"Hannele Lauri pöyristyi: "Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista""
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Uskon Lenitaa. Ja mulle Hannele Lauri on yllättäen se todistaja. Mun väkivaltainen narsisti-eksä ei myöskään hyväksynyt naisten kiroilua, vaikka oli itse monella tapaa paljon paskempi ihminen kuin kiroileva nainen. Narsistimiehiä ärsyttää naisen vahvuus, johon myöskin kovaääninen kiroilu kuuluu. Aion kiroilla jatkossakin aina.
En ota muuhun kantaa, mutta kovaääninen kiroilu, tai mikä tahansa kiroilu antaa naisesta sivistymättömän ja moukan kuvan. Jopa idioottimaisen kuvan. Eikös naiset puhu juurikin tunneälystä, kuinka paljon tunneälykkyyspisteitä saa sillä että kiroaa kovaan ääneen, tai kun ei muutenkaan osaa olla hiljaa silloin kun pitäisi...
Mietihän vähän kaksi kertaa mitä paskaa kirjoittelet...
Täällä on nyt Spede leimattu raizkariksi ja Hannele samanlaiseksi kuin Airi Nygårdin tapauksesa. Onko näin siis jo todettu joswain todistettavasti vai leimaus tapahtunut Lenitan suusta?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt Spede leimattu raizkariksi ja Hannele samanlaiseksi kuin Airi Nygårdin tapauksesa. Onko näin siis jo todettu joswain todistettavasti vai leimaus tapahtunut Lenitan suusta?
Lisään vielä, että Nygårdin tapauksessa syyllisyydestä ei ollut epäilystäkään sillä uhreja ja todistajia oli niin paljon ja jopa Airi itse sanoi kuitenkin, että saattoihan se Peter eksyä kaidalle tielle kun naiset oli tyrkyllä.
Mutta nyt jo vuosia sitten kuollut Spede leimataan raizkariksi yhden ihmisen suusta. Jos ulostulojan olisi enemmän eivätkä ne liittyisi kirjaan, niin Lenitaa ei voisi kuin uskoa. Nyt vähän epäilen, että onko tilanne ollut ihan niin mustavalkoinen. Kuollutta on helppo syyttää, kun ei voi puolustautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä, mitä mieltä olen tästä jutusta. Olen aina ihmetellyt tyyppejä, jotka valittavat, että miksi pitää vasta vuosien päästä tulla kertomaan tällaiset asiat. Minusta siinä ei ole mitään pahaa, että kertoo asioista julkisuuteen vasta pitkän ajan jälkeen.
Tässä Lenitan tapauksessa kuitenkin jotenkin herää kysymys, miksi tämä asia piti ylipäätään tuoda julkisuuteen, kun aikaa on kuitenkin näin paljon kulunut. Jos hän olisi halunnut kertoa kokemastaan vääryydestä, sen olisi voinut tehdä kertomatta nimeäkin ja hän olisi saanut myötätuntoa ja hän olisi saanut tarinansa kerrottua. En ymmärrä, mitä tässä tilanteessa hyödyttää se, että hän kertoi, että tämä oli Spede. Muissa tapauksissa ymmärrän tämän sen takia, että tämä ihminen joutuisi kantamaan vastuun ja muut tietäisivät varoa ja ehkä puhua omista kokemuksistaan. 20 vuotta sitten kuolleen kohdalla en oikein näe, miksi ketään pitäisi varoittaa tai saada ihmistä jotenkin vastuuseen näistä tapahtumista.
En nyt Lenitaa tästä erityisemmin halua moittia, mutta kyllä tämä hänen tapauksensa on niin erilainen kuin nämä tapaukset, joita metoo:ssa muuten otetaan esille. Eihän tuosta ole mitään muita seurauksia kuin sukulaisten häpeä ja julkisuus, joten hänen motiivinsa kyllä jää minulle hieman arvoitukseksi.
Kirjan myyntikikka. Itse tarinassa ei näytä olevan ihmeitä paitsi kertomus jota ei voi todistaa oikeaksi eikä vääräksi.
Niin, tämän takia valitettavasti en nyt oikein voi hurrata Lenitalle, että mahtavaa, kun kerroit. Olisihan asian voinut kertoa jotenkn hienovaraisemminkin, että olisi vain antanut kirjassa muutamia viittauksia, joista monet pystyvät itse päättelemään kenestä on kyse. Se olisi mielestäni osunut jotenkin paremmin maaliin, kun ihmiset olisivat itse joutuneet miettimään, millainen viihdemaailma silloin oli ja keitä kaikkia siellä puuhailikaan. Tässä nyt vähä valitettavasti menee itse tarina ja sanoma ohitse, kun otsikoihin nousi vain se, että Spede oli sika.
Alapeukuista päätellen ainakin neljä ihmistä on jo sitä mieltä, että oli tärkeämpää saada tietää, että Spede on sika, kuin se, millainen se tilanne tuohon aikaan oli ja mitä Lenita itse tilanteesta ajatteli. Okei..
Ainoastaan sinun päänupissasi homma toimii noin.
Ai miten? Minun mielipiteeni/ väitteeni oli se, että asiaan olisi syntynyt ihan erilainen näkökulma, jos nimeä ei olisi paljastettu. Ja kyllähän nuo otsikot nyt kertovat, mikä tässä nyt eniten kiinnostaa. Esimerkiksi Hannele Laurilta ei taidettu edes kysyä, millaista tuo aika noissa porukoissa oli naisille ja mitä mieltä hän on Lenitan tilanteesta. Ainoa, mikä tässä nyt kiinnostaa, on Spede ja uskotaanko Lenitaa.
Googlaapas nyt Lenita Airisto ja Spede, millaisia otsikoita tulee.
"Raju kirjaväite"
"Lenita väittää"
"Hannele Lauri pöyristyi väitteestä"
"Spede yritti ra is ka ta Lenitan"
Mitäpä luulet, onko näissä käsitelty lainkaan sitä naisen asemaa ja miesten vallankäytön näkökulmaa. No eipä käsitellä. Näissä puhutaan lähinnä siitä, voiko Lenitan väite olla totta.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannelehan antoi spedelle mennentullen. Lenita sensijaan ei. Kyllähän näiden naisten välillä on iso laatuerokin. Senkin Pertti tiesi.
Todellakin iso laatuero. En erityisemmin pidä Hannelesta mutta en edes viitsi ruveta vertaamaan Lenitaan koska Lenita on mielestäni arvosteluasteikon alapuolella.
Hyvä esimerkki nyt kirjaa varten tehdyt paljastukset. Tapauksen jälkeen olisi ollut jotain 10 vuotta aikaa selvittää tapausta koska vastapuoli oli vielä hengissä!No olisiko kaltaistesi idioottien takia vaikea julkisesti puhua asiasta. Lenitahan on siis puhunut asiasta, muttei JULKISESTI. Luulisi että elämää nähnyt ihminen ymmärtäisi edes jotain perusasioita ihmisistä ja miten vaikeaan paikkaan tässä Lenita joutunut ja joutuu parhaillaan, mutta eipä sitten.
Tuolahan aiemmin joku hyvin kommentoi sitä ettei ymmärrä miksi hän ei aiemmin tuonut julki tapahtunutta. Itse en myöskään ymmärrä, ainoa syy nyt myöhäiselle julkitulolle lie se että on olemassa vain sana sanaa vastaan ja kun toinen osapuoli kuollut niin jää vain se yksi sana.
Ymmärtääkseni tuo Lenita on kyllä ollut elämässään vaikeissa paikoissa, ellei peräti hakeutunut niihin kun sanavalmis ja tietyllä tavalla konfliktiherkkä ollut. Ei ole oikein ymmärrettävää miksi tällainen ihminen panttaa julkituloa? Mitä lööpeistä lukenut niin muutkin hänen paljastukset on vähän kyseenalaisia mutta niissähän on tilanne toisin kun vastapuoli on elossa.
Tämä nyt ei ole mikään puolustuspuheenvuoro Spedelle vaan sille että asiat pitäisi käsitellä silloin kun kaikki osapuolet ovat vielä tässä maailmassa.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaija Koon hiljattain julkaistussa elämäkerrassa oli vastaava kokemus.
Vielä hirveämmäksi sen tekee se, että Kaija oli nuori tyttö silloin ja kyseessä olivat sukulaiset: Kaija Koon äiti on omaa sukua Pasanen, Pertin sisko, serkku tms.
:(
Ja mitä tämä nyt Lenitaan liittyy?
no esimerkiksi siten, että tekee Lenitan tarinasta uskottavamman.
eri
Tekee tarinasta uskottavamman koska tapahtui sama paitsi ettei tapahtunut ollenkaan samaa. Joten mitä se oikeastaan tekee sitten tarinasta? Lähinnä se kuvastaa teidän epätoivoista paisutteluvimmaanne.
Mitä sinä nyt selität? Pointtihan on se, että jos useampi ihminen kertoo ihmisestä samansuuntaisia asioita, tottakai se on helpompi uskoa. Eihän tuo itse tapahtumaa todista millään tavalla, mutta avaa taustoja, millaisesta ihmisestä puhutaan. Ihan normaaleja ajatuskulkuja.
Mitä hiton samansuuntaisia asioita tässä muka oli tapahtunut? Spede jutteli kaijan oman väittämän mukaan ennen ohjelmaa flirttailevasti ja kaija totesi olevansa pasasen serkku joka kaijan mukaan vei pasasen innon. Tosiaan ihan sama juttu kuin väitetty päällehyökkäys?
Ihan kaikkea ei kannattaisi näissä elämänkertamuisteloissa ottaa yksi yhteen totuuden kanssa kun kohtalaisen moni muistelee asioita omalta kannaltaan parhain päin tai värittää tapahtumia saadakseen draamaa kirjaansa.
Lindakin pöyristyi väitteistä, kun oli kyse ulkomaisista kartanoasioista.
Spede? Ainut hyvä sketsihahmo häneltä oli Nasse-setä. Se osoittaittautuikin dokumentiksi!
Olisikohan niin, että Lenita on kantanut sisuksissaan traumaa tähän asti? Noihin aikoihin Lenitan kertoman mukaan poliisi olisi kuitenkin kysynyt, että provoseerasitko vaatteillasi?
Moisella teolla Spede nimenomaan halusi nujertaa liian vahvaksi kokemansa naisen.
Vai kiellättekö tämän?
Olisiko se Spede vaan käyttäytynyt sikamaisesti ja yrittänyt saada seksiä naiselta, jota piti varmana saantina? Ei ehkä itse kokenut raiskaavansa vaan iskevänsä?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko se Spede vaan käyttäytynyt sikamaisesti ja yrittänyt saada seksiä naiselta, jota piti varmana saantina? Ei ehkä itse kokenut raiskaavansa vaan iskevänsä?
Mitä juuri luin.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että Nygårdin tapauksessa syyllisyydestä ei ollut epäilystäkään sillä uhreja ja todistajia oli niin paljon ja jopa Airi itse sanoi kuitenkin, että saattoihan se Peter eksyä kaidalle tielle kun naiset oli tyrkyllä.
Mutta nyt jo vuosia sitten kuollut Spede leimataan raizkariksi yhden ihmisen suusta. Jos ulostulojan olisi enemmän eivätkä ne liittyisi kirjaan, niin Lenitaa ei voisi kuin uskoa. Nyt vähän epäilen, että onko tilanne ollut ihan niin mustavalkoinen. Kuollutta on helppo syyttää, kun ei voi puolustautua.
Odottele vähän aikaa, kyllä lehdistö vielä kyselee Speden lähipiiriltä ja työtovereilta asiaa.
Riittä nyt esimetkiksi on vähän jäävi kylläkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaija Koon hiljattain julkaistussa elämäkerrassa oli vastaava kokemus.
Vielä hirveämmäksi sen tekee se, että Kaija oli nuori tyttö silloin ja kyseessä olivat sukulaiset: Kaija Koon äiti on omaa sukua Pasanen, Pertin sisko, serkku tms.
:(
Ja mitä tämä nyt Lenitaan liittyy?
no esimerkiksi siten, että tekee Lenitan tarinasta uskottavamman.
eri
Tekee tarinasta uskottavamman koska tapahtui sama paitsi ettei tapahtunut ollenkaan samaa. Joten mitä se oikeastaan tekee sitten tarinasta? Lähinnä se kuvastaa teidän epätoivoista paisutteluvimmaanne.
Mitä sinä nyt selität? Pointtihan on se, että jos useampi ihminen kertoo ihmisestä samansuuntaisia asioita, tottakai se on helpompi uskoa. Eihän tuo itse tapahtumaa todista millään tavalla, mutta avaa taustoja, millaisesta ihmisestä puhutaan. Ihan normaaleja ajatuskulkuja.
Mitä hiton samansuuntaisia asioita tässä muka oli tapahtunut? Spede jutteli kaijan oman väittämän mukaan ennen ohjelmaa flirttailevasti ja kaija totesi olevansa pasasen serkku joka kaijan mukaan vei pasasen innon. Tosiaan ihan sama juttu kuin väitetty päällehyökkäys?
Ihan kaikkea ei kannattaisi näissä elämänkertamuisteloissa ottaa yksi yhteen totuuden kanssa kun kohtalaisen moni muistelee asioita omalta kannaltaan parhain päin tai värittää tapahtumia saadakseen draamaa kirjaansa.
En minä tiedä, mitä on tapahtunut. Minä puhun vain tuosta ensimmäisen kommentoijan lauseesta : "Kaija Koon hiljattain julkaistussa elämäkerrassa oli vastaava kokemus."
Oletin, että tiedät, mistä tuossa puhutaan. Sinä itsehän tässä nyt kerrot tietäväsi, että tuossa tarkoitetaan jotain ohimenevää flirttiä. Minä en sitä sanonut. Jos sinusta noissa ei ole mitään samaa, miksi sitten oletat, että tässä viitattiin juuri tähän sinun kuvailemaasi tapaukseen.
Johan täällä mollattiin Lenitan ikääkin ja ulkonäköä. On ollut mun mielestä tuolloin 55-vuotiaana kauneimmillaan. Nuorena oli liian paksut posket ja vanhemmiten liian laihat.
Vierailija kirjoitti:
Spede? Ainut hyvä sketsihahmo häneltä oli Nasse-setä. Se osoittaittautuikin dokumentiksi!
Olisikohan niin, että Lenita on kantanut sisuksissaan traumaa tähän asti? Noihin aikoihin Lenitan kertoman mukaan poliisi olisi kuitenkin kysynyt, että provoseerasitko vaatteillasi?
Moisella teolla Spede nimenomaan halusi nujertaa liian vahvaksi kokemansa naisen.
Vai kiellättekö tämän?
Nasse -setä oli kylläkin Vesku, ei Spede.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannelehan antoi spedelle mennentullen. Lenita sensijaan ei. Kyllähän näiden naisten välillä on iso laatuerokin. Senkin Pertti tiesi.
Todellakin iso laatuero. En erityisemmin pidä Hannelesta mutta en edes viitsi ruveta vertaamaan Lenitaan koska Lenita on mielestäni arvosteluasteikon alapuolella.
Hyvä esimerkki nyt kirjaa varten tehdyt paljastukset. Tapauksen jälkeen olisi ollut jotain 10 vuotta aikaa selvittää tapausta koska vastapuoli oli vielä hengissä!No olisiko kaltaistesi idioottien takia vaikea julkisesti puhua asiasta. Lenitahan on siis puhunut asiasta, muttei JULKISESTI. Luulisi että elämää nähnyt ihminen ymmärtäisi edes jotain perusasioita ihmisistä ja miten vaikeaan paikkaan tässä Lenita joutunut ja joutuu parhaillaan, mutta eipä sitten.
Tuolahan aiemmin joku hyvin kommentoi sitä ettei ymmärrä miksi hän ei aiemmin tuonut julki tapahtunutta. Itse en myöskään ymmärrä, ainoa syy nyt myöhäiselle julkitulolle lie se että on olemassa vain sana sanaa vastaan ja kun toinen osapuoli kuollut niin jää vain se yksi sana.
Ymmärtääkseni tuo Lenita on kyllä ollut elämässään vaikeissa paikoissa, ellei peräti hakeutunut niihin kun sanavalmis ja tietyllä tavalla konfliktiherkkä ollut. Ei ole oikein ymmärrettävää miksi tällainen ihminen panttaa julkituloa? Mitä lööpeistä lukenut niin muutkin hänen paljastukset on vähän kyseenalaisia mutta niissähän on tilanne toisin kun vastapuoli on elossa.
Tämä nyt ei ole mikään puolustuspuheenvuoro Spedelle vaan sille että asiat pitäisi käsitellä silloin kun kaikki osapuolet ovat vielä tässä maailmassa.
Asiat käsitellään silloin kun on sen aika. Voi olla montakin syytä, miksi Lenita on vasta vanhemmalla iällä tähän julkiseen puhumiseen valmis. Et voi tietää Lenitan puolesta yhtään mitään.
Kyllä kai kaikki Speden reaalielämässä tunteneet tiesivät hänen olevan "vähemmän miellyttävä mies". Kyseessä diplomaattinen ilmaisu. En yhtään tällä taustalla ihmettele yhtään Airiston esittämää asiaa. Totta kai olisi pitänyt Speden eläessä tuo syytös esittää julkisesti, mutta käytännössähän Me too on avannut noita suljettuja suita naisilla... Tältä osin Lenita ei ole missään nimessä ainoa laatuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottele vähän aikaa, kyllä lehdistö vielä kyselee Speden lähipiiriltä ja työtovereilta asiaa.
Riittä nyt esimetkiksi on vähän jäävi kylläkin...
Riitta teki sitä rahasta. Olisi päässyt Playboyhinkin, mutta Spede vissiin maksoi paremmin?
Jos joutuu raiskatuksi niin siitä saa puhua ihan vapaasti oli raiskaaja sitten kuollut tai elossa. Onhan raiskaajallakin ollut mahdollisuus olla raiskaamatta. Moni ei toki puhu välttämättä koskaan eikä ole vaikea ymmärtää miksi. Ehkä Lenitakin on vasta rohkaistunut kun viime vuosina uhrit/selviytyjät on päässeet enemmän ääneen ja saaneet joissain tapauksissa oikeuttakin, haluaa ehkä olla muille esimerkkinä eikä yksin kantaa kipeää asiaa sisällään.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole mikään puolustuspuheenvuoro Spedelle vaan sille että asiat pitäisi käsitellä silloin kun kaikki osapuolet ovat vielä tässä maailmassa.Asiat käsitellään silloin kun on sen aika. Voi olla montakin syytä, miksi Lenita on vasta vanhemmalla iällä tähän julkiseen puhumiseen valmis. Et voi tietää Lenitan puolesta yhtään mitään.
Googlella löytyi juttu, jossa Lenita on puhunut tästä asiasta jo 2018, mutta silloin ilman nimeä. Eli kyllä hän on ollut valmis puhumaan jo aiemminkin. Nyt vain paljasti nimen.
eri
Yleensä tällaisista asioista kysytään mielipiteitä lähipiiriltä ja työkavereilta ym. Niistä saadaan usein jotain uutta näkökulmaa, koska saman asian voi moni nähdä niin eri tavalla. Kyllähän sekin jotain kertoo tästä ilmiöstä, jos esimerkiksi Hannele Lauri on tällaisesta täysin tietämätön.