Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sotaan varautuminen.

Vierailija
07.03.2022 |

Valvoin taas viimeyönä ja päätin käyttää unettoman, sodan aiheuttaman, aikani oman elämäni järjestämiseen JOS SOTA SYTTYY.
Kun sähköt katkeaa: uunit/hella lämmittää ja polttopuurangat ovat jo valmiiksi kaadettu, (näin toimittu aina normioloissakin ),eikä liiterikään ole läheskään tyhjä.
Vesi omasta kaivosta edelleen, mutta käsipumpulla.
Vanha puucee tyhjän navetan yhteydessä, ollut käyttämättä 55 vuotta, otetaan käyttöön.
Navettaan kanoja jo ensi kesänä.
Kasvimaan suurentaminen x10. Perunaa,juureksia,papuja,sipulia ym. Kellarin tuuletus ja siivous syksyä ja satoa varten.
Vaatteiden pesu rannalla (100m päässä. ) rantasaunan padassa.Kalastus!
Tein listan kotivaratarvikkeista,tällähetkellä 15 eri tarviketta tulitikuista maitojauheeseen.
Omistan 2 kivääriä ja 1 haulikon, niihin lisää panoksia.
Metsästän ja marjastan muutoinkin ,eli säilöntä jatkuu normaalisti.
Asun syrjässä isoista kaupungeista ja sotilaallisesti strategisista kohteista.

Mies ja poika joutuvat rintamalle, ehkä itsekin jos sota pitkittyy.

Tässä vasta viimeyön pohdintaa.

Pakoon en lähde.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, nyt istun tekemässä listaa itselleni, niin paljon mihin pitää valmistautua.

Vierailija
2/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans. Asiantuntijoiden arvion mukaan 6 kk-2 vuoden sisällä venäjä kostaa suomelle.

Itse lähden pois Suomesta jos mahdollista. Jos Venäjä voittaa Ukrainan, se tulee voittamaan Suomenkin ja sitten teistä kaikista tulee venäläisiä. Toisaalta Suomesta saattaa tulla Euroopan ja USAn moukarointikenttä.

Siksipä konmaritan kaiken että on helppo lähteä, joko Suomen sisällä tai ulkomaille.. Olen jo kasannut perintöhopeat ja muut jotka vien kaniin. Asunnon myyn, muutan vuokralle josta on helppo lähteä. Kultaan sijoitan pahimman päivän varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi on hakusessa, tästä kotoa 150km ruotsiin. Siinä mun varautuminen

Vierailija
4/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähden autolla Ruotsin kautta Eurooppaan kunnes Venäjä saanut suomen vallattua. Ei täss ämaassa ole enää mitään puollustettavaa. Asumisen kulut on järkyttävät, samoin verotus. Päätökset tekee Eu tyylillä annetaan sinne kahdeksan miljardia joista kaksi saadaan takaisin kunhan luvataan käyttää ne niin kuten EU tahtoo. Ei Suomi ole enää itsenäinen. Venäjän vallan alla tulis halpa polttoaine ja sähkö. Nillä ketkä käy töissä on varaa kouluttaa lapset ja käyttää terveyspalveluita. Tämä sopisi minulle hyvin 

Vierailija
5/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sotaa tule.

Vierailija
6/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanakat on nyt hysteriat joillakin ja sitten tietysti tuo Pietarin trollanderit siellä seassa lisää lietsomassa. Tämä homma hoidetaan tuolla eduskunnan tasolla. Tarvitsemme Naton suojaksemme ja miinakiellon pois eikä mitään pyykipaljuja mökkirantaan.

Vierailija
7/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sotaa tule.

OLET VÄÄRÄSSÄ!

On parasta aikaa meneillään. Suomi on osallistunut vahvasti sotaan venöjäö vastaan, toistaiseksi kauppasotaan, mutta kysymys sodista on lähes aina taloudessa.

Toivotaan tietysti, että ei muutu aseelliseksi sodaksi.

Venäjä hyökkäsi viimeksi Suomeen ja halusi ennen kaikkea meidän pohjois osan jossa oli runsaasti strategisia metalleja ja satama jäämerelle, mieti mikä arvo € tänä päivänä kaivokset ovat yhä toiminnassa ja satama vasta olisi arvokas, kun kiinasta tuodaan tavaraa Eurooppaan lyhkästä reittiä.

Vierailija
8/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme sotahulluja koko palsta täynnä. Oletko sitä samaa hörhöä porukkaa jotka osti vessapaperit ja ruokahyllyt koronan alkupuolella?

Jep, näin jo helmikuussa 2020 millainen pandemia maailmaa tulee kohtaamaan kun vielä suomessa hoettiin että on hyvillä mielin voi lähteä alpeille yms. hiihtolomalle ja virusasiantuntijat itsekin kävivät oikein hakemalla hakemassa virusta tukholmasta itse. Aloin käyttämään ffpmaskia jo maaliskuussa 2020 jo olen säilynyt hengissä. Toisin kuin rokottamaton, maskiton ystäväni joka kuoli tänä aamulla koronan aiheuttamaan keuhkoinfektioon.

Varautuminen kannattaa, vähättely ei.

Vierailija
9/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 10 km Venäjän rajalta enkä valmistaudu mitenkään koska sotaa ei tule. Ihme pelon lietsojia palsta täys.

Vierailija
10/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa suunnitellut. Lapset aikuisia, minä ja mies juuri eläköityneet. Päätimme asiat selväksi ja me lähdemme turvaan heti kun tarvii.

Vierailija
11/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanakat on nyt hysteriat joillakin ja sitten tietysti tuo Pietarin trollanderit siellä seassa lisää lietsomassa. Tämä homma hoidetaan tuolla eduskunnan tasolla. Tarvitsemme Naton suojaksemme ja miinakiellon pois eikä mitään pyykipaljuja mökkirantaan.

Suomen sijainti on sellainen että siinä kelpaa Naton ja Puten kisailla ja tömistellä, ei siinä varmaan kovin mukava ole mökkeillä.

Vierailija
12/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menolippu ulkomaan kotiin hyvissä ajoin riittää. Kämpät vois suomessa pistää myyntiin,samoin autot.

Vierailija
13/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellisin ja hyödyllisin sotaan varautuminen olisi sitä, että suomalaiset alkaisivat osoittaa mieltä ja lakkoilla ja kerätä nimiä sen puolesta, että kaikki Nato-jarrut saadaan viimein pois politiikasta, jotta Natoon päästään liittymään viimein. Yksinämme taistellen päädymme korkeintaan samaan tilaan kuin Ukraina.

Vierailija
14/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme sotahulluja koko palsta täynnä. Oletko sitä samaa hörhöä porukkaa jotka osti vessapaperit ja ruokahyllyt koronan alkupuolella?

Jep, näin jo helmikuussa 2020 millainen pandemia maailmaa tulee kohtaamaan kun vielä suomessa hoettiin että on hyvillä mielin voi lähteä alpeille yms. hiihtolomalle ja virusasiantuntijat itsekin kävivät oikein hakemalla hakemassa virusta tukholmasta itse. Aloin käyttämään ffpmaskia jo maaliskuussa 2020 jo olen säilynyt hengissä. Toisin kuin rokottamaton, maskiton ystäväni joka kuoli tänä aamulla koronan aiheuttamaan keuhkoinfektioon.

Just joo, keksi lisää tarinoita.

Onko sulla defenssit päällä? Virusta ei ole ja Putin ja Trump ovat messiaita?

Vierailija
15/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maski ei sinua suojaa, se suojaa muita jos satut kantamaan koronaa.

FFP2-maski suojaa 95 %.

Vierailija
16/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä muuta suunnitelmaa kuin se, että maalle mökille. On tosi korvessa. Mökissä aurinkopaneelit ja oma kaivo. Naapurissa sukulaistila, jossa perunamaat sun muut. 

Vierailija
17/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maski ei sinua suojaa, se suojaa muita jos satut kantamaan koronaa.

Ohis... ffp3 suojaa 98%:sti viruksilta.

Vierailija
18/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jokainen haluaa nyt Natoon. Ehkä teidän kannattaa tutustua tähän wikipedia artikkeliin, joissa on listattu kaikki Naton käymät konfliktit historiassa. Huomaatte, että myös 2000 luvulla on ollut monta operaatiota. Todellako haluatte Suomen osallistuvan näihin tulevaisuudessa. On höpöhöpö tuo puollustusliittopuhe siinä mielessä, että aina on löytynyt USA:lta hyvin syy "puollustaa", kun esim puollustettavassa paikassa on ollut öljyä tai muita raaka-aineita USA:lle

Tässä lista

List of NATO operations - Wikipedia 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NATO_operations

Vierailija
19/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pihalla maailmanmenosta vai etkö usko sotilasjohtoa tai asiantuntijoita? Herää ja valmistaudu sinäkin. Ylimääräisiä kertausharjoituksia aletaan nyt järjestämään kuten puolustusvoimain komentaja tänään vahvisti.

Kannattaa miettiä onko varautuminen kotona kunnossa mukaanlukien kotivara.

Kannattaa varautua pahimpaan ja toivoa parasta! Ei paniikkia vaan kiireellistä varautumista.

Vierailija
20/20 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko pihalla maailmanmenosta vai etkö usko sotilasjohtoa tai asiantuntijoita? Herää ja valmistaudu sinäkin. Ylimääräisiä kertausharjoituksia aletaan nyt järjestämään kuten puolustusvoimain komentaja tänään vahvisti.

Kannattaa miettiä onko varautuminen kotona kunnossa mukaanlukien kotivara.

Kannattaa varautua pahimpaan ja toivoa parasta! Ei paniikkia vaan kiireellistä varautumista.

Turhaa hörhöilyä. Pahinta olisi ydinsota ja siitä ei selviydy kukaan.

Miksi luet ja kommentoit sotaan varautumisesta, jos pidät sitä hörhöilynä tässä tilanteessa. Muut varautuvat, kouluttautuvat, pitävät maanpuolustuskykyä ja motivaatiota korkealla ja päättäjät tekevät sen varautumistyön, mikä on tarpeen.

Tietenkin pahinta olisi ydinsota, mutta tuskin sillä Venäjä meitä olisi heti uhkaamassa ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi