Miksi vtussa Iphonen akku kestää aina max vuoden?!
Vuoden välein pitää vaihtaa melkein tonnin puhelin akun takia?!
Kommentit (71)
Ensinnäkin ei kannata ladata täyteen vaan pitää varaus keskialueella, kestää kauemmin.
Mulla kestänyt paljon parempana Iphonessa akku, kuin Huaweissa tai Sonyissa. Tämän hetkinen luuri ei ole kovin vanha, mutta sitä aiempi oli mulla vuosia, miehellä noin vuoden ja hän oli ostanut sen käytettynä pari vuotta vanhana.
Akun vaihto ei paljoa maksa. Mulla iPhonet on kestäneet monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulet? 😂 Siksi tietysti, että ihmiset ostaisi aina uuden ylihintaisen roskan, koska se on hei iPhone! Markkinavoimat jyllää ja lampaat menee mukana.
Markkinoille pitää tehdä sääntö että laitteiden pitää kestää. Ihan siksi että se on luontoa säästävää ja suojelevaa. Hölmöt saa tuhlata rahansa ei siinä mitää. Kuitenkin käyttötavaroille kuten puhelimet, läppärit, pesukoneet, telkkarit, jääkaapit jne pitää vaatia vähintään 10-15 vuoden käytön kesto. Mielummin enemmän.
Katsot Youtubesta tän: https://www.youtube.com/watch?v=e9xmn228HM0 niin ymmärrät enemmän.
Ensimmäisenä kannattaa kytkeä pois päältä kaikki toiminnot mitä ei käytä. Uuden iphonen akku kestää asetukset kohdillaan nelisen päivää kevyttä käyttöä; lataussyklejä kertyy siis vähemmän. Sitten kun vielä muistaa, että litiumakut kestävät parhaiten kun niitä käyttää ja lataa miten saattuu, varauksen pysyessä pääasiassa 40-80% haarukoissa niin näillä eväillä mennäänkin jo yllättävän monia vuosia.
Mulla on ollut iPhone 8 plus nelisen vuotta ja hyvin akku kestää. Miehellä vanhempi malli ja akku vaihdettiin viiden vuoden jälkeen. Tunnen monta ihmistä jolla iPhone eikä heidän puhelimissaan akku vuodessa mene.
Eli ap itse taitaa tehdä jotakin millä pilaa akun.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kolmisen vuotta vanha iphone8 ja just katosin, että akun kunto on 82%.
Mulla vuoden vanhempi puhelin kuin sulla ja akun kunto saman 82%.
Pari vuotta vanha iPhone 11 ja akun kunto 94%. Edellinen iPhone, 7, oli käytössä vuosia ja siinäkin oli akun kunto joku päälle 80% viime syksynä kun luovuin puhelimesta.
Mulla reilut 2 vuotta vanha Iphone 11. Akun kapasiteetti uuteen verrattuna 94 %.
Vinkki: älä osta mitään romuPhonea.
Mulla on iPhonet kestäneet loistavasti ainakin 3 vuotta, ei mitään ongelmia akun tai muidenkaan asioiden kanssa, vaikka kovassa käytössä on.
Androidia sen sijaan en osta enää ikinä. Useampi merkki kokeiltu ja puhelimet käyttäkelvottomia viimeistään 2 vuoden kuluttua.
Siis miksi oot menny ostamaan aina uuden vaikka edellisetkään ei oo kestäny? :DD
Nää i lelut on täyttä romua, ylihintaista roskaa josta ei ole edes puhelimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Höh, akun vaihto maksaa murto-osan luurin hinnasta.
Oma lukunsa se miten akkua lataa. Nyrkkisääntö: ei kannata säilytellä kiinni laturissa vaan pitää lataus 80 ja 20 prossan välillä. Silloin kestää pidempään.
Ainakin 2 tuttua on vaihtanut akun ja se ei auttanut mitään, ihan hetken toimi ehkä vähän paremmin.
Puhelimeen vissiin ohjelmoitu käytetty tuntimäärä ja sitten se ohjelma aloittaa runsaa akun kulutuksen, en keksi muuta.
Siirryin iphonesta samsungiin, nyt lataus kestää 2 viikkoa, eikä niin että pitää ladata 6 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulet? 😂 Siksi tietysti, että ihmiset ostaisi aina uuden ylihintaisen roskan, koska se on hei iPhone! Markkinavoimat jyllää ja lampaat menee mukana.
Markkinoille pitää tehdä sääntö että laitteiden pitää kestää. Ihan siksi että se on luontoa säästävää ja suojelevaa. Hölmöt saa tuhlata rahansa ei siinä mitää. Kuitenkin käyttötavaroille kuten puhelimet, läppärit, pesukoneet, telkkarit, jääkaapit jne pitää vaatia vähintään 10-15 vuoden käytön kesto. Mielummin enemmän.
Näissä asioissa raha puhuu ja se raha ei liiku, jos tuotteet tehdään liian kestäviksi. Raha on päättänyt huonontaa tuotteita ja se takaa tasaisen kassavirran. Raha määrittelee myös säännöt. Kuluttaja, fiksu tai hölmö, maksaa kaiken.
Käyttö se akun väsyttää. Mulla i phone 12 pro ja akku 81%. On kaksi vuotta vanha.Akku kestää 500 latausta eli mitä useammin lataa niin sitä nopeammin akku kuluu.
Käytän paljon kännyä ja katson myös Ruutua.
Voi myös hankkia varavirran,
Seuraava känny on on i phone 15 max.
Mulle i phone sopii koska tottunut tähän käyttikseen. Muut tuntuu vaikealta.
Lataa vain 80% asti. Näin minulla on akku kestänyt todella hyvin, vaikka puhelin on vuosimalli 2016. Tosin ei ole iPhone, vaan Samsung.
Ostin puhelimen vuonna 2020 ja nyt mennyt alle 90% tehon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kestänyt jo 5v.
Samoin.
Porukka ei ilmeisesti osaa ladata akkua oikein tai eivät välitä ohjeista ja sitten ihmetellään että kuinkas nyt näin kävi.
Mulla kolmisen vuotta vanha iphone8 ja just katosin, että akun kunto on 82%.