Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvioikaa syömiseni: syönkö liian vähän? Laihdutan siis

Vierailija
07.03.2022 |

Aamiainen aina sama klo 8-9:
100 gr valkuaismunakas (3 valkuaista)
30 g sokeroimaron Alpen + 80-100 gr pensasmustikoista tai vadelmian+ 150 ml kevytmaitoa
Cafe latte, jossa 150 ml kevytmaitoa

Lounas klo 12 on yleensä joko tai:
- kaurapuuroa veteen keitettynä, hiutaleita 2 dl + 200 gr pakastemarjoja
TAI
- 2 kpl jälkiuunileipää + 3 keitettyä kananmunaa

Välipala riippuu nälästä. Jos ei nälkää, en syö mitään. Toisinaan voin syönä 2-3 mandariinia tai 1 banaani

Päivällinen:
- ihan mitä vain.
Eilen söin 100 gr riisiä ja 150 gr kanafilettä kermakastikkeessa.
Toissapäivänä söin pasta carbonaraa, mutta vain 150 gr.
Tänään teen jauhalihapastaa, jota syön noin 200 gr.
Kerran viikossa syön pizzaa, mutta vain puolikkaan.
Jos teen kaalilaatikkoa, niin sitä syön 300 gr.

Syönkö liian vähän? Lasken siis kaloreita ja syön 1200-1400 välillä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. On tosi vaikeaa syödä liian vähän jos tarkoitus on laihtua.

Vierailija
2/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny per kele laihduta. Lisää läskiä lanteille, koska pula-ajat tulossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän hankalaa kun ei tiedä oletko 198cm mies vai 155cm nainen

Vierailija
4/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen 176 cm.

Vierailija
5/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sopivalta ja terveelliseltä.

Mutta en olekaan mikään ravintoekspertti, kuten näköjään puolet palstalla notkuvista.

Vierailija
6/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko jo viikon ollut dieetillä?

Vierailija
7/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko jo viikon ollut dieetillä?

Tammikuun alusta.

Vierailija
8/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kulutuksestasi. Sopiva tahti laihduttamiseen on noin puoli kiloa viikossa. Mikäli ylipainoa ei ole merkittävästi ja laihduttaa tätä nopeammalla tahdilla, lähtevästä massasta suhteessa suurempi osa on muuta kuin rasvaa, eli käytännössä menetät lihaksiasi.

Mikäli olosi on energinen ja paino lähtenyt maltillisesti laskuun, on se hyvä merkki. Näin oletettavasti on, jos kulutuksesi on n. 1700-2000kcal päivässä.

Mikäli liikut aktiivisesti tai työsi on fyysistä, ja kulutuksesi päivän aikana onkin esim. 2500kcal, on syömäsi määrä liian pieni.

Vierailija
9/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kulutuksestasi. Sopiva tahti laihduttamiseen on noin puoli kiloa viikossa. Mikäli ylipainoa ei ole merkittävästi ja laihduttaa tätä nopeammalla tahdilla, lähtevästä massasta suhteessa suurempi osa on muuta kuin rasvaa, eli käytännössä menetät lihaksiasi.

Mikäli olosi on energinen ja paino lähtenyt maltillisesti laskuun, on se hyvä merkki. Näin oletettavasti on, jos kulutuksesi on n. 1700-2000kcal päivässä.

Mikäli liikut aktiivisesti tai työsi on fyysistä, ja kulutuksesi päivän aikana onkin esim. 2500kcal, on syömäsi määrä liian pieni.

Hyvä huomio, että menetän lihaksia.

En ole juurikaan liikkunut, kun ulkona on jäätä, ja en ole vielä kuntosalille päässyt flunssan vuoksi. Työt ovat istumista. Lisäksi olen vaihdevuosissa ja oikeasti kulutus on vähemmän kuin nuorena - vaikka väitetäänkin, ettei muutosta tulisi. Oletan, että kulutukseni on 1800 kalorin tienoilla.

Siksi aloitin ketjun, koska olo EI ole energinen, vaan heikohko. Olen laittanut sen flunssan piikkiin. Mutta nyt mietin uudestaan.

Paino tipahti heti alussa pari kiloa, sitten se junnasi kuukauden päivät paikoillaan. Nyt se taas tippuu ihmeen paljon.

Siksi nyt jäin miettimään, mitä jos syön liian vähän? Mitä jos lisään syömistä, niin jumahtaako painon tippuminen uudelleen?

Vierailija
10/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin odottelen tässä sitä terveellisen ruuanja painonpudotuksen tuomaa hyvää oloa. Olen entistä väsyneenpi ja olo on huono. Minä syön kyllä itse 1800 kaloria päivässä ja monipuolisesti. Olen opiskellut ravitsemusta ja osaan kyllä koostaa ateriat oikein. Ehkä kun olen viimeiset vuodet elänyt sokerilla ja roskaruualla niin elimistö ei sopeudu🤯Vuoden alusta on lähtenyt n.5kg paino

Vierailija
11/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin odottelen tässä sitä terveellisen ruuanja painonpudotuksen tuomaa hyvää oloa. Olen entistä väsyneenpi ja olo on huono. Minä syön kyllä itse 1800 kaloria päivässä ja monipuolisesti. Olen opiskellut ravitsemusta ja osaan kyllä koostaa ateriat oikein. Ehkä kun olen viimeiset vuodet elänyt sokerilla ja roskaruualla niin elimistö ei sopeudu🤯Vuoden alusta on lähtenyt n.5kg paino

Minä luulen, että itse olen vain syönyt liian suuria annoksia - irtokarkkien lisäksi. Kulutus on iän myötä alentunut, ja sitä vain syö ja syö niin kuin nuorena.

5 kg minultakin lähtenyt. 3 kg vielä haluan pois.

Ap

Vierailija
12/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet väsynyt ja huonovointinen, niin et todellakaan osaa koostaa ruokiasi oikein juuri itsellesi.

Vierailija
13/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painat nyt?

Missä on hyvät öljyt, pähkinät, siemet?

Missä on kasvikset, vihannekset?

Kuituakin saat liian vähän :(

Aamiainenkin on liian kevyt, tosin jos ei maistu enempää.

Kalorimäärällisesti syöt liian vähän .

Suosittelisin asiantuntevaa apua vaikka tk:sta tai terveystalon painonhallinta -ohjelmaa. 

(Oma aamupala: kulhollinen kaurapuuroa, kylmäpuristettua rypsiöljyä 1rkl, pieni kourallilnen maapähkinöitä, iso lasi vettä, puolikas banaani, reissumies, margariinia, kalkkunaleikettä , salaatinlehti ja kurkkua/tomaattia, 5% sulatejuusto).  

Vierailija
14/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat nyt?

Suosittelisin asiantuntevaa apua vaikka tk:sta tai terveystalon painonhallinta -ohjelmaa. 

(Oma aamupala: kulhollinen kaurapuuroa, kylmäpuristettua rypsiöljyä 1rkl, pieni kourallilnen maapähkinöitä, iso lasi vettä, puolikas banaani, reissumies, margariinia, kalkkunaleikettä , salaatinlehti ja kurkkua/tomaattia, 5% sulatejuusto).  

Järkyttävä aamiainen!

Vierailija
15/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat nyt?

Paraskin neuvoja kun itelläskin terve ravinto hukassa :D

Vierailija
16/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole juurikaan liikkunut, kun ulkona on jäätä, ja en ole vielä kuntosalille päässyt flunssan vuoksi. Työt ovat istumista. Lisäksi olen vaihdevuosissa ja oikeasti kulutus on vähemmän kuin nuorena - vaikka väitetäänkin, ettei muutosta tulisi. Oletan, että kulutukseni on 1800 kalorin tienoilla.

Siksi aloitin ketjun, koska olo EI ole energinen, vaan heikohko. Olen laittanut sen flunssan piikkiin. Mutta nyt mietin uudestaan.

Paino tipahti heti alussa pari kiloa, sitten se junnasi kuukauden päivät paikoillaan. Nyt se taas tippuu ihmeen paljon.

Siksi nyt jäin miettimään, mitä jos syön liian vähän? Mitä jos lisään syömistä, niin jumahtaako painon tippuminen uudelleen?

Kun syödään muutenkin niukasti, on määrän lisäksi tärkeää laatu. Miettisin nuo carbonarat ja kermakastikkeet uudelleen. Ihan siksi, kun sanot, ettei olo ole energinen, niin ruokavaliossa kannattaa olla sopivasti energiaa tuovia hiilareita (puuro/ruisleipä jne) ja proteiinia. Rasvaakin tulee saada, mutta jos kermakastikepäivänä energiatasot jäävät alhaisiksi koska suuri osa kaloreista tulee rasvoista, niin tätä kannattaa miettiä.

On normaalia, että paino välillä junnaa. Alussa lähtee esim. nesteitä liikkeelle, ja siksi vaaka näyttää ensin vähemmän. Mikäli hetkeen lukema ei pienenisi, tämä ei tarkoita, etteikö rasvaa olisi voinut palaa (etenkin, jos treenaa säännöllisesti). Ei sanota turhaan, että vaaka ei aina ole paras mittari laihdutuksessa.

Onko lähtenyt senttejä, mahtuuko vanhat housut jalkaan? Toki pitkäjänteisellä työllä vaakakin alkaa jossain vaiheessa näyttää taas vähemmän, mikäli asiat ovat oikealla tolalla.

Vierailija
17/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat nyt?

Paraskin neuvoja kun itelläskin terve ravinto hukassa :D

”Syö aamulla kuin kuningas, päivällä kuin prinssi ja illalla kuin kerjäläinen”  :)

Terveisin 20kg ja 6kk 

Kertoisitko millä perustein hukassa? 

Vierailija
18/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon kananmunia. Aamiaisella voisi ottaa jogurttia/rahkaa marjojen kanssa. Ja kaipaisin enemmän vaihtelua lounaaseen - miten olisi vaihteeksi sosekeitto tai salaatti, jossa myös proteiininlähde? Kiinnittäisin huomiota myös siihen, ettei aterioiden välisistä ajoista tulisi liian pitkiä. Se vaikuttaa jaksamiseen, vaikkei varsinainen näläntunne olisikaan voimakas koko ajan.

Vierailija
19/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat nyt?

Painan 75 kg.

Käytän kaikkeen paistamiseen oliiviöljyä. Pähkinöitä en tykkää syödä. Siemeniä syön idättämisen muodossa - en siis kertonut yllä, että syön kyllä raasteita ja ituja tai paistettuja kasviksia pääruoan ohessa. Unohdin, koska ne eivät minulle ole ”energiaa”.

Ap

Vierailija
20/41 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun syödään muutenkin niukasti, on määrän lisäksi tärkeää laatu. Miettisin nuo carbonarat ja kermakastikkeet uudelleen. Ihan siksi, kun sanot, ettei olo ole energinen, niin ruokavaliossa kannattaa olla sopivasti energiaa tuovia hiilareita (puuro/ruisleipä jne) ja proteiinia. Rasvaakin tulee saada, mutta jos kermakastikepäivänä energiatasot jäävät alhaisiksi koska suuri osa kaloreista tulee rasvoista, niin tätä kannattaa miettiä.

On normaalia, että paino välillä junnaa. Alussa lähtee esim. nesteitä liikkeelle, ja siksi vaaka näyttää ensin vähemmän. Mikäli hetkeen lukema ei pienenisi, tämä ei tarkoita, etteikö rasvaa olisi voinut palaa (etenkin, jos treenaa säännöllisesti). Ei sanota turhaan, että vaaka ei aina ole paras mittari laihdutuksessa.

Onko lähtenyt senttejä, mahtuuko vanhat housut jalkaan? Toki pitkäjänteisellä työllä vaakakin alkaa jossain vaiheessa näyttää taas vähemmän, mikäli asiat ovat oikealla tolalla.

En minä joka päivä niitä kermakastikkeita syö, yleensä kerran viikossa.

Perusperiaatteeni on, että ruoan pitää olla hyvää. Minulla pää leviää, jos joudun syömään ruokia, joista en pidä, tyyliin pelkkiä salaatteja tai pähkinöitä. Siksi lasken kaloreita.

Minulla on kymmenen vuotta olleet samat vaatteet. Sen vuoksi olen päässyt lihomaan, koska vaatteet eivät kiristä, eli paino jakautuu tasaisesti.

Mittasin itseni alussa ja uudelleen kahden kuukauden jälkeen. Vyötäröltä oli lähtenyt 5 cm, takapuolesta 3 cm, rinnoista ei yhtään. Tuohön vyötärölukemaan en luottaisi…. Aloittaessa oli enemmän nestettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme