Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä normaalia vai olenko sairas?

Vierailija
04.08.2015 |

Ruuan matka suusta pönttöön kestää mulla vain 9 tuntia, kuulostaa nopealta ja ymmärtääkseni sen pitäisi viedä kauemmin? Selittääkö tämä nyt sen miksi en liho vaikka syön paljon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on sama eli tosi tosi nopea aineenvaihdunta ja oon joskus miettiny samaa että onko normaalia. En ole kyllä ainut perheestä, siskolla on sama. Luulen, että meillä ja sinullakin on todella alhainen rasvaprosentti luonnostaan ja siihen ei voi vaikuttaa.

Vierailija
2/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:03"]Joo mulla on sama eli tosi tosi nopea aineenvaihdunta ja oon joskus miettiny samaa että onko normaalia. En ole kyllä ainut perheestä, siskolla on sama. Luulen, että meillä ja sinullakin on todella alhainen rasvaprosentti luonnostaan ja siihen ei voi vaikuttaa.

[/quote]
Kiitos kommentista :) kai tämä on sitten hyvinkin henkilökohtaista, että miten kenelläkin menee :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ammattilainen, mutta itse ole kuvitellut että siinä menee vähemmän aikaa kuin 9 tuntia. Ja nopeampi tahti kertoo jouhevasta ruuansulatuksesta ainakin minun mielestäni. Mikä on parempi.

Vierailija
4/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:05"]En ole ammattilainen, mutta itse ole kuvitellut että siinä menee vähemmän aikaa kuin 9 tuntia. Ja nopeampi tahti kertoo jouhevasta ruuansulatuksesta ainakin minun mielestäni. Mikä on parempi.
[/quote]
Kyllä siinä yleensä kestää yli 20 tuntia, 3vrk on vielä normaalin rajoissa.

Vierailija
5/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä päättelet, että syömäsi ruoka tulee ulos juuri siinä ajasssa. Kai nyt olet syönyt ruokaa edeltävinkin päivinä? Normaalisti kesto kurkusta pyttyyn on n. 1-3 vrk.

Vierailija
6/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

The human gastrointestinal tract is around 9 meters long. Food digestion physiology varies between individuals and upon other factors such as the characteristics of the food and size of the meal, and the process of digestion normally takes between 24 and 72 hours.

Vierailija
7/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:05"]

En ole ammattilainen, mutta itse ole kuvitellut että siinä menee vähemmän aikaa kuin 9 tuntia. Ja nopeampi tahti kertoo jouhevasta ruuansulatuksesta ainakin minun mielestäni. Mikä on parempi.

[/quote]

Jos ruoka menee läpi noin vuorokaudessa tai parissa se on vielä normaalia ja etenkin kuitupitoinen ruoka nopeuttaa suolen toimintaa kun rasva ja liika protsku hidastaa vauhtia. Mutta alle 20 tuntia on ihan kukkua tai sitten on todellakin häikkää suolistossa.

Vierailija
8/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:07"]

Mistä ihmeestä päättelet, että syömäsi ruoka tulee ulos juuri siinä ajasssa. Kai nyt olet syönyt ruokaa edeltävinkin päivinä? Normaalisti kesto kurkusta pyttyyn on n. 1-3 vrk.

[/quote]

Juuri näin.

Vierailija
9/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. Söin ekaa kertaa kolmeen viikkoon hampurilaista. Seitsemän tuntia myöhemmin, pöntössä seesaminsiemenet. En ymmärrä miten niin nopeasti läpi tulivat??

Vierailija
10/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsillajoskus aamupalalla syödyt mustikat tulivat jo illalla kakan mukana..kai se on yksilöllistä

Vierailija
11/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:07"]

[/quote]

Juuri näin.
[/quote]
Söin illalla siemen ruokaa ja aamulla oli siemenet pöntössä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan