Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni jäi ilman ruokaa. Kuinka paska mutsi olen?

Vierailija
05.08.2015 |

Poika on 4v. Ollaan monta kertaa puhuttu että syödään kun on ruoka-aika, ja ruokailu loppuu jos lähtee pöydästä.
Lapselle ei taas maistunut, hän lähti pois pöydästä.
Nyt tuli vinkumaan että on nälkä ja tarvitsee lämmintä ruoka. Minä ilmoitin että hänellä oli jo lämmintä ruokaa, mutta ei kelvannut joten nyt saa odottaa iltapalaa.
Tuo lapsi saa minut kohta aloittamaan tupakoinnin taas (ollut ilman 11kk). Joka päivä täytyy jostain kehittää riitaa.
Vääränvärinen muki, sukat huonosti, kengät ei mene jalkaan, voi laitettu väärin leipään jne jne jne.
Onneksi lähtee päiväkotiin joulukuun alussa, vaikkakin vain 5h/pvä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot erinomainen mutsi! Noita pilalle hemmoteltuja mullekaikkinythetikoskamähaluun Jani-Petteri-Irmeleitä on jo aivan liikaa. Jos on säännöt niin niistä pidetään kiinni, kyllä se 4-vuotiaskin sen oppii ymmärtämään. Ja ei, ei sen ikäiseltä pidä kysyä koska hän haluaa syödä ja mitä. Mä voin suorastaan fyysisesti pahoin kun näen niitä vanhempia, joiden perhettä taaperot pyörittää (tyyliin "Jani-Petteri-Irmeli, saisko äiti istua tähän, sopisko? Ai ei sovi, no äiti istuu tuohon sitten. Jani-Petteri-Irmeli, tulisiks sä syömään? Eks sä tuu? Tulisit nyt? Iskän kanssa jooko? Ai kukaan ei saa syödä vielä, no ei iskäkään vielä syö, älä Jani-Petteri-Irmeli itke")

Vierailija
22/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap= aito wt mamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:56"]

Ei ole lapsen syy, jos rupeat tupakoimaan. Älä ole typerä, ja relaa vähän, niin riitelette vähemmän.

[/quote] Relata=antaa periksi lapselle kaikessa? Toki, eihän siloin tarttis riidellä.

[/quote]

Ei vaan relata ja rauhoittua. Tehdä ne jutut ajan kanssa vaikka leikin kautta niin riidat vähenee ja silti ei tarvitse antaa periksi kaikessa.

-ulkopuolinen

[/quote] Huoh, nyt mun aliotuksen perusteella muut sitten tietää yksityiskohtaisesti miten meillä tehdään asiat?
[/quote]

Kyllä aloitus antoi kuvan, että sinä hermostut ja siksi lapsi kiukuttelee. Sen ruokailun lopettamisenkin voi tehdä ilman hermojen menetystä
Toinen ohis

Vierailija
24/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:52"]Ikinä en ole lasta nälässä pitänyt enkä pakottanut syömään silloin kun ei ole nälkä tai vatsa on täynnä. En myöskään ole pakottanut lasta istumaan pöydässä silloin kun hän ei ole ollut siihen valmis. Minua ei ole koskaan haitannut, jos lapsi käy vetämässä kierroksen keittiön ympäri lusikallisten välillä. Ja niin vain on tuostakin lapsesta tullut varsin kaikkiruokainen ja mutkaton ruokailija.

Meidän lapsi meni päiväkotiin 5-vuotiaana ja alkoi siellä syödä ihan erilaisia määriä ruokaa kuin mitä kotona. Kuulimme hämmästykseksemme jopa sellaista, että lapsi oli pyytänyt lisää ruokaa! En ottaisi liikaa stressiä siitä, että lapsi syö juuri silloin kuin äiti haluaa ja äidin sääntöjen mukaisesti. Päiväkodissa oppii kyllä päiväkodin säännöille, jos henkilökunta on tehtäviensä tasalla.
[/quote]Niin. Entäs kun niitä lapsia on enemmän ja aikataulujakin olisi perheessä. Harrastuksi yms. Yksi pompottaa muita ruokailuillaan?

Vierailija
25/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siihen kuole. Meillä heittivät ruualla temppuilun kun oppivat, että sitä ruokaa oikeasti saa vasta seuraavalla aterialla. Kun kysyin miksi ei syö, niin syyt oli aina tyyliä porkkanan pala koskee kastikkeeseen, lautanen on väärä tai perunamuusissa on möykky, ei voi syödä. Edes lempiruokaa ei toinen voinut syödä jos siinä oli vaikka vääriä makaroneja.

Totesin vaan, että jos ei maistu niin sitten ei syö, mutta ruokaa saa vasta iltapalalla ja jaksaako varmasti sinne asti. Aina oli vastaus että jaksaa. Sitten jos alkoi valitus, että on nälkä muistutin siitä mitä sanottiin. Hyvin äkkiä jäi tää ruualla pelleily pois. Iltapala tietenkin aikaistettuna jos lapsi valitti nälkää.

Niin ja jos ruoka oli oikeasti pahaa eikä lapsi maistamisesta huolimatta saattanut syödä sitä, niin sai sitten enemmän leipää, että nälkä lähti. En mä itsekään syö tiettyjä ruokia kuin pakon edessä, niin en pakota lapsiakaan kuin maistamaan muutaman haarukallisen. Turha nirsoilu on ainoa jota en katsele.

Vierailija
26/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:18"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:56"] Ei ole lapsen syy, jos rupeat tupakoimaan. Älä ole typerä, ja relaa vähän, niin riitelette vähemmän. [/quote] Relata=antaa periksi lapselle kaikessa? Toki, eihän siloin tarttis riidellä. [/quote] Ei vaan relata ja rauhoittua. Tehdä ne jutut ajan kanssa vaikka leikin kautta niin riidat vähenee ja silti ei tarvitse antaa periksi kaikessa. -ulkopuolinen [/quote] Huoh, nyt mun aliotuksen perusteella muut sitten tietää yksityiskohtaisesti miten meillä tehdään asiat? [/quote] Kyllä aloitus antoi kuvan, että sinä hermostut ja siksi lapsi kiukuttelee. Sen ruokailun lopettamisenkin voi tehdä ilman hermojen menetystä Toinen ohis

[/quote] Kirjoitin sitten huonosti. Minä nimittäin hermostun siitä että kuuntelen tuntikaupalla päivittäin huutoa.