Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteesi plastiikkakirurgiasta?

Vierailija
05.08.2015 |

Oletko puolesta vai vastaan? Perusteluja? Onko joku läheisesi käynyt jossakin toimenpiteessä, isossa tai pienemmässä? Vai oletko kenties itse?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauvatehdas sulkeutuu, aion leikkauttaa raskaat riippurinnat. Mukavuussyistä. Esteettistä puolta en ole edes miettinyt.
-
Ystäväni laittoi pienet silikonit (aiemmin ns. rinnaton, nyt pieni b-kuppi) ja on tyytyväinen lopputulokseen. Operaatio antoi buustia itsetunnolle. En osaa nähdä tässä mitään kritisoitavaa tai tarvetta valita puoleni.
-
Toisen ystäni pojalla oli epämuodostunut korva ja ennen koulun alkua korva operoitiin plastiikkakirurgilla.

Vierailija
2/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että runnellaan vain jos on jo runneltu, eli lähinnä sairauden/onnettomuuden/väkivallan takia.

Hyvin usein alkuperäinen on parempi - ei kannata hiekkapuhaltaa Van Goghia, jotta pinnasta tulisi sileämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:22"]Mua tavallaan vähän ihmetyttää sellainen suhtautuminen että joissain tapauksissa on ok ja joissain tapauksissa ei ole ok. Esimerkiksi jos joku menee nenäänsä leikkauttamaan niin toiset ajattelee että ihan turhaa rahanhukkaa ja sitten kumminkin saatetaan ajatella että no onhan se leikkaus ok jos on "oikeasti" joku hyvä syy, esim. että täysin lauta ottaa implantit. Omalla kohdallani olen miettinyt leukaimplantin ottamista koska pienileukaisuuteni on omaan silmään häiritsevä piirre. Kuitenkin jos muilta kysyisi, niin varmastikaan kaikki eivät ajattelisi että tämä pieni leuka tekee minusta ruman, saatika että sitä pitäisi leikkauksella korjata. Kuitenkin jokainen näkee itsensä eri tavalla ja jos joku piirre sinusta ei tarvitse korjausta, voi se silti kyseiselle ihmiselle itselleen olla asia joka vaivaa. Mun puolesta myös se C-kupin tissit omaava saa ottaa ne implantit jos hän kokee että on sen myötä tyytyväinen rintoihinsa ja ajattelen että se on ihan ok. Oma kroppahan se on ja tehkööt kukin sen minkä parhaaksi näkee.
[/quote]

Ai sinun puolestasi :D Tarvitseeko leikkauksiin ihan sinun suostumuksesi...

Vierailija
4/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 15:22"]Mua tavallaan vähän ihmetyttää sellainen suhtautuminen että joissain tapauksissa on ok ja joissain tapauksissa ei ole ok. Esimerkiksi jos joku menee nenäänsä leikkauttamaan niin toiset ajattelee että ihan turhaa rahanhukkaa ja sitten kumminkin saatetaan ajatella että no onhan se leikkaus ok jos on "oikeasti" joku hyvä syy, esim. että täysin lauta ottaa implantit. Omalla kohdallani olen miettinyt leukaimplantin ottamista koska pienileukaisuuteni on omaan silmään häiritsevä piirre. Kuitenkin jos muilta kysyisi, niin varmastikaan kaikki eivät ajattelisi että tämä pieni leuka tekee minusta ruman, saatika että sitä pitäisi leikkauksella korjata. Kuitenkin jokainen näkee itsensä eri tavalla ja jos joku piirre sinusta ei tarvitse korjausta, voi se silti kyseiselle ihmiselle itselleen olla asia joka vaivaa. Mun puolesta myös se C-kupin tissit omaava saa ottaa ne implantit jos hän kokee että on sen myötä tyytyväinen rintoihinsa ja ajattelen että se on ihan ok. Oma kroppahan se on ja tehkööt kukin sen minkä parhaaksi näkee.
[/quote]

Ai sinun puolestasi :D Tarvitseeko leikkauksiin ihan sinun suostumuksesi...
[/quote]

Sä takerruit nyt tuohon kohtaan. Ok, ole sitten ymmärtämättä koko jutun pointtia.

Vierailija
5/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:42"]

Olen sitä mieltä, että runnellaan vain jos on jo runneltu, eli lähinnä sairauden/onnettomuuden/väkivallan takia.

Hyvin usein alkuperäinen on parempi - ei kannata hiekkapuhaltaa Van Goghia, jotta pinnasta tulisi sileämpi.

[/quote] Samoilla linjoilla. Minusta on sairasta, että terveet ihmiset menevät leikkelemään kroppaansa. 

Vierailija
6/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on tietysti jokaisen oma asia ja jos kokee sen itselleen hyväksi tavaksi kohottaa itsetuntoaan, niin kyseinen operaatio voi olla jopa pelastus. Valitettavasti useimmat vetävät sen aivan överiksi, jolloin lopputulos on mitä on ja heitä kauhistellaan netissä, jonka takia plastiikkakirurgiasta on tullut jonkin sortin mörkö.

Typerää on mun mielestä se, että rahat, jotka olisi alunperin tarkoitettu johonkin tärkeään kohteeseen, käytetään itsekkäästi leikkauksiin ja näin muut saavat kärsiä siitä. Eli ei olisi oikeasti varaa käydä muuten vaan kiskoo esim. lapsille tarkoitetun summan itseensä.

Mä ite en oo aatellu meneväni mihinkään leikkaukseen, mutta voisin kuvitella joskus kohottavani kulmiani, jotta saisin silmät paremmin esiin roikkuvan yläluomen takaa ja meikkaaminenkin olisi helpompaa, kun ei tarvi taktikoida.

Alla on linkki paikkaan, jossa näkee onnistuneita leikkauksia, suurin osa korealaisten tekemiä.

http://kpsurgery.tumblr.com

Vierailija
7/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://kpsurgery.tumblr.com

Juu tosi hienoa, tyyliin: olispa kaikki leivät Vaasan ruispaloja. Ja muutamassa tapauksessa selvää takapakkia (jokin mielenkiintoinen/viehättävä piirre tuhottu).

Vierailija
8/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapsi, jolla oli kasvoissa epämuodostuma. Sitä korjattiin kahdella plastiikkakirurgian leikkauksella ensimmäisenä vuonna. (Ja tullaan vielä korjaamaan). Olen onnellinen plastiikkakirurgian olemassa olosta.

Vierailija
9/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty esteettisen kirurgian leikkaus: yläluomileikkaus.

Luomet painoivat silmiä niin, että iltaisin oli päänsärky, joka ajoittain laukaisi migreenin. Leikkauksen jälkeen päänsäryt (ja migreenit) on kadonneet. Ei tarvitse syödä lääkkeitä särkyyn, joten maha on myös paremmassa kunnossa. Lisäksi työnantaja hyötyy kun ei tule sairauspoissaoloja migreenin takia.

Mutta Kelan mukaan kyseessä oli kauneuskirurginen leikkaus, joten maksoin kaiken itse. Olisin maksanut paljon enemmänkin jos olisin tiennyt, miten paljon elämänlaatu paranee leikkauksen myötä!

Vierailija
10/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia. Itse en menisi mihinkään operaatioon kyllä, ellei sitten tosiaan joku onnettomuus, sairaus, leikkaus tms tekisi jotain todella radikaalia ulkonäölle, mikä olisi plastiikkakirurgialla korjattavissa. Mutta näin muuten, en kaipaa yhtään olla kauniimpi kuin olen, taviksena on hyvä olla.

Vierailija
11/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Omituinen näkemys, että kauneusleikkaus tekisi ihmisestä "ei-taviksen". Itseasiassa se voi toimia juuri päinvastoin.

Vierailija
12/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt itse, mutta tunnen yhden ihmisen, jonka rypynpoisto-operaation tulokset jäivät näkymättömiksi (korvien takana kyllä näkyi jälkiä), ja toisen, jonka kasvojenkohotusleikkaus ei jää tuntemattomiltakaan huomaamatta.

En ole vielä näin viiteenkymppiin mennessä havainnut itsessäni plastiikkakirurgian tarvetta, mutta ehkäpä jokin silmien alla olevien juonteiden (joita on häviävän pieni määrä) poisto joskus kymmenen vuoden kuluttua olisi kiva. Voi kuitenkin olla, että kuusikymppisenäkään en tunne tarvetta operaatioihin.

Jos joku haluaa operoiduttaa itseään ja maksaa sen ja sen seuraukset itse, mikäpä siinä. En ollenkaan ymmärrä, miksi kukaan haluaisi tuollaisen perinteisen kireän naaman, hamsteriposkipäät, töröhuulet tai kallon yli kireäksi vedetyn otsan kuin hollywoodilaisilla oon, mutta kai he itse juuri sellaisen valitsevat. Luulisi kyllä, että nykyisin voisi jo valita katalogista muutakin kuin sitä ilmiselvintä tavaraa - kun Jacksonin sisarusparvi aikoinaan leikkautti nenänsä uuteen uskoon, osattiin tehdä lähinnä michellepfreiffer-mallia, jonka Michelle Pfeiffer siis oli itselleen sorvauttanut perimästään pyöreämmästä mallista. Jos rahaa on, ostetaan sitten kunnollista, jooko?

Vierailija
13/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:06"]

Jos joku haluaa operoiduttaa itseään ja maksaa sen ja sen seuraukset itse, mikäpä siinä.

Jos rahaa on, ostetaan sitten kunnollista, jooko?

[/quote]

Ensin yrität esittää, että sinua ei haittaa muiden operaatiot, mutta sitten kuitenkin pitäisi tehdä vain (sinun määritelmäsi mukaan) kunnollisia leikkauksia.

Vierailija
14/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:06"]En ole käynyt itse, mutta tunnen yhden ihmisen, jonka rypynpoisto-operaation tulokset jäivät näkymättömiksi (korvien takana kyllä näkyi jälkiä), ja toisen, jonka kasvojenkohotusleikkaus ei jää tuntemattomiltakaan huomaamatta.

En ole vielä näin viiteenkymppiin mennessä havainnut itsessäni plastiikkakirurgian tarvetta, mutta ehkäpä jokin silmien alla olevien juonteiden (joita on häviävän pieni määrä) poisto joskus kymmenen vuoden kuluttua olisi kiva. Voi kuitenkin olla, että kuusikymppisenäkään en tunne tarvetta operaatioihin.

Jos joku haluaa operoiduttaa itseään ja maksaa sen ja sen seuraukset itse, mikäpä siinä. En ollenkaan ymmärrä, miksi kukaan haluaisi tuollaisen perinteisen kireän naaman, hamsteriposkipäät, töröhuulet tai kallon yli kireäksi vedetyn otsan kuin hollywoodilaisilla oon, mutta kai he itse juuri sellaisen valitsevat. Luulisi kyllä, että nykyisin voisi jo valita katalogista muutakin kuin sitä ilmiselvintä tavaraa - kun Jacksonin sisarusparvi aikoinaan leikkautti nenänsä uuteen uskoon, osattiin tehdä lähinnä michellepfreiffer-mallia, jonka Michelle Pfeiffer siis oli itselleen sorvauttanut perimästään pyöreämmästä mallista. Jos rahaa on, ostetaan sitten kunnollista, jooko?
[/quote]

Mikä on "kunnollinen" leikkaus?

Vierailija
15/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:06"]

Jos joku haluaa operoiduttaa itseään ja maksaa sen ja sen seuraukset itse, mikäpä siinä.

Jos rahaa on, ostetaan sitten kunnollista, jooko?

[/quote]

Ensin yrität esittää, että sinua ei haittaa muiden operaatiot, mutta sitten kuitenkin pitäisi tehdä vain (sinun määritelmäsi mukaan) kunnollisia leikkauksia.

[/quote]

Niin niin: eivät muiden operaatiot minua haittaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos haluaa panna rahaa kirurgisiin operaatioihin, kannattaa vähän katsella, mistä niitä ostaa. Parempi ostaa kymppitonnilla onnistunut leikkaus kuin kymppitonnilla vino naama, vai mitä, hyvä jeesustelija-pilkunviilaaja?

Vierailija
16/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut ennen vähän nuiva plastiikkakirurgiaa kohtaan, mutta eipä ole ollut kirjailtavaakaan. Nyt 25-vuotiaana lapsensaaneena haluan kyllä korjauttaa rintani imetyksen loputtua. En myöskään ole nähnyt kellään ikäiselläni tällaisia silmäryppyjä. Tavoite olisi että näyttäisin ikäiseltäni, en mummolta.

Vierailija
17/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:08"]Itse olen ollut ennen vähän nuiva plastiikkakirurgiaa kohtaan, mutta eipä ole ollut kirjailtavaakaan. Nyt 25-vuotiaana lapsensaaneena haluan kyllä korjauttaa rintani imetyksen loputtua. En myöskään ole nähnyt kellään ikäiselläni tällaisia silmäryppyjä. Tavoite olisi että näyttäisin ikäiseltäni, en mummolta.
[/quote]
Siis korjailtavaa :D

Vierailija
18/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:08"]Itse olen ollut ennen vähän nuiva plastiikkakirurgiaa kohtaan, mutta eipä ole ollut kirjailtavaakaan. Nyt 25-vuotiaana lapsensaaneena haluan kyllä korjauttaa rintani imetyksen loputtua. En myöskään ole nähnyt kellään ikäiselläni tällaisia silmäryppyjä. Tavoite olisi että näyttäisin ikäiseltäni, en mummolta. [/quote] Siis korjailtavaa :D

[/quote]

Vaimo on imettänyt kaksi lasta ja ei rinnoille mitään ihmeellistä tapahtunut. Miten imetys muka pilaa rinnat?

Vierailija
19/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasta plastiikkakirurgiasta nyt puhutaan? Kauneusleikkauksista vai hoidollisesta plastiikkakirurgiasta? Jälkimmäinen mielestäni perusteltua...ensimmäinen turhaa rahan hukkaa.

Vierailija
20/34 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:08"]Itse olen ollut ennen vähän nuiva plastiikkakirurgiaa kohtaan, mutta eipä ole ollut kirjailtavaakaan. Nyt 25-vuotiaana lapsensaaneena haluan kyllä korjauttaa rintani imetyksen loputtua. En myöskään ole nähnyt kellään ikäiselläni tällaisia silmäryppyjä. Tavoite olisi että näyttäisin ikäiseltäni, en mummolta. [/quote] Siis korjailtavaa :D

[/quote]

Vaimo on imettänyt kaksi lasta ja ei rinnoille mitään ihmeellistä tapahtunut. Miten imetys muka pilaa rinnat?
[/quote]

No kaikilla ei pilaa. Minulla kuppikoko kasvoi kokoon H kun maito nousi. Nyt imettäessä E-kuppi. Ennen raskautra D ja jos siihen pienenee vielä niin huhuh... Nyt jo rinnat pelkkää venynyttä ryppyistä nahkaa. :( näyttää aika hirveeltä hoikalla nätillä naisella ryppyisemmät rinnat kuin isoäidillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi