164cm/71kg
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 71 on aivan hyvä. Olen 164/77 ja urheilen päivittäin, bmi on toki joo lievää ylipainoa mutta vaatekoko m, litteä vatsa, lihaksikas olemus. En laihduta, olen ihan tyytyväinen.
Mutta, samalla painolla voi kyllä näyttää pahasti pulskalta jos ei ole urheilutaustaa.Tämä oli tärkeä kommentti! Nimenomaan vartalon koostumus merkitsee. Lihaksia vai rasvaa jne?
Urheilleilla (kuten itsekin olen) ei todellakaan voi eikä pidä tuijottaa jotain bmi lukua, koska täysin väärä.
Urhelijamies 180 cm eli lihaksikas pyysi mua arvioida hänen painonsa ku narisin ihannepainoista. Ei läskiä, jämäkkä... Arvioin et hän painaa 80-85. Paino oli 120 kg, eikä siis yhtään extra rasvaa tms.
No juu, mutta näin lihaksikkaita on varsin harvassa. Myös ruumiinrakenne vaikuttaa hieman, toiset ovat luonnostaan sirompia kuin toiset.
https://i.imgur.com/eXWjeEy.jpeg
Niin että kuinka lihaksikas tämä mies mahtoi olla?
Kuvan mies on 120kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48-55 kg.
Älä viitsi. Alle 50-kiloisena ap olisi alipainoinen ja siihen laihduttaminen on terveydelle vaarallista. Tällaiset ehdotukset aiheuttavat syömishäiriöitä.
Älä viitsi. Parin kilon alipainosta ei ole mitään haittaa. Lievä alipaino ja niukka syöminen on tutkimuksissa yhdistetty pitkäikäisyyteen.
Lievä ylipaino on terveellisempää kuin lievä alipaino.
Alle 64kg.
Itse oon 162/63. Ja tuossa on mulle ainakin 5kg liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 164cm/79kg ja mielestäni sopiva. Voin toki puhua vain omasta puolestani.
Jotkut tykkää olla lihavia, minä en.
Olen 72kg ja todella ylipainoinen, haitat on todella pahat. Hengästyn, närästää, on uniapneaa, kroppa tursuaa, vaatteet ei mahdu eikä istu, lonkat särkee, polvet rutisee.
10 kiloa pitää saada todella nopeasti pois
Taitaa olla henkisellä puolella ne ongelmat ja kuvittelet fyysiset ongelmat. Tuolla painolla ei ole vielä tuollaisia oireita. Mä olen painanut painavimmillaan 125kg eikä kyllä ollut uniapneaa, särkenyt lonkkia tai polvet rutissut. Närästystä ollut normaalipainoisesta ja ekasta raskaudesta asti. Hengästyin kyllä, mutta en nyt missään normaalissa kävelyssä. Jaksoin hiihtää, pyöräillä, uida ja työ oli silloinkin fyysisesti raskasta. Kroppa toki tursusi tuossa painossa, mutta ei kyllä 72 kilon painossa kroppa pahemmin tursua. Vaatteita löydät aivan varmasti koska mökin löysin 125 kiloisena. Nykyään painan 65kg ja pituus 167cm. 72 kiloisena ei todellakaan tuollaisia ongelmia kuin sulla muka on.
Yhtä aikaa huvittavia ja ärsyttäviä nämä kiloista ja ongelmista vinkuvat kun ei edes ole todellista ylipainoa.
Ällistyttävästi ei ole tainnut yksikään kommentoija ottaa ikäkerrointa huomioon, sehän nostaa väistämättä painoa jotta pysyisi suhteellisesti samassa fyysisessä kunnossa ikäluokassaan, että jos on ollut kolmekymppisenä erinomainen kunto, niin samoilla kiloilla ei vastaavaan pääse yli viisikymppisenä koska rasvakudos korvaa lihaksistoa ikääntyessä.
58-62