Tosi monet nuorehkot naiset/miehet on toistensa klooneja
Samantyylisiä paitoja, housuja, hiuksia...? Logiikka on?
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:26"]
Todettakoon vielä, että nämä kloonit eivät myöskään tuo itsestään mitään persoonaa tai persoonallisuutta esiin, eli jonkinlaisesta massasysteemistä siinä on kyse. Heitä ei siis erota millään tasolla toisistaan, ei käytöksen, ei itseilmaisun, ei mielipiteiden tasollakaan.
Persoona ja läpitunkeva identiteetti on kuitenkin aina se, mikä tekee ihmisestä karismaattisen. Oman persoonan piilottaminen tekee ihmisestä vain näkymättömän, näissä tapauksissa nätin näkymättömän.
minusta se on "vika", että haluaa piilottaa sen, mikä oikeasti on.
[/quote]
Tästä kyllä huomaa selkeästi, ettet oikeasti tunne ollenkaan näitä nuoria. Oletko viitsinyt edes yrittää tutustua kehenkään? Tottakai ihmiset vaikuttavat harmaalta massalta, jos heitä ei tunne, ja tarkastelee jotakin ryhmää vain ulkopuolisen näkökulmasta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:01"]
Todettakoon vielä, että nämä kloonit eivät myöskään tuo itsestään mitään persoonaa tai persoonallisuutta esiin, eli jonkinlaisesta massasysteemistä siinä on kyse. Heitä ei siis erota millään tasolla toisistaan, ei käytöksen, ei itseilmaisun, ei mielipiteiden tasollakaan.
Persoona ja läpitunkeva identiteetti on kuitenkin aina se, mikä tekee ihmisestä karismaattisen. Oman persoonan piilottaminen tekee ihmisestä vain näkymättömän, näissä tapauksissa nätin näkymättömän.
[/quote]
Tästä kyllä huomaa selkeästi, ettet oikeasti tunne ollenkaan näitä nuoria. Oletko viitsinyt edes yrittää tutustua kehenkään? Tottakai ihmiset vaikuttavat harmaalta massalta, jos heitä ei tunne, ja tarkastelee jotakin ryhmää vain ulkopuolisen näkökulmasta.
[/quote]
Kyllä ryhmästä todelliset persoonat erottuvat. Sitä nimeomaan kutsutaan karismaksi.
Olisitka nähnyt meiningin Maon ajan Kiinassa.
Minä en ainakaan halua erottua massasta.
N23
Se on totta. Minä olen liiketalouden amk-ope, ja usein katson niitä tyttöjä silmät pyöreenä. Kaikilla on pitkät suorat hiukset. Jakaus keskellä, isot ripset, niin kireät pillifarkut että soi... Yritän erottaa heidät toisistaan, mutta en pysty....sitten joku tulee puhumaan jostain mistä on aiemmin puhunut ja yritän kuumeisesti miettiä mitä juuri tuon kanssa olen keskustellut....
pojissa en huomaa samaa.
Just piikkisuoraa tukkaa, useimmiten hyvin tummaks/vaaleeks värjätty, tiukkaapiukkaa farkkuu/housuu, joku rytkyhalpapaita, pientä takkii.....
Millaiset housut olisi sitten hyvät? Jos kerran pillifarkut on huonot.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:13"]Millaiset housut olisi sitten hyvät? Jos kerran pillifarkut on huonot.
[/quote] täällä vissiin on aiheena minkälaiset housut on kellekin maijalle ja matille hyvät? Luehan uudelleen aloitusaihe.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:09"]Se on totta. Minä olen liiketalouden amk-ope, ja usein katson niitä tyttöjä silmät pyöreenä. Kaikilla on pitkät suorat hiukset. Jakaus keskellä, isot ripset, niin kireät pillifarkut että soi... Yritän erottaa heidät toisistaan, mutta en pysty....sitten joku tulee puhumaan jostain mistä on aiemmin puhunut ja yritän kuumeisesti miettiä mitä juuri tuon kanssa olen keskustellut....
pojissa en huomaa samaa.
[/quote]
Mitä vikaa tuossa on? Nättejä nuoria on nykyään.
Hyvännäköistä nuorisoa. Turhaa nillitystä.
Ihmettely: sama kuin jotain vikaa olisi. Että näin täällä xD
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:09"]
Se on totta. Minä olen liiketalouden amk-ope, ja usein katson niitä tyttöjä silmät pyöreenä. Kaikilla on pitkät suorat hiukset. Jakaus keskellä, isot ripset, niin kireät pillifarkut että soi... Yritän erottaa heidät toisistaan, mutta en pysty....sitten joku tulee puhumaan jostain mistä on aiemmin puhunut ja yritän kuumeisesti miettiä mitä juuri tuon kanssa olen keskustellut....
[/quote]
Myöskään jättikokoista kullanväristä blingbling-kelloa ei kannata unohtaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:09"]Se on totta. Minä olen liiketalouden amk-ope, ja usein katson niitä tyttöjä silmät pyöreenä. Kaikilla on pitkät suorat hiukset. Jakaus keskellä, isot ripset, niin kireät pillifarkut että soi... Yritän erottaa heidät toisistaan, mutta en pysty....sitten joku tulee puhumaan jostain mistä on aiemmin puhunut ja yritän kuumeisesti miettiä mitä juuri tuon kanssa olen keskustellut.... pojissa en huomaa samaa. [/quote] Mitä vikaa tuossa on? Nättejä nuoria on nykyään.
[/quote]
Ja joka toisella miehellä se helvetin ananastukka.
Puhut siis ulkonäöstä. Pinnallista.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:09"]Se on totta. Minä olen liiketalouden amk-ope, ja usein katson niitä tyttöjä silmät pyöreenä. Kaikilla on pitkät suorat hiukset. Jakaus keskellä, isot ripset, niin kireät pillifarkut että soi... Yritän erottaa heidät toisistaan, mutta en pysty....sitten joku tulee puhumaan jostain mistä on aiemmin puhunut ja yritän kuumeisesti miettiä mitä juuri tuon kanssa olen keskustellut.... pojissa en huomaa samaa. [/quote] Mitä vikaa tuossa on? Nättejä nuoria on nykyään.
[/quote]
[/quote]
Hyvin kirjoitettu.
Onko jollekin yllätys että varsinkin nuoret bisnespuolen ihmiset ovat toistensa klooneja? Niin ne oli ennen, ja niin ne on nyt. Se konservatiivisuus ei tarkoita vain sitä että moni alalla pukeutuu klassisesti, vaan myös sitä että on parempi play it safe. On todennäköisesti tehokkaampaa olla just kuten kaikki muut (menestyvät) ja vakuuttaa työnantajat cv:lla, kuin yrittää erottua massasta ulkonäöllä tai "persoonallisilla" mielipiteillä.
Ja on ne pojat ihan yhtä samanlaisia kaikki. Reilu kymmenen vuotta sitten kaikilla oli blondattu töyhtötukka tai tietyllä tavalla ylikasvanut, ja puuhelmet ja lököttävät farkut. Näin äsken kolme alan opiskelijaa, kaikki alle 25-v., ja jokaisella oli samanpituisesti leikatut farkkushortsit, harmaat hupparit, samanlaiset arskat ja samanlaiset tennarit. Päässä oli lippikset ja jokaisella lippa taaksepäin.
up