Jauhelihan paistamisesta.. Olenkohan ainoa?
Nyt kun meillä on ollu vähän tiukempaa taloudellisesti, on minun pitäny ostaa pääsääntöisesti halvempaa jauhelihaa.. Mikä tarkoittaa, että se on tyyliin 23% rasvaa.. Hyi!
Olenkin ruvennu tekemään niin, että kun olen jonkin aikaa ruskistanut lihaa (ja rasva ruvennut irtoamaan) kaadan lihan seasta liiat rasvat pois.. En pidä ällörasvaisesta ruuasta.. Varsinkin jossain keiton pinnalla lilluva rasvakerros on ällö.. Olenko ihan outo?
Kommentit (25)
Osta kalliimpaa lihaa niin saat sen kokonaan hyötykäyttöön. Ei tuo ole mitään säästöä että maksat sellaisesta minkä heität pois.
No et ole outo. Noin minäkin tekisin jos olisi pakko ostaa tuollaista rasvaista jauhelihaa, yök! Vielä talouspaperilla painelisin lopuksi, että saisin mahdollisimman paljon sitä rasvaa pois.
Onneksi itsellä on vielä ainakin toistaiseksi varaa ostaa alle 10% Jauhelihaa.
Vinkki: Osta laadukkaampaa (ja kalliimpaa) jauhelihaa ja jatka sitä soijarouheella. Maussa tai rakenteessa et huomaa mitään eroa.
Osta broilerinjauhelihaa, edullista ja vähärasvaista :)
[quote author="ExoPol" time="05.08.2015 klo 18:47"]Vinkki: Osta laadukkaampaa (ja kalliimpaa) jauhelihaa ja jatka sitä soijarouheella. Maussa tai rakenteessa et huomaa mitään eroa.
[/quote]
Näinkö jotkut pizzeriat nykyään tekee. Hyi helvetti!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:47"]Osta broilerinjauhelihaa, edullista ja vähärasvaista :)
[/quote]
No ei oo kyllä edullista!
Its kaadan sulaneen rasvan pois porsaan kylkiviipaleits valmistaessa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:47"]Osta broilerinjauhelihaa, edullista ja vähärasvaista :)
[/quote]
No ei oo kyllä edullista!
[/quote]
On kyllä. Lidlissä 2,99e/400g ja S-marketissakin 3,5e, yleensä aina saa -30%. En kyllä tiedä mitä ns tavallinen maksaa, mutta ei mielestäni ole kallista? Terveellisempää ainakin on.
Mua ei se rasva haittaa, mutta se vesi/neste! Miten sianlihassa voi olla muka noin paljon vettä? Mitä vesisikoja ne on , elääkö ne jossain uima-altaassa?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:51"]Mua ei se rasva haittaa, mutta se vesi/neste! Miten sianlihassa voi olla muka noin paljon vettä? Mitä vesisikoja ne on , elääkö ne jossain uima-altaassa?
[/quote]
Oisko lihasnestettä? Vai pakastettuna jauhelihaa?
Outo olet, kun et halua ruokaasi makua.
Melkein samaan pääset, kun ostat naudan jauhelihaa, kun näet punalappuisena. Ota useampi rasia ja pakasta.
Tarjousseipaketistakin tulee halvemmalla useamman hengen soppa, halpaa perunaa ja muuta juuresta vaan sekaan.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:49"]Its kaadan sulaneen rasvan pois porsaan kylkiviipaleits valmistaessa.
[/quote]
Paras osa! Sacre bleu!
Mun mielestä se vaikuttaa jotenkin lisätyltä nesteeltä. Vaikka paistan tosi kuumalla pannulla, niin se irtoava nestemäärä on tosi iso. Jauheliha vaan lilluu siiinä.
Vinkki: paista siinä rasvassa ranskiksia tai tee munakas.
[quote author="ExoPol" time="05.08.2015 klo 18:47"]
Vinkki: Osta laadukkaampaa (ja kalliimpaa) jauhelihaa ja jatka sitä soijarouheella. Maussa tai rakenteessa et huomaa mitään eroa.
[/quote]
Tai sitten se soijarouhekin saisi makua/rasvaa tuosta rasvaisemmasta lihasta.
No ei ole kyllä edullista jos heität pois 23%(lähes neljänneksen)!
Olet outo.