Mitkä ovat olleet elämäsi parhaat muistot?
Tässä jutussa joku neurokirurgi teoretisoi, että kun ihminen kuolee, aivot ehkä käyvät läpi ne elämän parhaat muistot:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sattuma-paljasti-tutkijoille-mita-a
Jos tämä olisi totta ja kuolisit nyt, mitkä muistot sinä näkisit?
Kommentit (29)
Käynnit mummolassa. Asuin vanhempieni kanssa kaupungin modernissa asunnossa ja meillä oli kaikki hienoudet mitä se aika (2000luvun alku) pystyi meille tarjoamaan mummolassa oli pihatieltä asti tunne kuin olisi saapunut toiseen maailmaan! Kummitustalolta ulkoa näyttävä satavuotias hirsitalo jonka olohuoneen seinällä raksutti vanha vedettävä seinäkello, yläkerran ainoassa asuttavassa huoneessa joka oli yksin mun käytössä ei ollut kuin putkiradio ja mini telkkari ja pari VHS kasettia joissa oli muistaakseni Nalle Puhia ja Muumeja muita mukavuuksia ei mulle sielä ollut mutta tylsää ei ikinä ollut. Vaikka maatalous oli loppunut jo kasarilla oli pihapiirin rakennusten suojissa yhä Traktori jolla pääsin ajamaankin jossain välissä ja tontilla oli Suomen vanhaa autokantaakin ihmeteltäväksi aina 40luvulta 80luvulle koska pappa tykkäsi niitä haalia (olivat sellaisia ikuisuusprojekteja) ja niillä kuvittelin monesti ajavani 😃 mummola oli myös ainut paikka jossa sain kokea jo siihen aikaan harvinaisuuksiksi käyneet puusaunan ja ulkohuussin, kellariin menoa pelkäsin koska puhuttiin että talossa kummittelee, sain lopulta papalta 10€ kun uskalsin mennä sinne ja hakea mummon sinne jättämän hillopurkin, sen jälkeen en sitä pimeää paikkaa pelännyt ku olin nähnyt sen omin silmin.
Uskon että muistot tosta paikasta tulis itsellä kelaamaan pääkopan läpi jos henki lähtis.
Lapsen syntymä, kihlaus ja lapsuus. 😊
Ensimmäinen seksikerta silloisen tyttöystäväni, nykyisen vaimoni kanssa -96 kyse muuten myös ensi-ihastuksesta ja tunnettu koko ikämme
Niitä ei ole, en ole saanut elää näköistäni mukavaa elämää päivääkään. Ehkä niitä tulee ehkä ei
Vierailija kirjoitti:
Mitä on muistot?
Ne on niitä päähän jääneitä ajatuksia joita ei saa pois. Pitäisi olla tehokkaampia aineita. Kun ei muistaisi mitään niin ei ehkä ahdistaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on muistot?
Pelkkä käsite, eivät olemassa, kuvia päässä
Jotain omiin lapsiin liittyvää.