Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä mustikoista? Pää hajoo!

Vierailija
05.08.2015 |

Anoppi toi mulle pari laatikkoa mustikoita, olivat miehensä kanssa käyneet keräilemässä. Aivan mielettömän ihana ajatus, mutta kun mies ja lapset ei ole mitään suuria mustikan ystäviä, enkä mä ole oikeastaan koskaan leiponut mitään marjajuttuja.. No yhden laatikollisen sain mahdutettua pakkaseen, mutta mitä näistä lopuista tekis? Pakkaseen mä en näitä kyllä enempää halua laittaa, kuin sitten vaikka vierasvaraksi jo leivotussa muodossa.

Eli mitäköhän mustikasta nyt voisi ylipäänsä tehdä? Kuvittelisin, että piirakan päällä vois maistua miehelle ja lapsillekin, jos niistä tekis vaikka jonkun rahkajutun? Mitä ylipäänsä mustikasta voi tehdä? 

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:27"]

Laita nyt vain pakastimeen mieluummin, kuin väännät väkipakolla jotain piirakkaa. Otat sieltä aina pari desiä ja pyöräytät banaanin ja luonnonjogurtin kanssa hyvän smoothien. Lapsillekin maistuu varmasti!

[/quote]

Muuten hyvä idea, mutta kun ei tuolla pakkasessa ole yksinkertaisesti tilaa. Jonkun verran tuosta laatikosta ehkä saisin vielä rasioihin ja ängettyä pakkaseen, mutta osasta on ihan pakko tehdä jotain, kun helposti reilu puolet jää yli. En haluais kuitenkaan täyttää koko pakastinta pelkällä mustikalla, jonkinnäköistä vierasvaraleipomusta voisinkin tehdä. 

Vierailija
22/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina aamuisin mustikkaa tai puolukkaa smoothieen. Marjoja pitäisi syödä pari desiä päivässä. Ovat todellista superfoodia.

Vierailija
24/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa onnekas! Mä juuri OSTIN 20L mustikoita:)

Itsekin suosittelen että pakasta vaikka just niihn 2dl annospusseihin ja ota pakkasesta kun tarviit. Äkkiä surauttaa vaikka banaanin kanssa smoothieita, niistä lapsetkin yleensä tykkää.

Vierailija
25/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkakukko on aika yksinkrrtainen tehdä, itse teen Yhteishyvän sivuilta löytyvän mustikkakukko 2 ohjeen mukaan.

Vierailija
26/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mustikat sopii hyvin yhteen sitruunan kanssa esim. leivoksiin.

Vierailija
27/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:12"]Kiitos vinkeistä! Mehua voisin yrittää keittää, hilloksi en viitsi laittaa kun mies ja lapset on tosiaan niin nirsoja ettei söisi.. Ainakin täksi illaksi voisin yrittää tuhota noista osan tekemällä koko perheelle mustikkapirtelöt, jätskin kanssa maistuu varmasti.

Marjapaistos ja -piirakka menee kokeiluun myös, tuota piirakkaa ainakin voi varmasti laittaa pakkaseenkin vaikka vierasvaraksi.. Mites muuten, osaako kukaan sanoa, sopiiko hunaja mustikan makeuttamiseen? Selailin marjapaistosohjeita ja eräässä oli makeutusvaihtoehtoina fariinisokeri ja hunaja..
[/quote]

Et osaa syödä mustikoita?

Vierailija
28/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljajugurttimustikkapiirakka on ihanaa. Googleta itsellesi mieluisa, ohjeita on paljon. Itse teen "omasta päästä" ja sekin onnistuu aina. 

Vierailija
29/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ne! Syö ja oksenna välillä, mutta älä lopeta ennen kuin viimeinenkin mustikka on mennyt kurkusta alas!

Vierailija
30/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten pakastimeen mahtuu vierasvarapiirakkaa, mutta ei mustikkaa. Enemmän tilaa piirakka vie!

Vierailija
31/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani-mustikka-kookoshiutale-smoothie on hyvä sokerimehujen korvike. Vain kunnolla kypsistä banaaneista, muuten tulee kitalakeen tarttuva saippuainen koostumus.

Vierailija
32/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkamaitoa ja ruisleipää, nam.

Vierailija
33/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:27"]

Laita nyt vain pakastimeen mieluummin, kuin väännät väkipakolla jotain piirakkaa. Otat sieltä aina pari desiä ja pyöräytät banaanin ja luonnonjogurtin kanssa hyvän smoothien. Lapsillekin maistuu varmasti!

[/quote]

Muuten hyvä idea, mutta kun ei tuolla pakkasessa ole yksinkertaisesti tilaa. Jonkun verran tuosta laatikosta ehkä saisin vielä rasioihin ja ängettyä pakkaseen, mutta osasta on ihan pakko tehdä jotain, kun helposti reilu puolet jää yli. En haluais kuitenkaan täyttää koko pakastinta pelkällä mustikalla, jonkinnäköistä vierasvaraleipomusta voisinkin tehdä. 
[/quote]Älä laita rasioihin vaan pakastuspusseihin pari desiä. Niitä mahtuu joka koloon.

Vierailija
34/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päähäni ei mahdu ajatus että jossain on niin nirsoja lapsia ettei syö tuoreita marjoja. Mitä ne sitten syö mielellään?

Vierailija
35/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari laatikkoa mustikoita? Kerääkö tai laittaako sun anoppis mustikat laatikoihin? En ole ikinä kuullutkaan kotitarve marjanpoimijoiden tekevän näin.

Vierailija
36/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:18"]

Mun päähäni ei mahdu ajatus että jossain on niin nirsoja lapsia ettei syö tuoreita marjoja. Mitä ne sitten syö mielellään?

[/quote]

Tätä minäkin ihmettelen. Mustikka on ihanaa vaikka puuron päällä ihan sellaisenaan. Tietenkin, jos lapsi on tottunut hyvin makeaan ja teolliseen, niin mikään tuore tuskin menee alas...

Vierailija
37/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ongelma, etteivät tuoreet mustikat meinaa kelvata...

Mustikka sopii vaikka mihin:
Puuron päälle
Kiisseliksi
Smoothieen
Pirtelöön
Mehuksi
Kiisseliksi
Mustikkapulliin
Piirakkaan (muropohja, kaurapohja jne eri vaihtoehtoja)
Muffinsseihin
Kaurapaistokseen
Myslin kaveriksi
Mustikkamaitoon
Jne jne

Vierailija
38/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkaviiniä, vie vaikka joululahjaksi anoppilaan jos on teille liian mustikkainen maku.

Vierailija
39/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka on ostanut 10kg mustikoita ja maksanut niistä 70€... En käsitä miten joku ei keksi käyttöä mustikoille!

Vierailija
40/72 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa. Boldly Strong Blueberry Beer Finland I.