Miltä sinusta tuntuu papakoe?
Kävin eilen papakokeessa. Tuntui aivan kauhealta. Miltä se teistä muista on tuntunut?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Johtuuko kipu/kivuttomus ottajasta vai paikoista? Koskaan ei ole tuntunut missään. Ottajina oma gyne ja vaihtuvat seulontahoitajat.
Veikkaan että minulla johtuu kivuliaisuus paikoista. Ottajia ollut erilaisia ja aina sattuu.
Yhtä hankalaa oli raskausaikana ja synnytyksessä kenenkään päästä käsiksi kun napukka kaukana ja vinossa. Viimeksi papassa se ottaja käski välillä hyppimään ja rentouttamaan ja silti juuri ja juuri sai riittävät näytteet.
Vain kerran ei sattunut, oli ilmeisesti taitava ottaja. Muuten sattuu aina, enemmän tai vähemmän. Kerran oli harjoittelija joka ei osannut laittaa edes levitintä, sattui saakelisti, onneksi opettaja irrotti sen ja laittoi uudestaan.
Viime kerralla kun tuli aika joukkopapaan, jätin välistä just tuon takia. Eikä muutenkaan ole ollut seksiä viiteen vuoteen, sitä ennen kävin useinkin.
Mulla se ei satu onneksi ollenkaan, mutta se "harjan" tms. pyöräytys kohdunkaulalla tuntuu vähän oudolta - tulee lievästi kuvottava olo.
Mulla on aina tuntunut vain pienenpieni nopea nipistys, ei muuta. Yritän olla aina niin rentona kuin mahdollista.
Levittelettekö kirkossa pastorille sitä pillua urkujen soidessa? Antakaa sitä pillua kirkkoväelle.
iljettävää se mustakin on. käyn kuitenkin niissä 5 vuoden välein olevissa.
Pikku nipistys tuntunut paitsi viimeeksi kun oli joku vastavalmistunut nuori ottamassa näytettä (en halua häntä haukkua, minkäs teet kun sitä kokemusta näytteenotosta ei vielä juurikaan ole!) Ei sattunut mutta kesti ikuisuuden ja pahoinvointia, kylmänhikisyyttä ja pyörrytti. Olin ihan että ei jumankauta tässähän taitaa oikeasti taju vielä lähteä.
Odotin että toistotrolli olisi tehnyt taas samanlaisen aloituksen (muunnellulla) otsikolla: "Miltä sinusta tuntuu pappakone?". Se olisi jatkunut näin: "Kävin eilen pappakoneessa. Tuntui aivan kauhealta. Miltä se teistä muista on tuntunut?" Voi eläkeläiset.
Ei se sinänsä itselläni satu, mutta tuntuu yleensä sellaiselta vähän omituiselta/ilkeältä se varsinainen näytteenotto. Yritän joka kerta rentouttaa paikkani parhaan mukaan, ehkä tämä vaikuttaa positiivisesti tapahtumaan.
Myös näytteenottajan otteet vaikuttavat, onko kovakourainen, epävarma tai hutiloivan oloinen tms.
Synnytyksen jälkitarkastuksen yhteydessä papakoe ei tuntunut miltään. Seuraava papakoe 5 vuotta myöhemmin sattui pahasti.
Vähän ilkeältä se tuntuu.
Viimeksi(oikein hyvän ja pätevän) gynekologin tekemä sisätutkimus sattui valtavasti. Totesi vaan, ettei sen pitäisi sattua noin paljoa. Nyt vaivaa se miksi kuitenkin sattui...