Mies tukisti ja löi mua lapsen nähden
Meille tuli riitaa ja mies ihan spontaanisti tukisti ja löi. Lapsi katsoi vierestä ja alkoi itkemään. Voi pieni, kun ei hänen olisi pitänyt nähdä, kun isi lyö. Toivottavasti mies pyytää lapselta anteeksi, kun tulee takaisin kotiin.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai pyytäisi anteeksi! Voi luoja, ei ihan pelkällä anteeksipyynnöllä pitäisi selvitä tuollaisesta. Eroa nyt, kun kyse on vasta tukistamisesta. Kohta löydät itsesi sairaalasta. Lähisuhdeväkivalta pahenee aina asteittain ja miehesi on jo todella pitkällä prosessissa, kun ei edes välitä siitä, että lapsi on paikalla.
Ongelmia voi ratkaista perheenä, on olemassa esim perhetyöntekijöitä niitä saa ainakin lastensuojelun kautta. Ei todellakaan ero oo ainoa vaihtoehto joka toimii, jos vaan on molemmilla osapuolilla on halu elää yhdessä ja selvitä ongelmista.
Mitä?! Tuo mies on tehnyt rikoksen. Jos olisi lyönyt jotain miestä, olisi ollut yön putkassa ja saanut pahoinpitelysyytteen ja joutunut maksamaan siitä. Mikä ihmeen asenne, että jos väkivallan kohde on miehen kanssa naimisissa, niin hyssytellään vaan ja käydään jossain perhetyöntekijällä vähän juttelemassa.
En koskaan voisi antaa pahoinpitelyä anteeksi. Eikä tarvitse ap:nkaan väkivaltaista miestä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivinen ihminen on aina aggressiivinen. Aina tulee eteen joku tilanne, milloin tyyppi ei pysty hillitsemään itseään. Vaikkei kävisi käsiksi, huuto ja esim. ovien paiskominen on uhkaavaa ja epäkunnioittavaa eikä sellainen ilmapiiri ole terve kenellekään.
Jättä tuo että naiset saa huutaa, ärsyttää, solvata ja vaikka käyttää väkivaltaa ja se on vain hyväksyttävä mutta miehiltä vaaditaan itsehillintää. Miksi naiset ei hillitse itseään ja estäisi tuon tilanteen syntymisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai pyytäisi anteeksi! Voi luoja, ei ihan pelkällä anteeksipyynnöllä pitäisi selvitä tuollaisesta. Eroa nyt, kun kyse on vasta tukistamisesta. Kohta löydät itsesi sairaalasta. Lähisuhdeväkivalta pahenee aina asteittain ja miehesi on jo todella pitkällä prosessissa, kun ei edes välitä siitä, että lapsi on paikalla.
Ongelmia voi ratkaista perheenä, on olemassa esim perhetyöntekijöitä niitä saa ainakin lastensuojelun kautta. Ei todellakaan ero oo ainoa vaihtoehto joka toimii, jos vaan on molemmilla osapuolilla on halu elää yhdessä ja selvitä ongelmista.
Mitä?! Tuo mies on tehnyt rikoksen. Jos olisi lyönyt jotain miestä, olisi ollut yön putkassa ja saanut pahoinpitelysyytteen ja joutunut maksamaan siitä. Mikä ihmeen asenne, että jos väkivallan kohde on miehen kanssa naimisissa, niin hyssytellään vaan ja käydään jossain perhetyöntekijällä vähän juttelemassa.
En koskaan voisi antaa pahoinpitelyä anteeksi. Eikä tarvitse ap:nkaan väkivaltaista miestä kestää.
Sä et voisi antaa anteeksi, mutta tiedän että moni voi, tiedän että näistäkin perheistä voidaan saada ehjiä ja hyvinvoivia, ainoa apu ei missään tapauksessa pitäis olla sitä että eroa, vaan asioita pitää aina miettiä mikä on juuri meidän perheelle paras ratkaisu, toisilla ne huonot suhteet myös uusiutuu, joten ero yksinään ei ole myöskään aina ulospääsy tilanteesta. Asioita pitää työstää, yksin tai yhdessä...
Ex-mies löi mua kännissä. Ei usein, mutta yhteisten 10+ vuoden aikana liian monta kertaa. Eroa pyörittelin muidenkin syiden vuoksi, mutta kun mies ensimmäisen kerran löi selvin päin, ja niin että lapset näkivät, päätös oli helppo tehdä.
Loppua kohden en nähnyt ongelmaa itse väkivallanteossa, vaan siinä että kaksi tarhaikäistä näkivät. Miten vääristynyt maailmankuva!
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivinen ihminen on aina aggressiivinen. Aina tulee eteen joku tilanne, milloin tyyppi ei pysty hillitsemään itseään. Vaikkei kävisi käsiksi, huuto ja esim. ovien paiskominen on uhkaavaa ja epäkunnioittavaa eikä sellainen ilmapiiri ole terve kenellekään.
Näillä ihmisillä voi olla esim ADHD mikä vaikuttaa kykyyn toimia.
Ap:n mielestä miehen siis pitäisi pyytää lapselta anteeksi? Entä sinulta itseltäsi, senkö ei ole niin väliä.
Mun lapsuudenkodissa isä oli väkivaltainen äitiä kohtaan. Kauheet tappelut humalassa. Aina lapsena pelättiin, kumpi tappaa kumman.
Minä niin toivoisin, että tämä on provo, mutta minä olen ollut joskus se lapsi. En tänäkään päivänä vuosikymmeniä myöhemmin käsitä, miksi äitini alistui sellaiseen.
Tämä on nyt se hetki missä moni mokaa, ja antaa sen uuden mahdollisuuden. Siitä alkaa uusien mahdollisuuksien kierre, ja pahoinpitely arkipäiväistyy ja pahenee. Sinä muutut vähitellen seiniä pitkin hiipiväksi hissukaksi joka tuskin uskaltaa hengittää. Lapsi alkaa oireilla käytöksellään, ja lopulta oireilu on niin voimakasta että ulkopuoliset puuttuvat asiaan. Nyt sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko lähdet lapsen kanssa eri osoitteeseen, tai jos oli oikeasti ensimmäinen kerta kun mies kävikäsiksi, ja haluat vielä jatkaa perheenä, on miehen suostuttava terapiaan. Sanomattakin on selvää että lapsen kanssa käydään läpi keskustellen tapahtunut painottaen että isä teki väärin, eikä ketään saa lyödä. Jos lapsion niin pieni ette ymmärrä vielä sanallista selittämistä, on tärkeää muilla keinoin vakuuttaa hänet siitä että ei tarvitse pelätä. Paljon syliä, hymyä, ystävällistä ja leikkimielistä juttelua jne.
Ap. Miksi olet vielä sielä. Kun mies ilmestyy, sano nyt ainakin, että raja on ylitetty. Et voi luottaa häneen. Seuraava lyönti voi olla viimeinen ja sitten lyökin enää vain kappelin kellot.
Älkää viitsikö typerän provoilijan juttuja uskoa. Eikö teitä hävetä kun yksinäinen mies pienessä yksiössään nauraa teille.