Kyllä minua hävettää olla näin hyväuskoinen, tapaus Säde
Ei hyvältä tunnu lukea näitä poistuvia ketjuja, jatkuvalla syötöllä löytyy uusia outoja yksityiskohtia, mitään raskautta ei edes välttämättä ole ollut... Kyllä minä olin niin hyväuskoinen, sinisilmäinen, vaikka ja mitä tyhmä että uskoin tarinan kerta siitä Iltalehden sivuilla uutinen kuvineen oli! Liekö oman lapsen menetys rv 23 puoli vuotta sitten pehmentänyt pääni kun alkuun kauhulla luin ihmisten kommentteja siitä että miksi pitäisi rahoittaa toisten ambulanssilentoja jne. Pidin heitä kylminä ja sydämettöminä, he eivät tietäneet miltä tuntui menettää oma lapsi........
Itse en lahjoittanut rahaa, mutta sekin johtui lähinnä siitä että meidän perhe itse elää kokoajan kädestä suuhun eikä ylimääräistä juuri koskaan jää.
Kysymys nyt lähinnä kuuluu että voiko ihmisiin enää luottaa kun kehdataan rahastaa näin kamalalla asiallla ja näin törkeän räikeästi?
-Kahden lapsen tyhmä äiti joka vielä viikko sitten kärsi ilmeisesti yliempatiasta-
Kommentit (17)
Turhaan häpeät, sillä et ole ainoa. Ikävä kyllä some on tarjonnut mahdollisuuden myös huijata ihmisiä. Itsekin olen mennyt lankaan ja vasta myöhemmin on selvinnyt, että koko toimintaa pyöritti muutama ammattirikollinen. Ja minäkin puolustin heitä ja heidän toimintaansa, koska sokeasti luotin heihin, kunnes totuus lopulta valkeni.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 09:32"]
Minäkin olin vähällä laittaa muutaman euron. Sitten luin uutisen uudestaan ajatuksen kanssa niin johan alkoi ristiriitoja löytyä. Kyllä lapsi on varmasti ollut olemassa. Johan sen joku tietäisi sanoa, että ei ole koskaan raskaana ollutkaan. Aika tarkka saa nykyään olla kun miettii kenen tarinaan on luottamista. Varsinkin jos tarinaan liittyy rahankeruu.
[/quote]
Se mikä minua saa epäilemään koko lapsen olemassaoloa on se että miten kukaan äiti voi oikeasti rahastaa kuolleella lapsellaan? Tätä minä en ymmärrä. :(
ap
Minä taas luin koko artikkelin ja huomasin heti, että nyt oli lähdetty lomailemaan vaivautumatta ajattelemaan riskejä ja lukemaan vakuutuspapereita, ja iltapäivälehteen oli tultu nimenomaan vihjailemaan suuresta rahantarpeesta ja mainittu keräys ja keräysluvan välttelemiskeinot yksityiskohtaisesti. Sen jälkeen olen vain ihmetellyt sitä, miten höynäytettävissä ihmiset ovat - mikään järkipuhe ei mennyt perille, kun oltiin niin pyhää vihaa ja tuohtumusta täynnä.
Jollen olisi toukokuussa lopettanut Ifissä olleita vakuutuksiani, tekisin sen nyt. If asetti yhden asiakkaansa muiden asiakkaiden yläpuolelle ja rikkoi omia sääntöjään julkisuuden paineessa. Ehkä he saavat tällä tempulla lisää asiakkaita, joiden toiveissa on saada kieroilemalla vakuutusrahoja, mutta toivoakseni yhtä moni valitsee Ifin sijasta jonkin tasapainoisemman vakuutusyhtiön.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 09:32"]
Minäkin olin vähällä laittaa muutaman euron. Sitten luin uutisen uudestaan ajatuksen kanssa niin johan alkoi ristiriitoja löytyä. Kyllä lapsi on varmasti ollut olemassa. Johan sen joku tietäisi sanoa, että ei ole koskaan raskaana ollutkaan. Aika tarkka saa nykyään olla kun miettii kenen tarinaan on luottamista. Varsinkin jos tarinaan liittyy rahankeruu.
[/quote]
Se mikä minua saa epäilemään koko lapsen olemassaoloa on se että miten kukaan äiti voi oikeasti rahastaa kuolleella lapsellaan? Tätä minä en ymmärrä. :(
ap
[/quote]
En minäkään ymmärrä miltä kantilta äiti tätä asiaa katsoo, jos näkee sen hyväksyttävänä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:03"]
Minä taas luin koko artikkelin ja huomasin heti, että nyt oli lähdetty lomailemaan vaivautumatta ajattelemaan riskejä ja lukemaan vakuutuspapereita, ja iltapäivälehteen oli tultu nimenomaan vihjailemaan suuresta rahantarpeesta ja mainittu keräys ja keräysluvan välttelemiskeinot yksityiskohtaisesti. Sen jälkeen olen vain ihmetellyt sitä, miten höynäytettävissä ihmiset ovat - mikään järkipuhe ei mennyt perille, kun oltiin niin pyhää vihaa ja tuohtumusta täynnä.
Jollen olisi toukokuussa lopettanut Ifissä olleita vakuutuksiani, tekisin sen nyt. If asetti yhden asiakkaansa muiden asiakkaiden yläpuolelle ja rikkoi omia sääntöjään julkisuuden paineessa. Ehkä he saavat tällä tempulla lisää asiakkaita, joiden toiveissa on saada kieroilemalla vakuutusrahoja, mutta toivoakseni yhtä moni valitsee Ifin sijasta jonkin tasapainoisemman vakuutusyhtiön.
[/quote]
Tämä on toinen asia mitä en usko. Siis sitä että If on korvannut yhtään mitään tälle perheelle, mutta ei voi ottaa asiaan kantaa...
ap
Kun itse on pienituloihin sitä helposti heltyy ja samastuu toisten ahdinkoon. Itsellä on tiukkaa koko ajan, silti jonkun rovon pystyi kaivamaan perheelle. Teki oikein pahaa kun alkoikin tämä kuolleen vauvan oheistuoterumba. Kaduttaa että mitään annoin.
Voisko joku selittää yhdellä lauseeella tämän jutun, en ole jaksannut seurata koko kohua.
Nämä säteilijä -porukat tekivät palveluksen ainakin osalle meistä. Ei pidä olla liian luottavainen ja sinisilmäinen. Julkisuutta/somea hyväksikäyttäen tapahtuvat vedätykset eivät tähän jää. Onko vielä paljon niitä, joiden mielestä rahakeräyslaki on tarpeeton? Pelkästään kuvien avulla voidaan sepittää lumetarina, jonka takana voi olla vaikka muutama parikymppinen kundi. Tässä tapauksessa tuo vauva lienee olemassa, mutta tapa jolla rahaa on lähdetty takomaan on pelkästään oksettava. Kannattiko pilata maineensa toimimalla kuin päättömät kanat?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:12"]Nämä säteilijä -porukat tekivät palveluksen ainakin osalle meistä. Ei pidä olla liian luottavainen ja sinisilmäinen. Julkisuutta/somea hyväksikäyttäen tapahtuvat vedätykset eivät tähän jää. Onko vielä paljon niitä, joiden mielestä rahakeräyslaki on tarpeeton? Pelkästään kuvien avulla voidaan sepittää lumetarina, jonka takana voi olla vaikka muutama parikymppinen kundi. Tässä tapauksessa tuo vauva lienee olemassa, mutta tapa jolla rahaa on lähdetty takomaan on pelkästään oksettava. Kannattiko pilata maineensa toimimalla kuin päättömät kanat?
[/quote]
Oikeassa olet.
Ei helvetti, oliko tällekin lässynlässyjutulle jo joku keräys perustettu? Ihan omaa tyhmyyttään saa kiittää jos joka paikkaan ihan randomisti vaan rahojaan jakelee... Kuka tahansa voi tosiaan keksiä minkä tahansa vastaavanlaisen jutun, kyllä Iltalehti tai viimeistään Seiska sen julkaisee nehän ei tarkista onko jutun takana mitään faktaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:11"]Voisko joku selittää yhdellä lauseeella tämän jutun, en ole jaksannut seurata koko kohua.
[/quote]
minäkään en ole pariin päivään lukenut, voisiko joku kertoa, onko jotain uusia tietoja?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:08"]
[/quote]
Tämä on toinen asia mitä en usko. Siis sitä että If on korvannut yhtään mitään tälle perheelle, mutta ei voi ottaa asiaan kantaa...
ap
[/quote]
Minä epäilin tuota myös, mutta kun monessa lehdessä kerrottiin Ifin antaneen periksi eikä If pyytänyt niitä korjaamaan uutisointiaan, on todennäköisempää, että korvasivat. Mutta jos eivät korvanneet eivätkä pyytäneet korjaamaan virheellistä uutisointia, yksi ja samahan se on: julkisuuteen annettu tieto jää elämään.
Nro 5
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:11"]Voisko joku selittää yhdellä lauseeella tämän jutun, en ole jaksannut seurata koko kohua.
[/quote]
minäkään en ole pariin päivään lukenut, voisiko joku kertoa, onko jotain uusia tietoja?
[/quote]
Kukaan ei varmaan enää jaksa selvittää jo tapahtuneita käänteitä, koska kaikki ketjut aiheesta poistetaan täältä. Eilenkin samoja asioita piti uusille ihmisille selittää monta kertaa päivässä, koska aina kun oli jotain saanut sanottua, koko ketju katosi. Tänä aamunakin on tainnut jo pari ketjua lähteä ja tuskin tämäkään täällä pitkään on. Joku on nyt selvästi päättänyt, että tämä asia pitää hyssytellä maton alle.
[/quote]
Muistathan nyt, ettei ole mitään todistetta siitä, että IF olisi maksanut mitään ylimääräistä. On vain äidin ja puuhanaisen sana, että näin olisi. IF sanoi vain yleisellä tasolla, että jos tulee uusia tietoja asiaan liittyen, se käsitellään uudestaan ja päätös tehdään sen mukaan. Päätös voi olla myönteinen tai yhtä hyvin kielteinen.
Koko juttu haisi alusta asti ja pahasti. Pahin ongelma tuossa oli, että kyseiset ihmiset olivat oikeasti jättäneet selvittämät vakuutustensa kattavuuden ja sen jälkeen syytettiin vakuutusyhtiötä ja itkettiin julkisuudessa. Lisäksi olivat toimineet muutenkin todella typeräsi vaikka kuinka monessa kohtaa. En ymmärrä miksi IFi meni korvaamaan kaiken koska seuraavaksi joku muu voi itkeä että mulla paloi talo ja en saanut korvauksia vaikka mulla oli irtaimistovakuutus :( *niisk* Lisäksi kommentti jossa äiti kertoi että rahoilla laitetaan komea kivi kuolleen lapsenm haudalle on aika mauton koska saivat kuitenkin korvaukset vakuutusyhtiöltä. Jos kyse ei ole ahneudesta niin olisivat voineet lahjoittaa kaikkia keräysrahat vaikka lastensairaalalle.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:11"]Voisko joku selittää yhdellä lauseeella tämän jutun, en ole jaksannut seurata koko kohua.
[/quote]
[/quote]
Yksi mielenkiintoinen tieto on, että äidillä ei ole aikomusta palauttaa rahoja. Niitä jotkut on kyselleet, ilmeisesti facen kautta (?) ja äiti lukee viestit (sen näkee onko viesti luettu), mutta ei vastaa. Siispä on tehty useampia rikosilmoituksia.
Minäkin olin vähällä laittaa muutaman euron. Sitten luin uutisen uudestaan ajatuksen kanssa niin johan alkoi ristiriitoja löytyä.
Kyllä lapsi on varmasti ollut olemassa. Johan sen joku tietäisi sanoa, että ei ole koskaan raskaana ollutkaan.
Aika tarkka saa nykyään olla kun miettii kenen tarinaan on luottamista. Varsinkin jos tarinaan liittyy rahankeruu.