Paras luonnontuote lääkkeenä
Mihin vaivaan syönyt ja miten hyvin auttoi? Alkaa jo ketuttaa kun tuntuu että aina lääkärissä käydessä lähtee mukaan väh. 3 eri lääkereseptiä. Käytän omaa järkeä ja lunastan vain tärkeimmät ja ne joista uskon olevan hyötyä. Ideaalitilanne olisi jos saisi korvattua homeopaattisilla lääkkeillä.
Kommentit (30)
Kokeilepa vatsavaivoihin siankärsämöä. Voit tehdä teetä, tai uuttaa tinktuuraksi väkevässä viinassa. Sitä et tarvitse kuin muutaman tipan akuutissa vatsavaivassa, kun pian saat unohtaa sen. Teetä voit kokeilla heti kun löydät ensimmäiset siankärsämöt. Niitähän löytyy mistä vaan tähän aikaan vuodesta.
Vatsavaivojen osalta kannattaisi seurata, onko ruuilla mitään vaikutusta. Onko mahdottoman kipeä esimerkiksi maidon tai ruisleivän nauttimisen jälkeen.
Inkivääritee flussaan: haudutan inkiväärin paloja kuumassa vedessä ja lisään joukkoon hunajaa.
Lakritsijuuriuute vatsavaivoihin.
Valeriaanakapselit unettomuuteen.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 02:14"]Mulla havupuunuute. En tiedä tarkalleen mihin vaikuttaa varsinaisesti, mutta kokonaisvaltaisesti antaa ihan älyttömästi virtaa.
[/quote]Siinä on testosteronia ja muita hormoneita. Ne tuovat potkua.
Auringonpolttamiin yms aloevera-voide
No niitä on niin valtavan paljon, etten voi tähän kaikkia luetella. Meillä ei ole käytetty lääkkeitä 25 vuoteen, eikä käyty lääkärissä, paitsi tavalliset lasten neuvola- ja koulutarkastukset ja itsellä aikoinaan neuvolajutut. Olen sitä mieltä, että molempia tarvitaan, lääketiedettä lähinnä vakaviin akuutteihin tapauksiin, lievempiin ja kroonisiin luontaishoitoja ja esim. syövänhoitoon molempia.
Jos nyt jotain luettelisin, niin särkyyn ja kipuun pajunkuoriuute (saa valmiinakin, minä valmistan itse), ulkoisesti kipuun tiikeripalsami, kaikkiin ötököitten puremiin tea tree-öljy (myös ampiaisten pistoihin), palovammoihin ensiapuna tea tree ja sitten laventeliöljy, samat öljyt finneihin, päänahan hilseeseen piparminttuöljy, ummetukseen lakritsanjuuriuute, vatsavaivoihin (esim. sappikipuihin) Ruotsintipat, samat tipat auttavat myös mm. päänsärkyyn ja häivyttävät arpia, synnytyksen jälkeen alapään parantamiseen ja tiukentamiseen (voi tietysti käyttää muulloinkin) sisäisesti teenä poimulehti ja ulkoisesti kylpynä poimulehti, peltokorte ja lutukka sekä ulkoisesti lutukkauute, peräpukamiin siankärsämöuute, märkärupeen tea tree ja pihkavoide (teen itse), tikun tai esim. ruusunpiikin poistamiseen pihkavoide (nostaa tikun esille syvältäkin parissa päivässä), unettomuuteen laventeliöljy iholle hierottuna (8 tipaa perusöljyyn), yskään kuusenkerkkäsiirappi (teen itse), flunssan ensioireisiin juoma, johon tulee 2 valkosipulin kynttä, 2 tl hunajaa, 2 sitruunaa ja loput vettä, tulee siis yht. lasillinen, tuon kun kippaa illalla, hikoilee yön ja aamulla on terve, lukuisia kertoja testattu! Kipeään korvaan: 1 tea treetä sekoitettuna pieneen tilkaan molkosania ja tämä sekoitettuna lusikalliseen lämmintä vettä ja se kipataan korvaan ja pumpuli päälle, parissakymmenessä minuutissa kipu on pois. Tätä ei saa tehdä, jos korva on puhkaistu.
Virtsatietulehdukseen sianpuolukkatee ja makeuttamaton karpalomehu ja paljon vettä sekä kultapiisku-uute. Ruuansulatusongelmiin (turvotus, ripuli, ilmavaivat, ummetus, vatsakivut) RegulatPro-entsyymivalmiste ja sillä on monia muitakin hyviä vaikutuksia, tekee hyvää ulkoisesti käytettynä mm. hiuksille ja iholle. Hiustenlähtöön nokkoskeite, ihon pehmennykseen koivuvihdalla vihtominen ja siinä irtoavan öljyn hierominen ihoon, ja sitä ei sitten saa pestä pois.
Energiahoito on mahtava apu melkein mihin vain, itse käytän sitä esim. loukkaantumisten hoitoon ja iskiaskipuun. Kaikkien kannattaisi opetella sen verran energiahoitoa, että voi hoitaa itseään ja perhettään. Todella helppo oppia.
Echinaforce! Kun flunssan ensioireita pukkaa niin echinaforcella ne yleensä häviää. Hirveen makusta se kyllä on, ehkä se on se juju miks flunssa pelästyy :)
Tukkoiseen nenään suosittelen ehdottomasti salvian lehtiä pureskeltavaksi suussa. Tehoaa äkkiä (itselläni vaikutukset näkyvät miltei heti, usein jo alle puolen tunnin kuluttua pureskelemisesta). Desinfioiva vaikutus, poistaa tosiaan tukkoisuutta ja helpottaa nukkumaan menemistä nuhaisena!
Tyrninsiemenöljykapselit auttavat kuiviin silmiin.
Tea tree -öljy näppylöihin, ihotulehduksiin, haavaumiin.
Pycnogenol-tabletit yleisvointiin, ihon ja limakalvojen kuntoon.
Vogelin Plantago -tipat flunssassa tukkoisuuteen, yskään ja kurkkukipuun. 10 tippaa puoleen desiin, huljuttele hitaasti suussa, anna valua kurkkua myöten alas. Ei auta, jos ottaa yhtenä kulauksena.
Maitohappobakteerit annospussesissa, jääkaapissa säilytettävä. Ruuansulatuselimistön tasapainottamiseen kaikissa vaivoissa & normaalin tilan ylläpidossa. Tarvittaessa päivittäin, ylläpidossa kerran kuussa.