Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdatko töissä vuoroja pyydettäessä

Vierailija
06.03.2022 |

Tai teetkö ylimääräisiä vuoroja? Itse en jaksa ja jotenkin vanhemmiten minusta on tullut joustamaton noihin vuoronvaihtoihinkin. Jotenkin työ vain on niin raskasta etten jaksa joustaa tai ajatella muiden kuin itseni etua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaihdan, jos ei ole mitään suunniteltu.

Vierailija
2/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työssä tulee niin harvoin vuoronvaihtopyyntöjä, että vaihdan. Saan myös työnantajalta joustoja tarvittaessa, joten ei ole ongelma.

Hoitotyössä ollessa en vaihtanut varmaan viimeiseen vuoteen. Olisi saanut olla vuoroja vaihtelemassa monta kertaa viikossa ja lisäksi jäämään pitkään vuoroon. Sen vuoksi jouduinkin muiden työntekijöiden ja pomon silmätikuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda enää kun ei muutkaan jousta jos itselläni oli tarve vaihtaa. Jos en saa omaa menoani siirrettyä niin otan saikkua. Helppoa.

Vierailija
4/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan aina ellei itselläni ole mitään menoa suunniteltuna.

Paitsi yhden kanssa en vaihda enää koskaan, sillä touhu ei ole vastavuoroista.

Vierailija
5/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda. Näin joku pääsee ylitöihin.

Vierailija
6/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on joustava, joten vaihdan jos pomo pyytää. Työkaverin kysyessä mietin, miten hän itse vaihtaa vuoroja pyydettäessä. Jos yleensä vaihtaa, vaihdan minäkin, mutta jos työkaveri ei itse vaihda koskaan, niin en minäkään.

Vierailija
7/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin jos ne hyödyttävät minuakin. Tai jos työkaveri joka sitä pyytää on erityisen mukava tyyppi. Muuten en.

Vierailija
8/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan aina, jos itselläni ei ole mitään suunnitelmia ko. vuoron ajalle ja oma työviikko ei mene ihan mahdottomaksi vuoron vaihtamisen vuoksi. 

Vuorotyö on muutenkin p*stä oman elämän järjestämisen kannalta, joten toivon, että me työntekijät oltaisiin edes toisiamme kohtaan solidaarisia. Toki odotan, että homma toimii vastavuoroisesti - ja näin se on minun kohdallani toiminutkin, eli kun väki tietää, että minä vaihdan melkeinpä aina, niin myös minun vaihtopyyntöihini on aina suostuttu. 

Vierailija
9/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihda enää kun ei muutkaan jousta jos itselläni oli tarve vaihtaa. Jos en saa omaa menoani siirrettyä niin otan saikkua. Helppoa.

Kysyin siksi, kun en jaksa ajatella muita ja yritän vain selvitä omista vuoroistani. Tällaisen vastauksen jälkeen tulee kyllä hyvä omatunto, vaikka olisin kieltäytynyt vuoronvaihdosta. Ikinä en käyttäisi hyväksi sairauspoissaoloa. T. Ap

Vierailija
10/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllähän se on vaihdettava kun paikat alkaa hiertää.

Vierailija
11/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tein vuorotyötä en vaihtanut. Olisiko ollut kaksi viikkoa etukäteen kun piti tarhavuorot olla jo päätettynä niin ei se vuorojen vaihtelu ollut koskaan mahdollista. Eikä ylimääräisen tekeminen.

Vierailija
12/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Mutta en myöskään pyydä vaihtoja itsekään.

Vierailija
13/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaihdan pyydettäessä. Silloin tällöin tarvitsen itsekin että joku vaihtaisi vuoroa kanssani.

Vierailija
14/14 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sattuu sopimaan omiin aikatauluihin ja jos se on pyytäjän kanssa vastavuoroista. Täysin joustamattoman lapsikorttia heiluttelevan ihmisen kanssa ei tee mieli vaihtaa, vaikka periaatteessa voisikin.