Haluaisin saada lisää elämääni henkisyyttä
Haluaisin saada lisää elämääni henkisyyttä, mystiikkaa ja okkultismia. Ideoita? :)
Kommentit (14)
Ap:lle sanoisin, että mystiikkaan ja new age touhuihin ei kannata hurahtaa. Ainoat hyötyjät siinä ovat kurssien järjestäjät ja krääsämyyjät, jotka tienaavat ihmisten hyväuskoisuudella ja halulla kehittää itseään. Huuhaa-ympyröissä on karkeasti ottaen kolmea ihmistyyppiä, vilpittömiä "totuuden etsijöitä", narsistitätejä ja piilopervoja setiä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:47"]Ap:lle sanoisin, että mystiikkaan ja new age touhuihin ei kannata hurahtaa. Ainoat hyötyjät siinä ovat kurssien järjestäjät ja krääsämyyjät, jotka tienaavat ihmisten hyväuskoisuudella ja halulla kehittää itseään. Huuhaa-ympyröissä on karkeasti ottaen kolmea ihmistyyppiä, vilpittömiä "totuuden etsijöitä", narsistitätejä ja piilopervoja setiä.
[/quote]
Entä jos on jo hurahtanut?
Usko Jeesukseen ja hänen veren kautta tulevaan uuteen elämään. Hänessä on sinulle uusi toivo, mieletön seikkailu joka vie lopulta taivaan kotiin. Olen saanut kokea Jumalan rakkauden kautta paljon mitä ihmeellisimpiä asioita; rukousvastauksia, parantumista, rauhaa, ihmeitä, turvaa ja vapautta kaikesta raastavuudesta. Vapauteen Hän on kutsunut meidät kaikki luodut! Vain yksi nimi on pelastus; Jeesus.
Kun olin masentunut, paranin itsemurha-ajatuksista ja voimattomuudesta tullessani uskoon. Valinta on jokaisen itsensä. En voi päättää kenenkään puolesta mtn. Mutta jos haluaa elämäänsä jotain yliluonnollista, niin Jeesus siihen on sellainen tie, joka tarjoaa oikeasti turvallisen mahdollisuuden. Jumalan kanssa tiesi tulee olemaan täynnä ihmeitä, raamatussa sanotaan niin. : ) Ja olen sen itse henk. Kohtaisestikin jo kokenut. Valitse oikein.Katso vaikka ensin kristillistä TV7
Aloita elämäsi vaikein henkinen matka ja kohtaa, sekä dekonstruoi itsesi.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:35"]
Haluaisin saada lisää elämääni henkisyyttä, mystiikkaa ja okkultismia. Ideoita? :)
[/quote]
No ensinnäkin selvittäisin, haluatko todella noita elämääsi, vai onko sulla vaan tylsää ja haluaisit siihen lisää säpinää. Henkiset jututhan on stimulaation lähteinä siitä näppäriä, että niitä voi sepitellä kukin ihan mieleisekseen ja sillä lailla nostaa omaa vireystasoaan.
Tylsyyttä voi hoitaa muutenkin.
Käyt hiljaisuuden retriitissä eli taize-yhteisössä testaa pystytkö todelliseen henkisyyteen...
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:57"]Käyt hiljaisuuden retriitissä eli taize-yhteisössä testaa pystytkö todelliseen henkisyyteen...
[/quote]
missä semmoisia, :Ooo
Mulle reiki, jooga ja meditaatio-opiskelut on olleet hyväksi, vuosikymmenet jo harrastanut. Niistä tosiaan pyydetään rahaa, mutta täytyyhän opejenkin saada rahaa elämiseen. Mutta halvallakin löytyy.
Mutta ehkä kaikista tärkeintä on alkaa tehdä elämässä muutoksia, eli luopua itsekeskeisesta, ahneasta, materialistisesta elämästä. Itse olen joutunut viime vuosina luopumaan paljosta joko pakosta tai omasta halusta yksinkertaiseen, henkisempään elämään. Yksi tärkeä epäitsekkyyden tapa on minulle ollut kasvissyönti. Henkistä vahvuutta ei mielestäni voi saavuttaa niin kauan kuin elää karkeavireistä elämää ja osallistuu tappamiseen oman nautinnon vuoksi. Ja ylipäätään minulle on tärkeää väkivallattomuus ja lähimmäisenrakkaus jota yritän kohdistaa niin ihmisiin, eläimiin kuin luontoonkin. Kun vain muistaisin, niin itselleni ainakin olisi kovin tärkeää omistaa kaikki tekoni jumalalle ja kaikille yhteiseksi hyväksi. Luovuttaa tekojeni hedelmät yhteiseksi hyväksi. Silloin voi hellittaa ja kaikki vaan tapahtuu niin kuin pitääkin.
Materia ja omistaminen ovat tulleet minulle merkityksettömiksi. Myös päihteet ja jopa kahvi tekevät henkisesti epävireäksi.
Kun luopuu itsekeskeisistä asioista elämässään, alkaa saada sen minkä tarvitsee luonnostaan, mitään ei tarvitse ahnehtia. Minulle on tullut tilalle suuri vapaus, henkinen tasapaino ja yhteys johonkin suurempaan, Jumalaan ja yhtenäisyyden tunne koko universumiin. Erillisyys on harha, sen mitä teet pienemmille sen teet minulle jne.
Ohjaus tulee minulla ainakin sisältä päin, mutta jos tarvitsee apua ulkoapäin niin ehdottomasti pitää pyrkiä noudattamaan 10 käskyä tai vaikkapa joogan periaatteita yamaa ja niyamaa. Niissä riittääkin opiskeltavaa.
New age, kristinusko, mystiikka, okkultismi, jooga jne. ovat ihmisten keksimiä työkaluja, valmiiksi kuljettuja polkuja tulla henkisemmäksi eli päästä lähemmäksi jumalaa, lähdettä. Niitä onkin ihan hyvä seurata, mutta niissä tulisi aina olla perustana epäitsekkyys, ei egon päämäärät esim. olla parempi ja oikeaoppisempi kristitty tai joogi kuin joku toinen. Näissä on aina vaara että pitkällekin kehittyneellä opella alkaa ego nousta, ja varsinkin miehillä seksuaaliset vietit hämärtävät henkisen tien kulkemista ja opettamista, joten itse en ainakaan uskalla ketään gurua tai pappia seurata. On todella vaikeaa löytää uskonyhteisöä tai muuta henkistä yhteisöä jossa ei esimerkiksi palvottaisi omaa "oikeaoppisuutta". Mielestäni tämä on yksi pahimmista "synneistä".
Tässä on luultavasti paljon enemmän kuin mitä etsit.
Newmessage.org/fi
Okkultismi ei ole henkisyyttä.
Mutta Jumala on lähettänyt maailmaan uuden suuren Sanoman, joka kertoo myös ihmisen henkisyyden luonteesta.