Nyt ne rahat loppui
Kolmen lapsen yh, töissä mutta aina rahaton. Kesälomalla emme tehneet mitään sellaista, mihin olisi rahaa tarvinut juurikaan enemmän kuin normaaliin elämiseen: retkeilimme lähialueilla, nautimme ilmaisista huveista. Ruuan yritin tehdä joka päivä itse edullisista aineksista. Leivoin leivätkin itse, jotta säästettäisiin. Ei auta, kolmen lapsen ruokkiminen kokonaan kotona koulujen ja päiväkodin lomien ajan oli liian kallista. Nyt on sitten tili tyhjä ja olo neuvoton. Mitä teen? Olen kuitenkin keskituloinen, joten en kai mistään saa apuakaan kovin helpolla? Töissäkin pitäisi olla.
Kommentit (15)
Mihin kesälomarahasi menivät? Mitä oikein syötät lapsillesi?
Olin joutunut sopimaan, että maksan esim lasten kevään harrastusmaksuja lomarahoista, joten juurikaan enempää ei palkasta käteen jäänyt, kuin normaalisti. Lapsilleni syötän ihan tavallista kasvisvoittoista kotiruokaa, esimerkiksi lihaa käytämme hyvin vähän. Herkkuja emme osta, karkkipäivä kerran viikossa. Kesällä tosin on välillä ostettu jäätelöä tarjouksista.
-ap
Keskitulo on bruttona ~3500e, päälle saat 500e verottomia lapsilisiä eikä kesällä mennä päiväkotimaksuja. Miten helvetissä ei muka rahat riitä pienten lasten ruokkimiseen??
Yksi lapsista täytti jo keväällä 17 v, joten lapsilisää en hänestä enää saa. Hän on onneksi nyt loppukesän kesätöissä, joten saa vähän omaa rahaa talvea varten. Ruokaa hän ei kesätyöpaikassa tosin saa.
Nettona tuo keskitulo on todellakin jotain ihan muuta kuin 3500. Talvella pärjätään juuri ja juuri, kesällä näköjään ei.
Ap
Taitaa olla vaan rahankäytössä vikaa.
Päivähoitomaksu pitää kyllä maksaa kesä- ja heinäkuussa, elokuussa ei tarvitse mikäli on oikeutettu ilmaiseen heinäkuuhun.
Tsemppiä ap, meilläkin on rahat ihan finaalissa vaikka perheessä on kaksi vanhempaa joista molemmat töissä, lomalla vaan kuluu enemmän rahaa
Miten maksatte vuokraa tai lainaa jos rahat ei noilla tuloilla riitä?
Kolmesta lapsesta saa lapsilisät plus minimielarit lähes 1000 kuussa verotonta tuloa. Ja lisäksi palkka. ...miten ihmeessä ei riitä?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:53"]
Kolmesta lapsesta saa lapsilisät plus minimielarit lähes 1000 kuussa verotonta tuloa. Ja lisäksi palkka. ...miten ihmeessä ei riitä?
[/quote]
Jos luet tarkemmin, tämäkin selviää.
Lapsille on olemassa halpojakin harrastuksia, kuten esim. vapaapalokunta. Meillä ei harrastettu kuin sellaista mihin oli varaa eli halpaa/ilmaista. Lapsi ei mennyt rikki siitä ettei käynyt baletissa tai pelannut jääkiekkoa.
Seurakunnalta voi saada tilapäistä apua kesän yli pärjäämiseen.
Minä voin maksaa 500€ yöstä jos olet jokseenkin normaalin näköinen ja kokoinen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:05"]Minä voin maksaa 500€ yöstä jos olet jokseenkin normaalin näköinen ja kokoinen.
[/quote]
Miksi alapeukku? Reilu tarjous.
Juuri samanlaisesta tilanteesta löysin itsenikin :(