Arvioikaa syömiseni: syönkö liian vähän? Laihdutan siis
Aamiainen aina sama klo 8-9:
100 gr valkuaismunakas (3 valkuaista)
30 g sokeroimaron Alpen + 80-100 gr pensasmustikoista tai vadelmian+ 150 ml kevytmaitoa
Cafe latte, jossa 150 ml kevytmaitoa
Lounas klo 12 on yleensä joko tai:
- kaurapuuroa veteen keitettynä, hiutaleita 2 dl + 200 gr pakastemarjoja
TAI
- 2 kpl jälkiuunileipää + 3 keitettyä kananmunaa
Välipala riippuu nälästä. Jos ei nälkää, en syö mitään. Toisinaan voin syönä 2-3 mandariinia tai 1 banaani
Päivällinen:
- ihan mitä vain.
Eilen söin 100 gr riisiä ja 150 gr kanafilettä kermakastikkeessa.
Toissapäivänä söin pasta carbonaraa, mutta vain 150 gr.
Tänään teen jauhalihapastaa, jota syön noin 200 gr.
Kerran viikossa syön pizzaa, mutta vain puolikkaan.
Jos teen kaalilaatikkoa, niin sitä syön 300 gr.
Syönkö liian vähän? Lasken siis kaloreita ja syön 1200-1400 välillä.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen 176 cm.
Sun kannattaisi ensin selvittää peruskulutuksesi tarpeen, emme voi pelkästään pituuden tiedoilla arvioida, siihen kun vaikuttaa myös paino ja yleinen aktiivisuus.
AP, tässä alan ammattilainen moi. Aamupalalalla pistää silmään proteiinin vähyys. Syöt pelkkiä valkuaisia, joissa yhdessä on kolmisen grammaa proteiinia. Jokaisella aterialla olisi hyvä saada sellainen 20-25 grammaa proteiinia. Lounaalla sama juttu, jos päädyt puuroon. Kolmessa kokomunassa on jo riittävästi proteiinia, jos syöt nuo jälkiuunileivät + munat.
Ruualla syöty 150 g kanaa taas sisältää jo todella reippaasti proteiinia. Söisin sen 100-125 g ja sitten vastaavasti tasapainottaisin proteiinin määrää muille aterioille.
Kerrot olevasi 174 cm, ja jos olet normaalipainoinen, tuo kertomasi kilokalorimäärä kuulostaa aika vähäiseltä.
Syöt liikaa kaloreita, toihan on normaalipainoisen naisen normaali kalorimäärä. Jos haluat laihtua jätä leivt ja pizzat pois. Banaanikin pelkkä herkku. 1000kcal olisi hyvä päivittäinen määrä jos haluat laihtua + liikuntaa sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen 176 cm.
Sun kannattaisi ensin selvittää peruskulutuksesi tarpeen, emme voi pelkästään pituuden tiedoilla arvioida, siihen kun vaikuttaa myös paino ja yleinen aktiivisuus.
En kauheasti liiku. Aion lähteä kuntosalille, kun flunssasta selviän, mutta se on vain lihaskuntoharjoittelua, käyn kävelyllä, mutta ehkä vain kerran viikossa.
Paino nyt 75. Kolme kiloa haluan vielä pois.
Vierailija kirjoitti:
AP, tässä alan ammattilainen moi. Aamupalalalla pistää silmään proteiinin vähyys. Syöt pelkkiä valkuaisia, joissa yhdessä on kolmisen grammaa proteiinia. Jokaisella aterialla olisi hyvä saada sellainen 20-25 grammaa proteiinia. Lounaalla sama juttu, jos päädyt puuroon. Kolmessa kokomunassa on jo riittävästi proteiinia, jos syöt nuo jälkiuunileivät + munat.
Ruualla syöty 150 g kanaa taas sisältää jo todella reippaasti proteiinia. Söisin sen 100-125 g ja sitten vastaavasti tasapainottaisin proteiinin määrää muille aterioille.
Kerrot olevasi 174 cm, ja jos olet normaalipainoinen, tuo kertomasi kilokalorimäärä kuulostaa aika vähäiseltä.
Eli aamiaiselle 200 gr valkuaista? Otin sen ruokavalioon nimenomaan proteiinin vuoksi, en siksi, että siitä tykkäisin.
Vierailija kirjoitti:
Syöt liikaa kaloreita, toihan on normaalipainoisen naisen normaali kalorimäärä. Jos haluat laihtua jätä leivt ja pizzat pois. Banaanikin pelkkä herkku. 1000kcal olisi hyvä päivittäinen määrä jos haluat laihtua + liikuntaa sopivasti.
Älä trollaa vakavalla asialla.
Bmi laskurin mukaan olet normaalipainoinen, miksi siis ap laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat nyt?
Missä on hyvät öljyt, pähkinät, siemet?
Missä on kasvikset, vihannekset?
Kuituakin saat liian vähän :(
Aamiainenkin on liian kevyt, tosin jos ei maistu enempää.
Kalorimäärällisesti syöt liian vähän .
Suosittelisin asiantuntevaa apua vaikka tk:sta tai terveystalon painonhallinta -ohjelmaa.
(Oma aamupala: kulhollinen kaurapuuroa, kylmäpuristettua rypsiöljyä 1rkl, pieni kourallilnen maapähkinöitä, iso lasi vettä, puolikas banaani, reissumies, margariinia, kalkkunaleikettä , salaatinlehti ja kurkkua/tomaattia, 5% sulatejuusto).
Maapähkinät eivät ole niitä terveellisiä pähkinöitä, joita pitäisi syödä. Ne kuuluvat hernekasveihin, eivät ole pähkinöitä ollenkaan. Rypsiöljyn sijaan kannattaisi valita oliiviöljy.
Vierailija kirjoitti:
No, olen laihtunut viimeisen viikon aikana yhden kilon. Siksi kyselen, syönkö liian vähän.
Jos en syö liian vähää, niin sitten minulle on vain tyypillistä laihtua aina kerralla ja sen jälkeen jumittaa pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aamiaiselle 200 gr valkuaista? Otin sen ruokavalioon nimenomaan proteiinin vuoksi, en siksi, että siitä tykkäisin.
150 g on jo ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Bmi laskurin mukaan olet normaalipainoinen, miksi siis ap laihduttaa?
Koska kasvan koko ajan. Jos en nyt laihduta, olen kohta ties kuinka iso.
Koska minua ärsyttää, että vyötärö on hävinnyt.
Koska vaatteet eivät enää näytä päälläni hyviltä.
Kamalasti maitotuotteita, suolistossasi muhii varmasti hiljainen tulehdus. Onko lisääntynyttä limaneritystä?
Vierailija kirjoitti:
Väärää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Kamalasti maitotuotteita, suolistossasi muhii varmasti hiljainen tulehdus. Onko lisääntynyttä limaneritystä?
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat nyt?
Suosittelisin asiantuntevaa apua vaikka tk:sta tai terveystalon painonhallinta -ohjelmaa.
(Oma aamupala: kulhollinen kaurapuuroa, kylmäpuristettua rypsiöljyä 1rkl, pieni kourallilnen maapähkinöitä, iso lasi vettä, puolikas banaani, reissumies, margariinia, kalkkunaleikettä , salaatinlehti ja kurkkua/tomaattia, 5% sulatejuusto).
Maapähkinät eivät ole niitä terveellisiä pähkinöitä, joita pitäisi syödä. Ne kuuluvat hernekasveihin, eivät ole pähkinöitä ollenkaan. Rypsiöljyn sijaan kannattaisi valita oliiviöljy.
Rypsiöljyssä on parempi omega 3-suhde kuin oliiviöljyssä. Kaikkein paras vaihtoehto puuroon olisi kuitenkin Camelina- tai pellavaöljy, niissä se on kaikkein paras. Tai camelinaa öljynä ja pellavaa siemeninä. Maapähkinöistä samaa mieltä.
Ei mun mielestä.
Itse joudun pudottamaan terveydellisistä syistä 10kg ja syön 1000-1200 kcal päivässä, mun normaali ruokavalio on n 1500 kcal. Syön yleensä 2 lämmintä ateriaa ja aamu- sekä iltapalan. Proteiinin saanti on mun ongelma. Nälkää en siis näe.
Paino no pudonnut viikossa 200-300g tällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat nyt?
Rypsiöljyssä on parempi omega 3-suhde kuin oliiviöljyssä. Kaikkein paras vaihtoehto puuroon olisi kuitenkin Camelina- tai pellavaöljy, niissä se on kaikkein paras. Tai camelinaa öljynä ja pellavaa siemeninä. Maapähkinöistä samaa mieltä.
Rypsiöljy, niin kuin muutkaan siemenöljyt eivät sovellu ravinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi teitä Heikkilän ja Sovijärven opetuslapsia.
Oon sitä mieltä että jos lääkäri tai vastaava terveydenhoitoalan työntekijä käskee tai ehdottaa laihduttamaan niin silloin kannattaa asiaa vakavasti harkita. En ikävä kyllä ymmärrä tuollaisia ihmisiä, niin moni olisi tosi iloinen jos olisi normaali painossa. Keskity mielummin terveelliseen ruokavalioon ja sulle sopivaan liikkumiseen ammattilailsen kanssa kuin että sekoitat kroppasi älyttömällä kalorinlaskemisella, koska siihen ei ole mitään tarvetta. On nykyään ja sun tapauksessa järkevämpää pitää paino samassa ja keskittyä kuntoon.
Syön aika usein rahkajugurttia tuoreiden marjojen kanssa, jos kaloreita on vielä jäljellä illalla.
En tykkää yhtään sosekeitoista. Kana(yms)Salaatteja söin ennen dieettiä. Nyt en pysty tai kuolen nälkään.
Olen usein yrittänyt tuota usein syömistä, mutta se ei sovi minulle. Eli jaan päivän kalorit pienempiin osiin. Silloin minulla on koko ajan nälkä. Koskaan ei saa riittävästi tuokaa, eikä siitä tule kuin paha mieli.
Mielestäni olen löytänyt tavan, joka minulle sopii. Kysymys kuuluu vain, syönkö liian vähän?