Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää minulle nuo häshtägit

Vierailija
04.08.2015 |

En tajua miksi Instassa ja Facessa monet laittaa yksittäisiä sanoja risuaitamerkkeihin. Tai siis tiedän, että niillä voi tehdä jotain hakuja, mutta hakeeko jotkut siis kuvia esim. Sanoilla leivos, aamu, maisema?? Ja tuloksena uppo-outojen ihmisten samoilla sanoilla tägäämiä sanoja. Mitä iloa niitä on katsella, en ymmärrä, joten selittäkää. Eikäö tarkoitus ole seurata omien ystävien päivityksiä ja nehän näkyvät siinä virrassa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais kans..

Vierailija
2/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramissa on tarkoitus hakea ihmisten kuvia ja sen takia niihin laitetaan hashtageja. Sitten jos ne kuvat jakaa faceen, niin hashtagit tulee kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin katselen Instassa just niitä uppo-outojen ihmisten kuvia. Itseä kiinnostavista aiheista tietenkin. Ei kait Facessa edes tägejä käytetä, paitsi ihmisiä tägätään kuviin?

Vierailija
4/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakea ihmisten kuvia? Onko se jotain vertailua et onko joku muu saanu paremman kuvan ku ite? Mitä hemmettiä nyt oikeesti. Tais mun profilointi epävarmoista ihmisistä pitää paikkansa.

Vierailija
5/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan kuvat maisemista, paikoista ympäri maailmaa, eläimistä, kasveista ynnä muusta kiinnostaa minua, ei jonkun ihmisen ihmisen elämä (en edes tunne ketään Instagrammin käyttäjää). Katselen tästä läppäriltä joskus huvikseni kuvia eri aiheista.

Pidän kauniiden kuvien katselusta. Ei siinä sen kummempaa ideaa ole taustalla. Ihan sama juttu kuin käydä valokuva- tai taidenäyttelyssä. Kaikkiahan ei sellainen kiinnosta, ehkä ei sinuakaan?

Vierailija
6/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:33"]Kyllä mä ainakin katselen Instassa just niitä uppo-outojen ihmisten kuvia. Itseä kiinnostavista aiheista tietenkin. Ei kait Facessa edes tägejä käytetä, paitsi ihmisiä tägätään kuviin?
[/quote]

Minä myös katselen. Eikö se vähän niinku oo instassa se ideakin :)

Vierailija
7/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:48"]Nimenomaan kuvat maisemista, paikoista ympäri maailmaa, eläimistä, kasveista ynnä muusta kiinnostaa minua, ei jonkun ihmisen ihmisen elämä (en edes tunne ketään Instagrammin käyttäjää). Katselen tästä läppäriltä joskus huvikseni kuvia eri aiheista.

Pidän kauniiden kuvien katselusta. Ei siinä sen kummempaa ideaa ole taustalla. Ihan sama juttu kuin käydä valokuva- tai taidenäyttelyssä. Kaikkiahan ei sellainen kiinnosta, ehkä ei sinuakaan?
[/quote]

Käyn kyllä taidenäyttelyissä museoissa yms, mutta kuulostaa kyllä et on ihmisillä liikaa luppoaikaa, jos kiinnostaa randomien kuvat. Ja ne häshtägit, voi vittu on aikoihin eletty. Saisinko aikakoneella matkan tonne vaikka 40-luvulle niin ihmisten tyhmyys ei aiheuttais yhtä pahaa myötähäpeää.

Vierailija
8/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää aikakonenainen puhuu nyt intresseistä kattella jotai #finnishgirl naamatauluja ja ylipäätään intressiä pistää semmosta häshtägiä. Ei se niin paha jos haluu eiffeltornista kymmeneltä eri etäisyydeltä ja kulmasta sitä näkymää tai kattoo miten orvokki on muokattu instan avulla pinkiks.

Vierailija
9/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: Mitä ihmettä sinua toisten luppoaika rasittaa? :) Olen tosin melko varma, että sinä kulutat paljon enemmän aikaa somessa kuin minä. Ehkä sinullakin olisi enemmän luppoaikaa, jos et seurailisi instatilejä, jotka aiheuttavat noin paljon ärsytystä.

Minä en ole nähnyt mitään tyhmiä häshtägejä, katsos kun jollain luontokuvaajalla ei varmaan ole niin pinnallinen ajatusmaailma kuin niillä ihmisillä, joita sinä seuraat. Sitä saa, mitä tilaa.

6

Vierailija
10/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä hashtagien toimintalogiikan, mutta en sitä, miksi niistä puhutaan niin paljon / miksi ne ovat niiiiiin iso juttu. 

Vierailija
11/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 20:13"]8: Mitä ihmettä sinua toisten luppoaika rasittaa? :) Olen tosin melko varma, että sinä kulutat paljon enemmän aikaa somessa kuin minä. Ehkä sinullakin olisi enemmän luppoaikaa, jos et seurailisi instatilejä, jotka aiheuttavat noin paljon ärsytystä.

Minä en ole nähnyt mitään tyhmiä häshtägejä, katsos kun jollain luontokuvaajalla ei varmaan ole niin pinnallinen ajatusmaailma kuin niillä ihmisillä, joita sinä seuraat. Sitä saa, mitä tilaa.

6
[/quote]

Epäilen tuota somen käyttöä, mutta älä nyt ainakaan erehdy luulemaan että mulla olis jotain perhanan tiliä sinne, etten pidä vielä tyhmempänä teitä joilla on :D

Vierailija
12/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa vielä, että sanos muute ikäs vielä instaaja etten alle 20veetä rupee kumminkaa parjaamaan :D

Vierailija
13/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan valokuvausta ja käyttämiäni häshtägejä ovat nimenomaan maisemiin liittyvät, kuten vaikkapa #seaview #sunset #finnishnature tai esimerkiksi #historicbuilding #unesco tms. Käyn katselemassa ja ihastelemassa vastaavilla häshtägeillä muidenkin kuvia, koska sieltä löytyy oikeasti upeita kuvia ympäri maailmaa! :-)

Vierailija
14/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: Minä en epäile, vaan tiedän, että vietät somessa enemmän aikaa. Senhän jo paljastit aloituksessa. Minulla ei ole edes älypuhelinta, ja tuolla lankapuhelimella ei taida somessa tehdä mitään.

6

Vierailija
15/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 vuotias nainen. Postaan itse instaan lähinnä luontokuvia ja olen kiinnostunut myös muiden luontokuvista. Eläinkuvat ovat myös ihania, niitä vaan itse harvemmin laitan. Hashtageilla haen yleensä juuri luontokuvia. Löydän sillä tavalla uusia kivoja tilejä, joissa on mielestäni kauniita kuvia. Tämä on minulle vähän kuin harrastus. Aikaa siihen kuluu vartista tuntiin kerralla, tosin vain n. joka toinen päivä. Ei tuo minusta kauhea määrä somea ole, jos somessa viettää aikaansa 1-3 tuntia viikossa. Ei ainakaan omaa elämääni ole vielä moinen turhuus ja tyhmyys päässyt haittaamaan. Facebookia tai Twitteriä en käytä ollenkaan.

Vierailija
16/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne face päivitykset jois on risuaita on myös instassa? Välil näkee näit #nöpönassu #lissukka #söpöliini #omakulta #aamupuurolla ja oonki miettiny, että mitä_ihmettä_varten? Siis joku normaali kuva ku muksut syö, leikkii, kattoo telkkuu... Nii et ventovieraatki sit näkee? Miks??

Vierailija
17/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 20:45"]12: Minä en epäile, vaan tiedän, että vietät somessa enemmän aikaa. Senhän jo paljastit aloituksessa. Minulla ei ole edes älypuhelinta, ja tuolla lankapuhelimella ei taida somessa tehdä mitään.

6
[/quote]

En ole ap, eikä minulla ole aikaa vakuutella anonyymisti tuntemattomille kuinka kauan vietän somessa aikaa "oikeasti". :D

Vierailija
18/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, selittäkää nyt mulle, miten toi toimii?

Pitää kirjautua johonkin hashtagiin (siis mihin?) ja sieltä sit klikkailla noita risuaitoja? Vai pitääkö kirjautua Facebookiin ja sieltä klikkailla risuaitoja? Eli siis mistä noita "toisten risuaita-kuvatilejä" pääsee katsomaan?

Ja siis, selittäkää ihan rautalangasta, kiitos. Olen jo 50v enkä ole FB:ssa ja kännykkä on mallia dinosaurus.

Vierailija
19/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:47"]Hakea ihmisten kuvia? Onko se jotain vertailua et onko joku muu saanu paremman kuvan ku ite? Mitä hemmettiä nyt oikeesti. Tais mun profilointi epävarmoista ihmisistä pitää paikkansa.
[/quote]

Jos et ymmärrä, mistä ilmiössä on kyse, älä tee oletuksia muiden motiiveista. Jonkin tietyn asian harrastajat katselevat mielellään harrastukseensa tai muuhun mielenkiinnonkohteeseensa liittyviä kuvia, ja hashtagit ovat kätevä tapa löytää näitä kuvia. Itse esimerkiksi innokkaana leipurina haen omiin leipomuksiini inspiraatiota muiden ottamista kuvista. Miten tämä heijastelee epävarmuutta?

Vierailija
20/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:48"]Nimenomaan kuvat maisemista, paikoista ympäri maailmaa, eläimistä, kasveista ynnä muusta kiinnostaa minua, ei jonkun ihmisen ihmisen elämä (en edes tunne ketään Instagrammin käyttäjää). Katselen tästä läppäriltä joskus huvikseni kuvia eri aiheista.

[/quote]

Käyn kyllä taidenäyttelyissä museoissa yms, mutta kuulostaa kyllä et on ihmisillä liikaa luppoaikaa, jos kiinnostaa randomien kuvat. Ja ne häshtägit, voi vittu on aikoihin eletty. Saisinko aikakoneella matkan tonne vaikka 40-luvulle niin ihmisten tyhmyys ei aiheuttais yhtä pahaa myötähäpeää.
[/quote]

Ihme aggressioita. Hashtag eli risuaita ei ole mikään muu kuin keino erottaa hakusana muusta kuvan yhteydessä olevasta tekstistä. Laittamalla risuaidan sanan eteen sovellus tunnistaa, että sana on tarkoitettu hakusanaksi. Se, että katselee "randomien kuvia" netissä tai museossa ei eroa kyllä toisistaan mitenkään. Instagramissa on kymmeniätuhansia upeita luontokuva-, käsityö-, ruoanlaitto- ja taidekuvatilejä. Ei ole mikään pakko käydä katsomassa niitä salipyllistelykuvia, joihin käsityksesi Instagramista tuntuu pohjautuvan.