Mielipiteesi plastiikkakirurgiasta?
Oletko puolesta vai vastaan? Perusteluja? Onko joku läheisesi käynyt jossakin toimenpiteessä, isossa tai pienemmässä? Vai oletko kenties itse?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:04"]
2: Omituinen näkemys, että kauneusleikkaus tekisi ihmisestä "ei-taviksen". Itseasiassa se voi toimia juuri päinvastoin.
[/quote]
Mä tarkoitan taviksella sellaista jolla ei ole mitään vakavaa epämuodostumaa tms. Ruma minä olen useimpien mielestä, mutta minusta "tavanomaiset" rumat menee ihan tavisten luokkaan. Ei ole itselleni ollut vähemmän kaunis ulkonäkö mikään haitta elämässä, ehkä teinivuosien angsteja lukuun ottamatta.
Mutta tosiaan, en tuomitse muita jotka menevät leikkauksiin omista syistään. Jokainen tehköön omalla kropallaan mitä tahtoo.
En tiedä ketään joka olisi käynyt, mutta itse annan itselleni 40v-lahjaksi Restylane-pistokset. Mulla on suun ympärien juonteessa vanha arpi, joka vetää ikävästi juonnetta isommaksi, siihen haluan pienen fiksin. Myös sibeliukset käsittelen joskus samalla tavalla ja varmaan iäkkäämpänä käyn kasvojenkohotusleikkauksessa. Botoxiin en koske.
Vaikea sanoa miten suhtautuu, kun jokaisella on niin erilainen tilanne ja motiivi leikkauksiin. Esim. Kuppikoon kasvattaminen c-kupista tuntuisi aika pinnalliselta, kun taas täysin lattarintaiselle tai eriparitisseille soisin leikkauksen. Ehkä hieman sillä periaatteella, että jos itse en haluaisi jotain toisen ominaisuutta, niin en kyllä kehtaisi paheksua jos se ei itsekään sitä halua.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:12"]Kummasta plastiikkakirurgiasta nyt puhutaan? Kauneusleikkauksista vai hoidollisesta plastiikkakirurgiasta? Jälkimmäinen mielestäni perusteltua...ensimmäinen turhaa rahan hukkaa.
[/quote]
No olen taas sitä mieltä että jos jokin vaivaa todella paljon itseä niin se on ihan ok käydä korjaamassa, oli syy mikä tahansa.
Rinnanpoisto tai rintojen menetys imetyksen takia voivat olla molemmat itsetunnolle rankkoja asioita.
Tai iso laihtuminen ja venynyt nahka vs raskauden jälkeen venynyt nahka.
Tai vaikka onnettomuudessa vääntynyt nenä Vs todella kookas nenä.
jos ihminen on operaation jälkeen onnellisempi ja sinut itsensä kanssa, suon sen hänelle ilo mielin.
No en ole oikein mitään mieltä, mutta vähän järkyttää kun parikymppiset naiset alkavat täyttämään huuliaan yms. Voihan epävarmuus! :D
Jos mulla olis rahaa, niin kävisin useammassakin toimenpiteessä.
13 vuotta haaveillut vatsanahan kiristyksestä. Siihen ei auta kuin kirurgin veitsi.
Mua tavallaan vähän ihmetyttää sellainen suhtautuminen että joissain tapauksissa on ok ja joissain tapauksissa ei ole ok. Esimerkiksi jos joku menee nenäänsä leikkauttamaan niin toiset ajattelee että ihan turhaa rahanhukkaa ja sitten kumminkin saatetaan ajatella että no onhan se leikkaus ok jos on "oikeasti" joku hyvä syy, esim. että täysin lauta ottaa implantit. Omalla kohdallani olen miettinyt leukaimplantin ottamista koska pienileukaisuuteni on omaan silmään häiritsevä piirre. Kuitenkin jos muilta kysyisi, niin varmastikaan kaikki eivät ajattelisi että tämä pieni leuka tekee minusta ruman, saatika että sitä pitäisi leikkauksella korjata. Kuitenkin jokainen näkee itsensä eri tavalla ja jos joku piirre sinusta ei tarvitse korjausta, voi se silti kyseiselle ihmiselle itselleen olla asia joka vaivaa. Mun puolesta myös se C-kupin tissit omaava saa ottaa ne implantit jos hän kokee että on sen myötä tyytyväinen rintoihinsa ja ajattelen että se on ihan ok. Oma kroppahan se on ja tehkööt kukin sen minkä parhaaksi näkee.
Vähän huuliin täytettä olen meinannut ottaa, nyt ei siis mitään turbohuulia vaan omaan luonnostaan niin viiru huulet että mieskin näytti vihreää valoa pistoksiin.
Mielestäni ihan jokaisen oma asia jos haluaa operaatiossa käydä. Kaikki mikä parantaa itsetuntoa, näkyy ulospäin. Itse haaveilen hiustensiirrosta mut helvetti on kallista touhua. Mikä siinä hiusten nykimisessä maksaa. M25
Hörökorvat leikkautin. Tosin halusin että jäävät oman näköisiksi, eli ei ihan päätä pitkin. Gyne ehdotti rintojen pienennystä, joka sitten tehtiin. Terveydellisistä syistä, joten ehkä ei kuulu kauneuskirurgian piiriin. On kuitenkin huippuhomma, kun on nää pienet tisut, koko kesän oon ollut ilman liivejä, paitsi juhlissa.
Samaa mieltä kuin kakkonen ja yksitoista. Eli hoidollinen plastiikkakirurgia on ihan OK, mutta kauneusleikkaukset turhanaikaisia. Noita kiristettyjä naamoja ja ankkahuulia on nähty ihan tarpeeksi. Harvoin noissa toimenoiteissä kaunistuu. Ollaan vain sellaisia, jollaisiksi meidät on luotu. Kannattaa myös muistaa, että kaunottaretkin erottuvat joukosta vain siksi, että me rumiluksetkin olemme mukana ja toisaalta että ne kirurgisesti kaunistetutkin rupsahtavat ihan kuin me rumatkin.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:06"]
En ole käynyt itse, mutta tunnen yhden ihmisen, jonka rypynpoisto-operaation tulokset jäivät näkymättömiksi (korvien takana kyllä näkyi jälkiä), ja toisen, jonka kasvojenkohotusleikkaus ei jää tuntemattomiltakaan huomaamatta.
En ole vielä näin viiteenkymppiin mennessä havainnut itsessäni plastiikkakirurgian tarvetta, mutta ehkäpä jokin silmien alla olevien juonteiden (joita on häviävän pieni määrä) poisto joskus kymmenen vuoden kuluttua olisi kiva. Voi kuitenkin olla, että kuusikymppisenäkään en tunne tarvetta operaatioihin.
Jos joku haluaa operoiduttaa itseään ja maksaa sen ja sen seuraukset itse, mikäpä siinä. En ollenkaan ymmärrä, miksi kukaan haluaisi tuollaisen perinteisen kireän naaman, hamsteriposkipäät, töröhuulet tai kallon yli kireäksi vedetyn otsan kuin hollywoodilaisilla oon, mutta kai he itse juuri sellaisen valitsevat. Luulisi kyllä, että nykyisin voisi jo valita katalogista muutakin kuin sitä ilmiselvintä tavaraa - kun Jacksonin sisarusparvi aikoinaan leikkautti nenänsä uuteen uskoon, osattiin tehdä lähinnä michellepfreiffer-mallia, jonka Michelle Pfeiffer siis oli itselleen sorvauttanut perimästään pyöreämmästä mallista. Jos rahaa on, ostetaan sitten kunnollista, jooko?
[/quote]
Piti googlettaa Pfeifferin nuoruuskuvia enkä kyllä näe huomattavaa eroa nenässä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:08"]Itse olen ollut ennen vähän nuiva plastiikkakirurgiaa kohtaan, mutta eipä ole ollut kirjailtavaakaan. Nyt 25-vuotiaana lapsensaaneena haluan kyllä korjauttaa rintani imetyksen loputtua. En myöskään ole nähnyt kellään ikäiselläni tällaisia silmäryppyjä. Tavoite olisi että näyttäisin ikäiseltäni, en mummolta. [/quote] Siis korjailtavaa :D
[/quote]
Vaimo on imettänyt kaksi lasta ja ei rinnoille mitään ihmeellistä tapahtunut. Miten imetys muka pilaa rinnat?
[/quote]
No kaikilla ei pilaa. Minulla kuppikoko kasvoi kokoon H kun maito nousi. Nyt imettäessä E-kuppi. Ennen raskautra D ja jos siihen pienenee vielä niin huhuh... Nyt jo rinnat pelkkää venynyttä ryppyistä nahkaa. :( näyttää aika hirveeltä hoikalla nätillä naisella ryppyisemmät rinnat kuin isoäidillään.
[/quote]
Mulla sama. Vaan nahat jäljellä :(