Taas 35-vuotias ensisynnyttäjä
Oiskohan tuonkin kannattanut hankkia ne lapset 10 vuotta sitten?
http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Tv-staralle-vauva-ja-salahaat/1079051
Kommentit (48)
Ai että pääasia on, että vääntää "sopivassa iässä" ne lapset? Jaa, no ilmankos niitä saattaa yhdellä naisella olla useammallekin miehelle, tulee näitä erolapsia ja uusperheitä... pääasia, että on tehnyt ne lapset nuorena!
Not.
Mä sain lapseni kolmekutosena. Nuorempana olin varma, etten lapsia koskaan halua. Ja vierailut kavereiden lapsiperheissä vahvistuvat ajatuksiani.
Sit yhtäkkiä tapasin "tulevien lasteni isän", siis heti kun hänet näin eka treffeillä.
Tosin olin varma, etten tule lapsia saamaan, kun niin negasti olin lapsiin suhtautunut. Hoitoihin en olis mennyt.
Haluaisin kovasti saada lapset alle 30 vuotiaana, mutta miten ehtiä tekemään töitä, reissata, harrastaa irtosuhteita, ryypätä kavereitten kanssa ja hankkia vähän enemmän elämänkokemusta kuin pyöriä samoilla asuinseuduilla. Ja minulle ainakin tärkeää, hankkia koulutus korkeammalta asteelta kuin ammattikoulusta. Oon 25 vuotias kun valmistun, haluaisin tehdä edes vuoden töitä ennen lapsen saantia, miehen kanssa tarkoitus asua jo silloin omakotitalossa, siihen tarvitaan ainakin vähän lainaa. Kuvitellaan että olen silloin 26 vuotias. haaveissa vielä pitempi ulkomaanreissu ja elämää miehen kanssa kahdestaan saman katon alla, sillä nyt elämme etäsuhteessa.kyllä se väistämättä lähelle 30 ikää menee ja jos useampi muksu niin ylikin jo viimeisen kohdalla.
Ehtii elää ja nauttia ennen lapsia vs. on vielä nuori nelikymppinen, kun lapset muuttavat kotoa ja voi elää itselleen.
Aina sama kaava.
Ärsyttää stereotypiat näissä keskusteluissa. Nuoret äidit (alle 30v.) ovat ajattelemattomia, köyhiä, biletyshaluisia, parisuhteet eivät kestä, lapset lykätään muiden vastuulle ja lähdetään Intiaan reppureissaamaan. Vanhat äidit (yli 30v.) ovat raihnaisia ja kuolevat ennen kuin lapsi ehtii edes kouluikään, saavat vain vammaisia lapsia ja nekin hedelmöityshoidoilla ja ovat pakkomielteisen urakeskeisiä.
TAI
Nuoret äidit ovat energisiä, kauniita, synnyttävät vain kauniita ja terveitä lapsia, jotka siunaantuvat sillä sekunnilla, kun niitä toivotaan, äidit ehtivät ja pystyvät kaikkeen, koska ovat nuoria. Vanhat äidit ovat varakkaita, vakaita, pitkässä parisuhteessa, paljon elämää nähneitä ja heillä on elämänkokemusta vaikka muille jakaa, heidän lapsistaan tulee superviisaita ja älykkäitä.
Miksi tästä tarvii vääntää? Kyllä kaikenikäisistä äideistä löytyy ihan kaikenlaisia ihmisiä. Olisi mukavaa, kun ihmisiä käsiteltäisiin yksilöinä, eikä stereotypioina.
Sun olis kannattanut jättää vallan poikimatta.
Miksi ihmeessä 10 vuotta sitten? :D Alle kolmikymppisenä on niin paljon muutakin tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:41"]
35-vuotiaanahan on juuri paras aika perustaa perhe. On todennäköisesti kerätty varallisuutta ja koettu upeita hetkiä elämässä, joten perheeseen voi keskittyä täydellä teholla.
[/quote]
Tää in musta hassu ajatus, eikä yhtään sovi mun näkökanttiin, että ensin pidetään hauskaa ja eletään omaa elämää ja sitten vasta hankitaan lapset. Kuulostaa ihan kuin kivaa elämää olisi vain siihen asti kuin ensimmäinen lapsi syntyy ja siitä eteenpäin elämä on pelkkaa paskaa, raatamista, huolehtimista, itsensä unohtamista.
Minä taas odotin koko nuoruuteni (ja oikeastaa lapsuuteni) että saan viedä omat lapseni ulkomaan matkoille, mökille, linnanmäelle, puuhamaahan, risteilylle jne. En mä koskaan odottanut että pääsen omilleni ja matkustelemaan kavereiden/miehen kanssa tai yksin. Mulle jotenkin kokemukset ja elämykset on aina ollut sitä että pääsen lasten kanssa tekemään. En käynyt edes virossa tai ruotsissa siinä välillä kun muutin pois vanhemmiltani ja ennen kuin sain lapsia. Olen ollut ulkomailla ilman vanhempiani tai omia lapsiani kerran elämässäni (kielimatkalla 15-vuotiaana). Mun mielestä elämä ei lopu siihen kun lapset syntyy vaan siitä se vasta alkaa. Ihmiset on niin erilaisia. Siksi musta on hölmöä sanoa että joku teki liian aikaisin lapset, jäi oma elämä elämättä. Mä elän mun elämää nyt. Lapset on 5 ja 2v, itse olen 28v
[/quote]
Mitäs helvettiä. Ei se elämä lapsiin lopu, mutta sitä ennenkin on vaan keretty elämään. Luojan kiitos kerkesin elää hetken myös itselleni ennen kuin alan lapsia pykäämään.