Miten pääsen rauttikselta vallilaan?
Ulkopaikkakuntalainen tarvitsis apua... Eli rautatieasemalta vallilan varikolle? Ratikalla varmaan helpoiten? Monesko pysäkki?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:24"]
Miksi neuvot noin vaikeasti. Kutosen ratikalla pääsee suoraan aseman edestä varikolle. [/quote][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:24"] Koska itse priorisoin aina ajan enkä reitin yksinkertaisuuden mukaan.
[/quote]
Ja kun ulkopaikkakuntalainen koittaa suunnistaa, niin ehkä kannattaa tarjota helpointa reittiä, eikä sitä reittiä, jolla voittaa ajallisesti pari minuuttia - jos tietää minne on menossa! Jos pitää esim. mennä Sörnäisten metroasemalta kutosen ratikkaan, niin voitettu aika tuhraantuu siellä asemalla oikeaa ulospääsyä ja sitten ratikkapysäkkiä etsiessä. Huonolla tuurilla päätyy piritorille ihmettelemään. :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:07"]Metrolla Piritorille ja siitä joko kävely / dösä / ratikka. [/quote] Eli selkokielellä. Ajat metrolla Sörnäisten metroasemalle. Suunnilleen Lidlin kohdalla on ratikka ja bussipysäkit. Siitä kutosen ratikka tai ihan mikä tahansa seiskalla alkava bussi. Tai sitten kävelet sen rapiat 500m Hämeentietä varikolle. [/quote] Miksi neuvot noin vaikeasti. Kutosen ratikalla pääsee suoraan aseman edestä varikolle. [/quote] Koska itse priorisoin aina ajan enkä reitin yksinkertaisuuden mukaan. [/quote] Ja asun siis Kalliossa. Tunnen seudun.
[/quote]Ymmärsitkö, että apua pyysi ulkopaikkakuntalainen? Se siis ei tunne seutua. Nyt ei auta, että sinä tunnet seudun.
Eli kuten neuvottu: kutosella Arabian suuntaan ja Vallilan varikolla pois. Kysy neuvoa muilta matkustajilta, jos alkaa epäilyttää! Helsinkiläiset ovat kyllä ystäväisempiä ja avuliaampia kuin av-palstalaiset.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:07"]Metrolla Piritorille ja siitä joko kävely / dösä / ratikka.
[/quote]
Eli selkokielellä. Ajat metrolla Sörnäisten metroasemalle. Suunnilleen Lidlin kohdalla on ratikka ja bussipysäkit. Siitä kutosen ratikka tai ihan mikä tahansa seiskalla alkava bussi.
Tai sitten kävelet sen rapiat 500m Hämeentietä varikolle.
[/quote]
Miksi neuvot noin vaikeasti. Kutosen ratikalla pääsee suoraan aseman edestä varikolle.
[/quote]
Koska itse priorisoin aina ajan enkä reitin yksinkertaisuuden mukaan.
[/quote]
Kun otat huomioon vaihtoajat ja pitkät kävelyt metroasemalla niin ratikka on nopeampi noin lyhkäisillä matkoilla.
[/quote]
Olen valmis lyömään vetoa että minun reittini on nopeampi. Dösä rautatietieasemalta olisi myös nopeampi kuin ratikka. Metron vuoroväli on törkeän lyhyt ja kurvistä lähtee seiskalla alkavia dösiä myös parin minuutin välein. 72 menee Mäkelänkatua silläkin pääsee mutta joutuu kävelemään massiividet 200m.
Mutta turha väittelyhän tämä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:31"]
Olen valmis lyömään vetoa että minun reittini on nopeampi. Dösä rautatietieasemalta olisi myös nopeampi kuin ratikka. Metron vuoroväli on törkeän lyhyt ja kurvistä lähtee seiskalla alkavia dösiä myös parin minuutin välein. 72 menee Mäkelänkatua silläkin pääsee mutta joutuu kävelemään massiividet 200m. Mutta turha väittelyhän tämä.
[/quote] Voi pyhä yksinkertaisuus... Saat kyllä ihan yksinäsi kilpajuosta paikallistuntemuksesi kanssa, ei kiinnosta. Tässä neuvottiin nyt ulkopaikkakuntalaista, ei sinua, voitko käsittää?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:07"]Metrolla Piritorille ja siitä joko kävely / dösä / ratikka.
[/quote]
Eli selkokielellä. Ajat metrolla Sörnäisten metroasemalle. Suunnilleen Lidlin kohdalla on ratikka ja bussipysäkit. Siitä kutosen ratikka tai ihan mikä tahansa seiskalla alkava bussi.
[/quote]
Miksi neuvot noin vaikeasti. Kutosen ratikalla pääsee suoraan aseman edestä varikolle.
[/quote]
[/quote]
Kun otat huomioon vaihtoajat ja pitkät kävelyt metroasemalla niin ratikka on nopeampi noin lyhkäisillä matkoilla.
[/quote]
Olen valmis lyömään vetoa että minun reittini on nopeampi. Dösä rautatietieasemalta olisi myös nopeampi kuin ratikka. Metron vuoroväli on törkeän lyhyt ja kurvistä lähtee seiskalla alkavia dösiä myös parin minuutin välein. 72 menee Mäkelänkatua silläkin pääsee mutta joutuu kävelemään massiividet 200m.
Mutta turha väittelyhän tämä.
[/quote]
Kultamussukka, sä hävisit vedonlyöntisi. Metro ja vaihdot on hitain vaihtoehto ap:n matkalle. Bussi on pariminuuttia nopeampi kuin ratikka, mutta silloinkin ulkopaikkakuntalaisen pitäisi tietää aikataulu ja löytää seuraavaksi lähtevän bussin pysäkki. Rautatieasemalla on toistakymmentä pysäkkivaihtoehtoa. Kantakaupungissa ratikka vaan on kätevin kulkuväline. Metrolla mennään Itään ja tulevaisuudessa Espooseen.
kiitos paljon kaikille vastauksista! :-) enköhän minäkin nyt sitten löydä perille, en tosiaan noista hsl'n reittiaikatauluista tajunnut oikein mitään! AP
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:07"]Metrolla Piritorille ja siitä joko kävely / dösä / ratikka.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]