Assi - Pässi
Niini - Aika outo..
Aili - Ei
Sofi - Toinen nimeni
Leni - Muistuttaa Vladimir Leninin nimeä
Lena - Aikuisen naisen nimi, ei sovi pienelle
Lea - Eeei
Mette - Kiva, tulee vain mieleeni se meterologi Mette Mannonen
Pouta - Ja Pekka Pouta samaan syssyyn kun nyt sääaiheeseen päästiin :D
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 17:51"]Tekonimet on kauheimpia, kuten Ia, Eia, Aya, tähän sarjaan lasken Aavat ja Islatkin, vaikka konsonantin sisältävinä ovat astetta siedettävimpiä. Iina esimerkiksi on pelkkä pääte eikä mikään kunnon nimi.
Sanna, Minna, Maija, Maria, Tuula, Kirsi, Anne, Päivi, Hanna, Liisa, Kaisa, Paula, Merja, Leila ja Siiri ovat kunnon nimiä.
Vierasperäisiä kirjaimia (C, D, F, G) sisältävät nimet on usein hieman nousukasmaisia.
[/quote]
Nimet nyt sattuu muuttuumaan ajan kanssa, jos et ole tietoinen. En kannata itekään noita YasminaYemmicaCaro-Zeldoja, mutta ei esim Islassa ole mitään vikaa, vaikkakin turhan yleinen nykyään. Mun mielestä paljon koomisempaa ois joku Yrjö tai Marjukka 9vee nykyaikana.
Enni