Oletko tyytyväinen työpaikkasi siivoojaan?
Meidän toimistomme siivoojan olen nähnyt usein hakevan taukohuoneesta kahvia ja vievän sen omassa mukissaan siivouskomeroon. Kuinkakohan pitkään seisoskelee (koska siellä ei ole tuolia) sitäkin juomassa? Lisäksi tämä on törkeää, koska hänhän ei ole meidän toimistomme palveluksessa vaan siivousfirman. Meillä jokainen tuo kahvipaketin vuorollaan. Lisäksi olen huomannut, että ainakin oman työpöytäni lähellä on ollut muutama kahvitahra jo ainakin 3 viikkoa. Luulisi kyllä, että olisivat siinä ajassa jo poistuneet, joten kyse ei voi olla vahingosta.
Kommentit (24)
Olisikin siivooja... Meillä kaikki tehdään itse :p
Joo. Heidän johtonsa on kyllä mitoittanut huonosti alueen; heillä pitäisi olla enemmän aikaa. Tai ehkä on, en vain voi uskoa sitä, kun ei ole kuin 1 kk siivoustöitä kokemuksena.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:04"]
Ainoa asia, joka tuossa epäilyttää, on froteeliinat. Froteeta ei kyllä yleensä käytetä siivoustyössä mutta sehän ei ole siivoojien ongelma vaan pomon, jonka tehtävä on hommata asianmukaiset siivoustarvikkeet. Pyyheliinat ovat ok, mopilla olisi kyllä helpompi siivota. Molemmissa tapauksissa käytetään puhdistusaineita (tietenkin) eli lopputulos on aika lailla sama.
-laitoshuoltaja-
[/quote]
Täh? Mopilla ei todellakaan olisi helpompaa siivota! Froteeliinoja ollut käytössä 3 eri firmalla (kaksi niistä isoja) joissa olen ollut ja ne on juuri parhaita.
t. tavallinen siivooja
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:51"]
Onko muillakin siivoojilla tapana heittää lattia vettä lainehtimaan ja sillä tavalla pestä sitä? Millä lie kuivaavat.
[/quote]
Meillä he eivät vaivaudu tekemään edes sitä. Kunhan pyyhkivät lattiat kosteilla, kulahtaneilla froteeliinoilla. Puistattaa ajatellakin mitä kaikkea lattiapinnoilla elää.
[/quote]
Ainoa asia, joka tuossa epäilyttää, on froteeliinat. Froteeta ei kyllä yleensä käytetä siivoustyössä mutta sehän ei ole siivoojien ongelma vaan pomon, jonka tehtävä on hommata asianmukaiset siivoustarvikkeet. Pyyheliinat ovat ok, mopilla olisi kyllä helpompi siivota. Molemmissa tapauksissa käytetään puhdistusaineita (tietenkin) eli lopputulos on aika lailla sama.
-laitoshuoltaja-