Paras luonnontuote lääkkeenä
Mihin vaivaan syönyt ja miten hyvin auttoi? Alkaa jo ketuttaa kun tuntuu että aina lääkärissä käydessä lähtee mukaan väh. 3 eri lääkereseptiä. Käytän omaa järkeä ja lunastan vain tärkeimmät ja ne joista uskon olevan hyötyä. Ideaalitilanne olisi jos saisi korvattua homeopaattisilla lääkkeillä.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 01:43"]Homeopatia EI OLE sama, kuin luonnontuotteet tai varsinkaan luontaistuotteet. Luontaistuotteissa on aina jokin vaikuttava aine, mutta homeopaattisissa valmisteissa EI OLE. Niissä ei ole "luonnontuotteita", paitsi vettä tai sokeria.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen pitäisi ensin kyllä tietää vaivasi, aika randomilla muuten menee kerronta. Itselleni paras luonnontuote on kuitenkin ollut Ruusujuuri. Stressiin ja toisaalta väsymykseen/saamattomuuteen. Mutta sitä ei saa käyttää jatkuvasti, se käy maksan päälle! Ei yli 4kk peräkkäin, ja tauko ainakin kuukauden, esim. 1kk käyttöä, 1 taukoa, tai 2kk ja 2 taukoa. Tai satunnaisesti joku kuuri.
[/quote]
Anteeksi tietämättömyyteni, kuten jo ilmikin kävi niin en tiedä aiheesta yhtään mitään. Itseäni vaivaa mahakivut ja jatkuva kurkkukipu. Halusin kuitenkin antaa mahdollisuuden ihmisille jakaa omat vinkkivitoset, jos joku saisi avun niistä.
Inkivääri auttaa nivelkipuihin, ja valkosipuli vilkastaa verenkiertoa. Kurkkukipuun kannattaa kokeilla Emsin-suolalla kurlaamista.
Mulla havupuunuute. En tiedä tarkalleen mihin vaikuttaa varsinaisesti, mutta kokonaisvaltaisesti antaa ihan älyttömästi virtaa.
Mahakipuihin voi kokeilla mm. piihappogeeliä (neutraloi ja suojaa) tai Molkosania (saa myös jauheena, on paremman ts. vähemmän pahan makuista, kuin nestemäinen). Molkosan on hyviä bakteereita suolistossa lisäävä ja tasapainottava tuote.
Onko kurkkukivun takia ultrattu, ettei ole kilpirauhanen tulehtunut tms? Kilpirauhasongelmathan aiheuttavat kaikenmaailman muitakin oireita kroppaan.
Siankärsämö: en ole vuosiin tarvinnut kuukautiskipuihin särkylääkkeitä
Valeriaana: toimii myös kuukautiskipuihin, mutta mä olen käyttänyt rauhoittumiseen illalla/nukahtamiseen
Molemmat teenä.
Muistathan kuitenkin, että myös luonnontuotteilla voi olla haittavaikutuksia. Joskus niistä on jopa enemmän haittaa kuin hyötyä, kuten lääkkeistäkin.
Pihkasalva. Auttoi haavaumiin joihin eivät tepsineet erikoislääkäreiden määräämät monenlaiset lääkkeetkään.
Mansikat ja tuore kurkku poistavat nestettä, jos tuntuu kehossa turvotusta. Tämän olen useamman kerran havainnut itselläni toimivan. Olen ylipainoinen.
Kaalinlehdet auttavat turvonneisiin ja kipeisiin polviin ja nilkkoihin. Nuiji isoja kaalinlehtiä vähän pintaa rikki ja suoraan iholle kääreeksi.
Myös imettävälle äidille rintojen hoitoon hyvä apu.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 02:45"]
Pihkasalva. Auttoi haavaumiin joihin eivät tepsineet erikoislääkäreiden määräämät monenlaiset lääkkeetkään.
[/quote]Komppi tälle. Frantsilan "Lemminkäisen äidin terva-pihkavoide" on ihan ykkönen!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 02:14"]
Mulla havupuunuute. En tiedä tarkalleen mihin vaikuttaa varsinaisesti, mutta kokonaisvaltaisesti antaa ihan älyttömästi virtaa.
[/quote]
Teetkö itse ja miten? Vai ostatko jostain? Onko kuusenkerkkäsiirapilla sama vaikutus?
Kurkuma poistaa kurkkukipua, tehoaa myös niin moniin sairauksiin ennaltaehkäisevästi, etten jaksa kirjoittaa. Googleta kurkuma, niin saat lisää tietoa. Tutkittua.
Kannabis on kevyesti monipuolisin. Unettomuuteen, stressiin, kipuihin, vatsavaivoihin jne, jne. Hyvä puoli sekin että käytännössä myrkytön aine. Ei siis rasita maksaa tai mahaa.
Mulla vakiokäytössä:
- Valeriana unettomuuteen ja ahdistukseen
- Passiflora mielialan nostamiseen ja ahdistukseen
- Kauranversouute (avena sativa) päänsärkyihin
- vadelmanlehtitee kuukautiskipuihin
- pyknogenol rannikkomännyn kuoriuute allergiakautena allergian hillitsemiseen
- Tätä en enää syö kun ei ole onneksi enää masennusta, mutta mulla masennukseen tehosi mäkikuisma paremmin kuin lääkärin määräämät lääkkeet joita kokeilin 2 eri lajia.
Teatree jalkojen sienivaivoihin esim. uimahallivierailun jäkeen. Hoitaa homman parilla tipalla.
Tarkoittanet nyt ihan oikeita luonnontuotteita, joita voit vaikka itse poimia? Kirjoitat kyllä homeopatiasta, mutta se on enemmän uskomushoitoa kuin akupunktio.
Luonnontuotteista on jo näistä minun kotiapteekin aineksista useimmat mainittu:
- pihkavoide. Itse voit tehdä vaikka voihin sulattamalla, ja parantaa todella järjyttäviä haavoja.
- siankärsämö. Nimikin on jollakin kielellä "naistenyrtti", ja auttaa niin laskimovaivoihin kun kaikkiin mahdollisiin ruuansulatuselimistön vaivoihin, huuliherpeksestä peräpukamiin.
- mesiangervo. Kipuihin ja tulehduksiin, sisältää sitä ainetta josta muinoin kehiteltiin aspiriini.
- kanervankukka. Rauhoittavana.
- sianpuolukan lehti. Auttaa virtsatieinfektiohin. Ei ole sulfaa sen koommin tarvittu kun on ollut tätä lääkekaapissa.
- pakuritee. Alentaa verenpainetta, parantaa ihottumaa - nämä omakohtaisia kokemuksia.
Luonnontuotteet ovat usein aivan yhtä tehokkaita ja niistä on eristetty se varsinainen lääkeaine. Ongelma on pitoisuuden vaihtelu, kun sitä ei ole teollisesti vakioitu. Esimerkiksi Norjan rannikolta kerätyssä luonnonvaraisessa ruusujuuressa voi olla aivan eri määrä tehoainetta kuin eteläsuoamalaisella pellolla tehoviljellyssä. Niinpä niitä käsitellään tehtaissa ja pyritään saamaan tasainen vaikutus. Se on sitten toinen juttu, onko ihan kokonaisessa yrtissä kuitenkin sellainen aineyhdistelmä, joka tehoaa eikä siitä ole "puhdistettu" vääriä aineita.
Onhan marjoja markkinoitu terveellisinä c-vitamiinin ansiosta. Nyt onkin tutkittu, että esimerkiksi flunssaa ei c-vitamiinilla paranneta. Mutta olisko ne mustaherukan flavonoidit ja mitä siinä lieneekään tehokkaampia kuin kemiallinen vitamiini? Luonnonmarjoja en tässä edes maininnut, kun ovat ruokaa eikä lääkettä.
Homeopatia EI OLE sama, kuin luonnontuotteet tai varsinkaan luontaistuotteet. Luontaistuotteissa on aina jokin vaikuttava aine, mutta homeopaattisissa valmisteissa EI OLE. Niissä ei ole "luonnontuotteita", paitsi vettä tai sokeria.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen pitäisi ensin kyllä tietää vaivasi, aika randomilla muuten menee kerronta. Itselleni paras luonnontuote on kuitenkin ollut Ruusujuuri. Stressiin ja toisaalta väsymykseen/saamattomuuteen. Mutta sitä ei saa käyttää jatkuvasti, se käy maksan päälle! Ei yli 4kk peräkkäin, ja tauko ainakin kuukauden, esim. 1kk käyttöä, 1 taukoa, tai 2kk ja 2 taukoa. Tai satunnaisesti joku kuuri.