Haussa täydellinen meikkivoide sekaiholle!
Haussa olisi meikkivoide, joka on:
- peittävä
- kevyt
- pysyy suht mattana t-alueelta rasvoittuvalla sekaiholla
- häivyttää ihohuokosia
- väriltään vaalealle iholle sopiva.
Onko tällaista ihmevoidetta olemassa? Suosituksia kehiin!
Kommentit (55)
Lueskelin aiemmin mainitusta Mac Pro Longwearista arvosteluja ja aika moni sekaihoinen oli kokemut, että se aiheutti ihon tukkeutumista ja finnejä. En ehkä uskalla kokeilla sitä, sillä minulla on valitettavasti taipumus saada helposti ihoni tukkoon ja vieläpä sellaisia kauheita ihon alaisia paukamia...
Tällä hetkellä käytössäni on Lumene CC-voide, jonka vaalein sävy on hyvän värinen, koostumus on ihan kiva, eikä se aiheuta noita edellä mainittuja paukamia. Mutta kuten joku jo tuossa mainitsikin, Lumene CC-voide ei estä ihon rasvoittumista. Joudun itsekin samalla tavalla puuteroimaan monta kertaa päivässä ja lopputulos ei näytä kovin kivalta. Lumene CC ei myöskään ole ihan tarpeeksi peittävä tai häivytä ihohuokosia riittävästi.
Tuo Lumene Blur-meikkivoide kuulostaa kuitenin hyvältä! Onko kellään kokemuksia, tukkiiko se ihoa pidemmässä käytössä?
Kiitos myös muista vinkeistä, ihanaa kun kommentoitte :)
Ap
L'orealin Infallible matte tai Garnierin sekaihon BB voide. Toimivat ainakin minulla, ja ovat useasti tarjouksessa Anttilassa tai Citymarketissa. Misshan BB voiteet ovat myös huippuhyviä mutta ne on tilattava Suomeen verkkokaupasta, Virossa on lähin web store.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 10:22"]Olen käyttänyt mineraalimeikeistä Everyday Mineralsia, mutta se ei oikein vakuuttanut. Lopputulos oli jotenkin liian kimaltava, eikä meikki pitänyt rasvoituvaa t-aluetta kurissa :( Tykkään enemmän meikkivoide + puuteri yhdistelmästä. Siksi etsin nyt toimivaa meikkivoidetta. Ap
[/quote]
Osta Lumenen meikkipuuteria. Puuterimainen koostumus, mutta muuttuu iholla voidemaiseksi. Kultaisen värinen rasia.
Itse teen niin, että ensin bb-voide(ei pakko). Sitten peitevoidetta punoittaviin alueihin ja sen jälkeen meikkipuuteria koko kasvoille. Kestää hyvin. Löytyy myös vaalealle iholle.
Mulla on toi blur käytössä ja jättää kyllä ihon tasaiseksi ja hieman kuultavaksi. Valitettavasti kyllä, ainakin mulla, t-alue rasvoittuu ja alkaa kiiltämään. Oon paperilla taputellut kiiltävät kohdat ja näin selvinny koko päivän puuteria lisäilemättä :)
Itselläni on myös sekaiho ja käytän Lumenen matt control oil free meikkivoidetta. Se on full coverage, oily to combination skin. Eli juuri ne ominaisuudet joita itse haen meikkivoiteesta. Jos iho kiiltää hirveästi, kannattaa laittaa jotain hyvää pohjustusvoidetta ensin! Pelkkä meikkivoide ei aina riitä!
Joe blasco. Olen kokeillut ainakin 10 eri meikkivoidetta ja tämä ehdottomasti paras nimenomaan sekaiholla. Peittää sopivasti mutta ei tuki ja kestää hyvin.
Lancome Photogenic Lumessence, olen testannut monia (myös lancomelta) ja jostain syystä ainut joka on tehnyt ihon UPEAKSI, ja mulla on couperosaa ja muutakin peitettävää
Bare Minerals mineraalimeikki. Ei tosin ole voidemainen vaan puuterimainen.
Joe Blasco paitsi, ettei ole kevyt.
Lily Lolon mineraalimeikki. Oikeastaan kaikki hyvät mineraalimeikit (jauhemaiset, naamaan kabukilla) toimivat hyvin.
Loreal true match! Huippu sävyvalikoima, halpa hinta ja hyvä saatavuus. Kevyt ja peittää hyvin, ei jätä kiiltäväksi. Omani ostin Anttilasta hintaan 11€ :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 10:09"]
Macin pro long wear
[/quote]
Kävin lukemassa tästä ja vaikuttaa lupaavalta! Sävyvalikoimakin näytti monipuoliselta, löytyy varmaan tarpeeksi vaalea sävy. Pysyykö meikkivoide siistin näköisenä koko päivän, eikä kasaudu tai muutu oranssiksi päivän mittaan? Ja entä tuo pakkaus, saako siitä pumpattua ulos viimisetkin pisarat? Ap
Mä tykkään Lumenen CC-meikkivoiteesta, kun laittaa puuterin päälle niin pysyy aika hyvin mattana koko päivän ainakin mulla vaikka onkin vähän rasvoittuva iho ja peittää myös aika hyvin, mutta on kuiteskin aika kevyen tuntuinen. Se kaikista vaalein väri on myös kyllä oikeesti tarpeeks vaalea :) Toinen hyvä on Lorealin Infallible se vaan ei ole yhtä kevyt kun toi Lumene.
Omat suosikit edullisista meikkipohjista ovat Rimmelin Match Perfection ja Lumenen CC-voide.
Molemmista vaaleimmat sävyt ovat kalpealle iholle hyviä, tuo Rimmel on ehkä jopa liiankin vaaleaa. Sekoittelen usein myös näitä keskenäänkin.