Pelastuslaitos testaa joka kuukauden 1. maanantaina yleistä hälytysääntä
7 sekunnin ajan tasainen hälytysäänitestaus.
Tosi paikan tullen äänimerkki kestää minuutin laskevin ja nousevin äänin 7 sekunnin syklein.
Uutisoivat lehdessä, että ei säikähdetä turhaan.
Kello 12.00
Kommentit (11)
Minä taas en ole kuullut yleistä hälytystestausta kuin kerran elämässäni.
En olisi tiennyt asianlaitaa, koska en selaa uutisia, kuin harvoin.
Minäkään en ole vuosiin kuullut, yhdelle työpaikalle kuului ja muistaakseni lapsuudenkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti ihmisiä jotka eivät tienneet tästä?
Koskaan en muista tätä kuulleeni, mutta tiedän että nämä testataan joka kk. Aika hauska, kun asuin ennen 200m päässä yhdestä torvesta :D
Minulla ei ole edes 100 metriä lähimpää torveen, lemmikit lähes saaavat paskanhalvauksen joka kerta kun se ulisee. No tänään on sitten vähän pidemmät ulinat.
Idea uutisessa on se, että se kestää tänään poikkeuksellisti minuutin.
Täällä testattu joka kuun ensimmäinen maanantai niin kauan kun muistan.
Vierailija kirjoitti:
Idea uutisessa on se, että se kestää tänään poikkeuksellisti minuutin.
Eikä kestä. 7 sekuntia kestää.
Tuohan on ollut ainakin 40 vuotta käytäntönä. Joka kuukauden eka maanantai klo 12.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en muista tätä kuulleeni, mutta tiedän että nämä testataan joka kk. Aika hauska, kun asuin ennen 200m päässä yhdestä torvesta :D
Asun noin 1 km Jyväskylän keskustasta, Kompassi-aukiolta, Hälytysääni ei kuulu koskaan asuntoon. Yhden kerran olen muutamaan vuoteen kuullut koko sireenin, kun satuin olemaan ulkona keskustassa.
Kyllähän sitä hetken ihmettelee aina ennen kuin muistaa.
Meillä maalla kun ei kuulu, mutta joskus on tullut vietettyä aikaa sellaisessa paikassa johon kuuluu.
Sitten välähtää että nythän on se testiaika.