Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

72% Suomalaisista ei tule ikinä omistamaan taloa vaikka 50% haluaa omistaa

Vierailija
07.03.2022 |

Kerrostalo yksiöissä asuminen on pakollista Suomessa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailmanpoliittisessa tilanteessa olen onnellinen, etten parina viime vuonna löytänyt sitä unelmataloa. Nyt ei tulisi mieleenkään ottaa tässä maassa satoja tuhansia lainaa ja kiinnittää sitä johonkin taloon ja pelätä, pommitetaanko se raunioiksi.

Vierailija
22/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maailmanpoliittisessa tilanteessa olen onnellinen, etten parina viime vuonna löytänyt sitä unelmataloa. Nyt ei tulisi mieleenkään ottaa tässä maassa satoja tuhansia lainaa ja kiinnittää sitä johonkin taloon ja pelätä, pommitetaanko se raunioiksi.

Kuka pommittaisi, vihreätkö jos sulla sähkölämmitys?

Se luultavasti olisi se todennäköisin vaihtoehto.

Venäjä ei tänne hyökkää vuosikymmeniin, jos silloinkaan.

Ei niillä enää ole rahaa, eikä miehistöä siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla paikkakunnilla se kerrostalon yksiö maksaa enemmän kuin okt ja säilyttää paremmin arvonsa.

Suomi on pullollaan vanhoja okt, joita saa muutamalla tuhannella eurolla, mutta niiden ylläpito ja rempat maksavat moninkertaisesti verrattuna okt.

Samoin asumismukavuus.

Vierailija
24/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pommittaisi, vihreätkö jos sulla sähkölämmitys?

Se luultavasti olisi se todennäköisin vaihtoehto.

Venäjä ei tänne hyökkää vuosikymmeniin, jos silloinkaan.

Ei niillä enää ole rahaa, eikä miehistöä siihen.

Ei hyökkää? Miksiköhän sitten Niinistö ja Kaikkonen lentelevät sinne sun tänne miitinkeihin? Kerrotaan kuinka sotakalustoa hankitaan ja uudet hävittäjät. Joo, ainahan "vain varustaudutaan tulevan varalle", mutta hassusti juuri nyt. Ja ihan suorin sanoin on jo uhkailtu, kun hullu riehuu, eikä sen touhuja voi enää mitenkään järkeillä "ei hyökkää tai ei ole syytä hyökätä" jne. Mitä väliä, kun jo venäläisetkin pakenevat.

Vierailija
25/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitys kallistuu paljon. Miten pienellä eläkkeellä olevat pärjäävät?

Moni 70-vuotias myös valittaa, että ei jaksaisi leikata nurmikkoa ja kolata lumia ja siivota isoa taloa.

Eläkeläisille ei ole ilmaista siivouspalvelua. Jos eläke on 1257 tai alle voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa kaksion kokoiseen asuntoon.

Jos myy omakotitalon niin on 5 vuoden vastuussa, jos löytyy hometta.

Vierailija
26/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni 70-vuotias myös valittaa, että ei jaksaisi leikata nurmikkoa ja kolata lumia ja siivota isoa taloa.

Eläkeläisille ei ole ilmaista siivouspalvelua. Jos eläke on 1257 tai alle voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa kaksion kokoiseen asuntoon.

Jos myy omakotitalon niin on 5 vuoden vastuussa, jos löytyy hometta.

Omakotitalon muiden huoneiden siivouksen voi ostaa normaali hinnalla siivousyritykseltä.

Vierailija
27/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ainakaan halua omistaa omakotitaloa. Olen kaksi omakotitaloa perinyt ja molemmista onneksi päässyt eroon. 

Vierailija
28/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa riittää 90 - vuotiaalle siivottavaa.

Valitettavasti eläkeläisille ei ole ilmaista siivouspalvelua.

Vierailija
29/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä. Joko omaiset siivoavat heidän kodit tai sitten kodin siivous on ostettava.

Vierailija
30/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te yksiöön tyytyväiset helsinkiläiset. Ehkä kannattaisi siirtyä vuokralle, sillä sodan uhassa isot kaupungit on ensisijaisia kohteita. Sama juttu, jos omistaa sijoitusasuntoja isoissa kaupungeissa. Mikään vakuutus ei korvaa asuntoa jos se tuhoutuu sodan tiimellyksessä. Jää vain järjettömät lainat jäljelle, muttei omaisuutta.

Maaseudulla, kaukana oleellisista kulkureiteistä ja satamista on turvallisempi omistaa.

No luuletko että ukrainalaiset saavat joskus lainansa maksettua?

Jos lainan antanut pankki on edes olemassa sodan jälkeen, lainat jää sen tappioksi. Ei niitä makseta. Ei kellään ole varaa.

Vierailija
31/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä. Joko omaiset siivoavat heidän kodit tai sitten kodin siivous on ostettava.

Niinhän se on meillä kaikilla. Joko siivoamme itse tai maksamme siivoojalle. Mikä sun pointti oli?

Vierailija
32/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kerrostaloja tarvitse lämmittää?

Vierailija
33/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvempaa ja moni asuu kaksiossa tai kolmiossa.

Vierailija
34/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso perheasunto Helsingissä omana. Vit ut taa ihan simona, että tulen perimään vanhempien omk:n joku päivä.

Ole huoleti, voi aivan hyvin käydä niin, että vanhempasi hautaavat ja perivät sinut!

Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että on noin moukka kuin sinä olet?

Vierailija
35/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te yksiöön tyytyväiset helsinkiläiset. Ehkä kannattaisi siirtyä vuokralle, sillä sodan uhassa isot kaupungit on ensisijaisia kohteita. Sama juttu, jos omistaa sijoitusasuntoja isoissa kaupungeissa. Mikään vakuutus ei korvaa asuntoa jos se tuhoutuu sodan tiimellyksessä. Jää vain järjettömät lainat jäljelle, muttei omaisuutta.

Maaseudulla, kaukana oleellisista kulkureiteistä ja satamista on turvallisempi omistaa.

No luuletko että ukrainalaiset saavat joskus lainansa maksettua?

Jos lainan antanut pankki on edes olemassa sodan jälkeen, lainat jää sen tappioksi. Ei niitä makseta. Ei kellään ole varaa.

Jos menee töihin niin pankki perii heti lainakuluja.

Vierailija
36/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvempaa ja moni asuu kaksiossa tai kolmiossa.

Juu, kärvistelee ainoan elämänsä ahtaassa kopissa muiden mölinöitä kuunnellen.

Minä en edes elämänä tuommoista kerrstaloläävässä asumista pidä. Kurja säilöntäpaikka ihmisrassukoille.

Vierailija
37/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistappa nyt, siivoan ihan itse 100 neliön rivarikotini. T. Eläkeläinen 82 v. Sinun kaltaiset raukat ne töitään laskee, ei me vanhat.

Vierailija
38/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso perheasunto Helsingissä omana. Vit ut taa ihan simona, että tulen perimään vanhempien omk:n joku päivä.

Siitä perinnöstä voi myös luopua tai myydä eteenpäin tai jättää sille sijoilleen lahoamaan. 

En tuon takia nyt elämääni pilaisi vittuuntuneena. Aikoinaan sain perintönä omakotitalon perähikiällä, mutta yllättäen sille löytyi ostaja. Ei tarvinnut harmitella yhtään koko taloa. 

Vierailija
39/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tytyväinen olen yksin asuvani kerrostalo stadin kämppä.Koskan ei olut mahdolisuus muhun kuin vuokra asunton.Kun ei sitä perintöä,kulta lusikka suussa en syntynyt eikä miestä otettu kukaron mukaan.Ihan tytyväinen olen elämääni.Ei huolta asuntovelat. pihatyöt ymm.Ainoa ei ole saunaa,jota puilla viellä lämittäisin.

En ole minäkään kultalusikka suussa syntynyt, ei ole perintöä tullut (jossain vaiheessa tulee, mutta tähän asti olen itse kyllä tehnyt työni perse ruumenilla päästäkseni tähän taloudelliseen asemaan), ei ole ollut minkäänlaista miestä, ei köyhää eikä rikasta. Tottakai onnea on ollut matkassa, mutta ei se ole laakereilla leväten tullut. Olen työurani tehnyt matalapalkka-alalla. Sitä suuremmalla syyllä haluan olla omassa asunnossa, velattomana asumiskulut laskevat huomattavasti. Sinulla on vääristynyt mielikuva siitä että omistusasujilla olisi aina (taloudellisesti) helppoa elämää. Tottakai jos et halua omistusasuntoa, vuokralla asumisessa ei ole mitään väärää, mutta oman aseman parantaminen on aina kotiinpäin. Siihen täytyy tehdä töitä.

Vierailija
40/41 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa yhdyssanojen osaaminen pakollista myös. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän