"Hannele Lauri pöyristyi: "Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista""
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Lenita on naisasianainen ja Hannele miesasianainen.
Näinpä. H taitaa olla niitä naisia jotka aina asettuvat miehen puolelle.
Mun äiti on vähän tällainen. Oli vihainen metoo kampanjasta, kun vouhotettiin ja mustamaalattiin miehiä. Ei oikein osannut asettua uhrien asemaan.
Mun sukulaismies ahdisteli mua esiteini-iässä, mutta miesasianaisille tällaista ei voi kertoa, koska asiaan suhtaudutaan olan kohautuksella tai vähättelemällä koko tilannetta.
Mitähän Riitta Väisänen on tästä jutusta, eipä ole vielä hänen mielipidettään?
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä, mitä mieltä olen tästä jutusta. Olen aina ihmetellyt tyyppejä, jotka valittavat, että miksi pitää vasta vuosien päästä tulla kertomaan tällaiset asiat. Minusta siinä ei ole mitään pahaa, että kertoo asioista julkisuuteen vasta pitkän ajan jälkeen.
Tässä Lenitan tapauksessa kuitenkin jotenkin herää kysymys, miksi tämä asia piti ylipäätään tuoda julkisuuteen, kun aikaa on kuitenkin näin paljon kulunut. Jos hän olisi halunnut kertoa kokemastaan vääryydestä, sen olisi voinut tehdä kertomatta nimeäkin ja hän olisi saanut myötätuntoa ja hän olisi saanut tarinansa kerrottua. En ymmärrä, mitä tässä tilanteessa hyödyttää se, että hän kertoi, että tämä oli Spede. Muissa tapauksissa ymmärrän tämän sen takia, että tämä ihminen joutuisi kantamaan vastuun ja muut tietäisivät varoa ja ehkä puhua omista kokemuksistaan. 20 vuotta sitten kuolleen kohdalla en oikein näe, miksi ketään pitäisi varoittaa tai saada ihmistä jotenkin vastuuseen näistä tapahtumista.
En nyt Lenitaa tästä erityisemmin halua moittia, mutta kyllä tämä hänen tapauksensa on niin erilainen kuin nämä tapaukset, joita metoo:ssa muuten otetaan esille. Eihän tuosta ole mitään muita seurauksia kuin sukulaisten häpeä ja julkisuus, joten hänen motiivinsa kyllä jää minulle hieman arvoitukseksi.
Kirjan myyntikikka. Itse tarinassa ei näytä olevan ihmeitä paitsi kertomus jota ei voi todistaa oikeaksi eikä vääräksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenitasta en ole koskaan pitänyt, mutta ei hän mikään valehtelija ole. Ja on myös Vesku Loirin hyvä ystävä.
Aika vaikea on uskoa, että Spede olisi hyökännyt 55-vuotiaan Lenitan kimpuun, kun parikymppisiä missejä oli ympärillä.
Huomaa, että mies kirjoittaa. Valitettavasti useimmat naiset näkevät jo kauas, että Spede on limainen setä, jolta tälläinen ei ole yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannelehan antoi spedelle mennentullen. Lenita sensijaan ei. Kyllähän näiden naisten välillä on iso laatuerokin. Senkin Pertti tiesi.
Todellakin iso laatuero. En erityisemmin pidä Hannelesta mutta en edes viitsi ruveta vertaamaan Lenitaan koska Lenita on mielestäni arvosteluasteikon alapuolella.
Hyvä esimerkki nyt kirjaa varten tehdyt paljastukset. Tapauksen jälkeen olisi ollut jotain 10 vuotta aikaa selvittää tapausta koska vastapuoli oli vielä hengissä!No olisiko kaltaistesi idioottien takia vaikea julkisesti puhua asiasta. Lenitahan on siis puhunut asiasta, muttei JULKISESTI. Luulisi että elämää nähnyt ihminen ymmärtäisi edes jotain perusasioita ihmisistä ja miten vaikeaan paikkaan tässä Lenita joutunut ja joutuu parhaillaan, mutta eipä sitten.
Ihmetyttää ihmiset, joilla saattaa ikää olla vaikka kuinka paljon, mutta viisautta ei ole päänuppiin mahtunut. Mihin nämä ovat aikansa käyttäneet? Eivät ainakaan ajatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaija Koon hiljattain julkaistussa elämäkerrassa oli vastaava kokemus.
Vielä hirveämmäksi sen tekee se, että Kaija oli nuori tyttö silloin ja kyseessä olivat sukulaiset: Kaija Koon äiti on omaa sukua Pasanen, Pertin sisko, serkku tms.
:(
Ja mitä tämä nyt Lenitaan liittyy?
no esimerkiksi siten, että tekee Lenitan tarinasta uskottavamman.
eri
Tekee tarinasta uskottavamman koska tapahtui sama paitsi ettei tapahtunut ollenkaan samaa. Joten mitä se oikeastaan tekee sitten tarinasta? Lähinnä se kuvastaa teidän epätoivoista paisutteluvimmaanne.
Taitaa olla näitä,osta kirja juttuja ! Muitakin vanhempia satutätejä on !
Vierailija kirjoitti:
Lenita Airisto keksinyt koko jutun kirjaansa myydäkseen. Helppoahan sitä on vainajaa syytellä.
Enpä usko että keksi.
Spedessä myös paha puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenitasta en ole koskaan pitänyt, mutta ei hän mikään valehtelija ole. Ja on myös Vesku Loirin hyvä ystävä.
Aika vaikea on uskoa, että Spede olisi hyökännyt 55-vuotiaan Lenitan kimpuun, kun parikymppisiä missejä oli ympärillä.
Huomaa, että mies kirjoittaa. Valitettavasti useimmat naiset näkevät jo kauas, että Spede on limainen setä, jolta tälläinen ei ole yllätys.
Ralskauksessa on kyse vallasta, ei seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä, mitä mieltä olen tästä jutusta. Olen aina ihmetellyt tyyppejä, jotka valittavat, että miksi pitää vasta vuosien päästä tulla kertomaan tällaiset asiat. Minusta siinä ei ole mitään pahaa, että kertoo asioista julkisuuteen vasta pitkän ajan jälkeen.
Tässä Lenitan tapauksessa kuitenkin jotenkin herää kysymys, miksi tämä asia piti ylipäätään tuoda julkisuuteen, kun aikaa on kuitenkin näin paljon kulunut. Jos hän olisi halunnut kertoa kokemastaan vääryydestä, sen olisi voinut tehdä kertomatta nimeäkin ja hän olisi saanut myötätuntoa ja hän olisi saanut tarinansa kerrottua. En ymmärrä, mitä tässä tilanteessa hyödyttää se, että hän kertoi, että tämä oli Spede. Muissa tapauksissa ymmärrän tämän sen takia, että tämä ihminen joutuisi kantamaan vastuun ja muut tietäisivät varoa ja ehkä puhua omista kokemuksistaan. 20 vuotta sitten kuolleen kohdalla en oikein näe, miksi ketään pitäisi varoittaa tai saada ihmistä jotenkin vastuuseen näistä tapahtumista.
En nyt Lenitaa tästä erityisemmin halua moittia, mutta kyllä tämä hänen tapauksensa on niin erilainen kuin nämä tapaukset, joita metoo:ssa muuten otetaan esille. Eihän tuosta ole mitään muita seurauksia kuin sukulaisten häpeä ja julkisuus, joten hänen motiivinsa kyllä jää minulle hieman arvoitukseksi.
Kirjan myyntikikka. Itse tarinassa ei näytä olevan ihmeitä paitsi kertomus jota ei voi todistaa oikeaksi eikä vääräksi.
Niin, tämän takia valitettavasti en nyt oikein voi hurrata Lenitalle, että mahtavaa, kun kerroit. Olisihan asian voinut kertoa jotenkn hienovaraisemminkin, että olisi vain antanut kirjassa muutamia viittauksia, joista monet pystyvät itse päättelemään kenestä on kyse. Se olisi mielestäni osunut jotenkin paremmin maaliin, kun ihmiset olisivat itse joutuneet miettimään, millainen viihdemaailma silloin oli ja keitä kaikkia siellä puuhailikaan. Tässä nyt vähä valitettavasti menee itse tarina ja sanoma ohitse, kun otsikoihin nousi vain se, että Spede oli sika.
Spede taisi ihailla Hugh Hefneriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenita Airisto keksinyt koko jutun kirjaansa myydäkseen. Helppoahan sitä on vainajaa syytellä.
Enpä usko että keksi.
Spedessä myös paha puolensa.
Jos on olemassa kaksi Spedeä? On se paha kaksoisveli, joka raiskaa ja pahoinpitelee ja on sitten hyvis-Spede, joka hyppää iloisena narua?!
Vierailija kirjoitti:
Siksi olisi ollut tyylikästä ottaa asia esille hänen elinaikanaan. ja antaa hänelle puolustautumismahdollisuus. Kuolleen on vaikea väittää syytöksiä vääräksi.
Mitähän se olisi hyödyttänyt? Sana sanaa vastaan näissä on kuitenkin ellei jostain löydy mystinen silminnäkijä joka joko on tai ei ole toisen osapuolen kaveri tai läheinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaija Koon hiljattain julkaistussa elämäkerrassa oli vastaava kokemus.
Vielä hirveämmäksi sen tekee se, että Kaija oli nuori tyttö silloin ja kyseessä olivat sukulaiset: Kaija Koon äiti on omaa sukua Pasanen, Pertin sisko, serkku tms.
:(
Ja mitä tämä nyt Lenitaan liittyy?
no esimerkiksi siten, että tekee Lenitan tarinasta uskottavamman.
eri
Tekee tarinasta uskottavamman koska tapahtui sama paitsi ettei tapahtunut ollenkaan samaa. Joten mitä se oikeastaan tekee sitten tarinasta? Lähinnä se kuvastaa teidän epätoivoista paisutteluvimmaanne.
Mitä sinä nyt selität? Pointtihan on se, että jos useampi ihminen kertoo ihmisestä samansuuntaisia asioita, tottakai se on helpompi uskoa. Eihän tuo itse tapahtumaa todista millään tavalla, mutta avaa taustoja, millaisesta ihmisestä puhutaan. Ihan normaaleja ajatuskulkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenita on naisasianainen ja Hannele miesasianainen.
Näinpä. H taitaa olla niitä naisia jotka aina asettuvat miehen puolelle.
Mun äiti on vähän tällainen. Oli vihainen metoo kampanjasta, kun vouhotettiin ja mustamaalattiin miehiä. Ei oikein osannut asettua uhrien asemaan.
Mun sukulaismies ahdisteli mua esiteini-iässä, mutta miesasianaisille tällaista ei voi kertoa, koska asiaan suhtaudutaan olan kohautuksella tai vähättelemällä koko tilannetta.
Minäkin tunnen useita tällaisia naisia. Ikävä kyllä.
Minä en pyöristynyt yhtään siitä tiedosta että Hymmi potkaisi Perttia munille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämän takia valitettavasti en nyt oikein voi hurrata Lenitalle, että mahtavaa, kun kerroit. Olisihan asian voinut kertoa jotenkn hienovaraisemminkin, että olisi vain antanut kirjassa muutamia viittauksia, joista monet pystyvät itse päättelemään kenestä on kyse. Se olisi mielestäni osunut jotenkin paremmin maaliin, kun ihmiset olisivat itse joutuneet miettimään, millainen viihdemaailma silloin oli ja keitä kaikkia siellä puuhailikaan. Tässä nyt vähä valitettavasti menee itse tarina ja sanoma ohitse, kun otsikoihin nousi vain se, että Spede oli sika.
Alapeukuista päätellen ainakin neljä ihmistä on jo sitä mieltä, että oli tärkeämpää saada tietää, että Spede on sika, kuin se, millainen se tilanne tuohon aikaan oli ja mitä Lenita itse tilanteesta ajatteli. Okei..
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Riitta Väisänen on tästä jutusta, eipä ole vielä hänen mielipidettään?
Miksi hänen pitäisi ottaa kantaa asiaan?
Ei ole itse syyllinen, eikä varmaan ollut paikalla.
Tuskin Spede myöskään kerskui asiasta hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuista päätellen ainakin neljä ihmistä on jo sitä mieltä, että oli tärkeämpää saada tietää, että Spede on sika, kuin se, millainen se tilanne tuohon aikaan oli ja mitä Lenita itse tilanteesta ajatteli. Okei..
Ainoastaan sinun päänupissasi homma toimii noin.
Simo kehui palkkaansa.