Kerron nyt raivostuttavasta ihmistyypistä (aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä)
Olen itsekin kammonnut ajamista ihan ekoilla kerroilla, kun ajoin yksin autokoulun jälkeen. Siitä ei ole vuosikausia aikaa, joten muistan sen kuin eilisen. On minulla muutamia vuosia kuitenkin ollut jo kortti. Nykyään olen itsevarma kuski, paitsi täysin vieraissa paikoissa kun en vielä hahmota homman nimeä.
OLI MITEN OLI, AJOIN KOHTI MOTARIA JA JO ENNEN SITÄ EDESSÄNI OLI H--E---L---VETINMOINEN HIDASTELIJA.
T I E S I N tismalleen mitä on edessä, jos tämä sankari kääntyy kiihdytysrampille. Tämä on tullut koettua jo monet kerrat. Ja sinnehän i d a r i totta kai kääntyi.
Kiihdytysrampilla i d i o o t t i köröttelee NOIN 50 KM/H, SIIS TODELLISEN NOPEUDEN MUKAAN, EI MITTARIN!!!! RAMPILLA, JOSSA TÄYTYY K I I H D Y T T Ä Ä JA AJAA SATASTA!!!
V .... u että raivostutti, ampaisin täysiä ohi kiihdytysrampilla ja liityin tielle OIKEALLA NOPEUDELLA.
Oikein kihisen raivosta, kun ajattelen näitä itsekkäitä p a s k o j a , jotka vaarantavat muut autoilijat ihan tuosta noin vaan eivätkä ymmärrä pysyä h.....tin kaukana yleisistä teistä!!!
Jos pelottaa niin h.....sti, niin harjoittelulle varataan aikaa silloin, kun muuta liikennettä on mahdollisimman vähän. Tai jos se ei onnistu, niin pysytään poissa auton ratista.
Olen nykyään tosi herkkä ohittelemaan muutenkin, en jaksa yhtään noita h....tin matelijoita. Annan muutaman sekunnin aikaa nostaa nopeus normaaliin, muuten menen ohi heti kun pääsen. Mutta tässäkin on se, että AINA OHI EI VAIN PÄÄSE. Usein se itsekäs v ... ttupää tukkii tien kilometritolkulla, kun joko a) tie on niin mutkikas, että ohi ei pääse turvallisesti tai b) ohitus on kielletty tai c) jatkuvasti tulee autoja vastaan.
Että vihaan itsekkäitä p...a...s...k...o...j...a!!!!!!
Kommentit (77)
Olen monesti miettinyt että tuota rampilla hidastelua pitäisi valvoa poliisin toimesta, siis pitää satunnaisesti tutkaa ramppien lähettyvillä. Kiihdytyskaistalla hidastelu on niin vaarallista monelle tilanteessa olijalle ja siihen tulevalle, että siitä pitäisi saada päiväsakkoa.
Kiva yrittää itse kiihdyttää lyhyellä kiihdytyskaistalla sataseen, kun edelläajava jurruttaa tasan neljääkymppiä kaistan päähän ja pysähtyy sitten. Tällaisilta pitäisi ottaa kortti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin teillä on kiire? Muutaman minuutin säästäminen liikenteessä on ihan turhaa.
😂😂😂😂😂😂😂 Minulla oli kiire liittyä moottoritielle, jossa muut autoilijat syöksyvät ohi satasta :):):):) ihan yritin päästä hengissä perillä :):):):):):):)::) siksi KIIHDYTIN KIIHDYTYSRAMPILLA, toisin kuin tieni blokannut itsekäs p...as...ka, joka körötteli kiihdyttämisen sijaan. Enkä muutenkaan halua körötellä, vaan edetä sujuvasti. Minulla ei välttämättä ole kiire mihinkään, haluan vain ajaa sujuvasti!!
Vaikutat henkilöltä, joka on ensimmäisenä kolarinpaikalla. Itse, jos huomaan, että edessä ajava ei kiihdytä tarpeeksi rampilla, jätän riittävästi etäisyyttä ja kiihdytän vasta sitten, kun hän on jo riittävän matkan päässä.
En ole se jolle vastaat, mutta sinä et taida paljon autolla ajella. Sitä ei mistään kristallipallosta meinaan näe että keneltä kaasupolkimen paikka unohtuu kun pitäisi kiihdyttää. Kun tämä valkenee, olet jo tilanteessa jossa pitäisi suorittaa nopea kiihdytys mutta edessä jarrutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko miekkoshullu? Teksti on samanlaista.
Ap kirjoittaa niin outoa tekstiä, että oli pakko jäädä lukemaan ketjua. Mutta tosiaan miekkoshullultahan tämä kuulostaakin!
Turvaväli pitää säilyttää myös moottoriteiden rampeilla. En ole koskaan joutunut hillitsemään omaa kiihtymistäni edelläajavan vuoksi. Ei tartte kovin pitkää väliä edes jättää niin ite voi mennä aina heittämällä sitten ohi kun baana aukeaa. Jotenkin typerää kiehuttaa itseään viittäkymppiä ajavan takapuskurissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti miettinyt että tuota rampilla hidastelua pitäisi valvoa poliisin toimesta, siis pitää satunnaisesti tutkaa ramppien lähettyvillä. Kiihdytyskaistalla hidastelu on niin vaarallista monelle tilanteessa olijalle ja siihen tulevalle, että siitä pitäisi saada päiväsakkoa.
Kiva yrittää itse kiihdyttää lyhyellä kiihdytyskaistalla sataseen, kun edelläajava jurruttaa tasan neljääkymppiä kaistan päähän ja pysähtyy sitten. Tällaisilta pitäisi ottaa kortti pois.
Eikö olisi järkevämpää valvoa moottiritiellä ajavien jarruttelua, sillä yleensä heidän vuokseen se kiihdytyskaistalla ajava ei pääse sujuvasti siirtymään ajokaistalle.
Aikana, jolloin itse ajoin ajokortin, opetettiin, että kiihdytyskaista pitää hyödyntää. Edellinen tarkoittaa sitä, että vasta kiihdytyskaistan loppupäässä siirrytään ajokaistalle - eikä heti tai jopa ennen sulkuviivan päättymistä. Tämän opetuksen mukaan, aloittaja tunaroi kun änkesi kiihdytyskaistalta ennen edellä ajavaa ajokaistalle. Lisäksi aloittajalla ei ole kykyä arvioida muuta liikennettä, sillä tuskin kukaan autoilija hidastaa kiihdytyskaistalla ellei ajokaistalla ole väistettävää autoa, joten älytöntä syyttää vain kiihdytyskaistalla ajavaa.
Kiihdytyskaistalta tuleva väistää moottoritiellä ajavaa liikennettä. Jos liikenne seisoo moottoritiellä tai joku autollaan estää kiihdytyskaistalta ajavan siirtymisen ajorajalle, niin ei sinne pellit kolisten rysäytetä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän teistä raivohulluista on vaaraa liikenteelle.
Passiivis-aggressiivisista jurnuttajista on myös vaaraa nopeasti liikkuville.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kaltainen on pahimpia, tunkee edellä ajavaa ensin liittyvälle tielle, ja siten estää edellä ajavaa pääsemästä jouhevasti muun liikenteen sekaan. Todellinen minäminä-tyyppi.
Juuri niin siinä on pakko toimia, jos haluaa itse liittyä turvallisesti liikenteeseen ja olla aiheuttamatta vaaraa muille. Jos kaksi autoa ajaa viittäkymppiä kiihdytyskaistan päähän ja siirtyy siinä vauhdissa tielle, jälki voi olla rumaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden ollut ajokortti ja pullistelee kuin tekijä mies. Kasva vähän niin ymmärrät että kaikki ei aina vain mene niin kuin sinä haluat.
Meillä on täällä nysvääjäidari linjoilla. Pullistelen, koska minä sentään uskallan ajaa kuten normaalit ihmiset enkä vaaranna muiden henkeä. Tajuatko edes kuinka vaarallista on estää muiden kiihdytys motarille liityttäessä?! Etpä taida sen vertaa ymmärtää.
Tutulla oli samanlaisia sääntöjä. Ajokaistalla ei saanut hidastaa ja eteenpäin ajettiin rystyset valkoisena. Kun näitä "ei saa missään nimessä hidastaa takanatulijoiden vauhtia" -sääntöjä noudatettiin, niin siinä rikottiin lakiin kirjoitettuja liikennesääntöjä. Suojatien eteen pysähtynyttä autoa ei saa ohittaa pysähtymättä, mutta rystyset valkoisena ajaen tämä tärkeä liikennesääntö jää noudattamatta. Jostain syystä vain typerykset noudattivat turvaetäisyyksiä, joten rystyset valkoisen ajettiin edellä ajavan puskuriin saakka.
Itselle on tärkeää ajoetäisyydet, jos en aio ohittaa, niin en aja "ohitusetäisyydelle". Tiedättehän, että ohitusta ei aloiteta edellä ajavan puskurista vaan auto kiihdytetään jo ohitettavan auton takana, jolloin vastaantulijoiden kaitalla ajoaika lyhenee. Edellinen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ohituksen jälkeen kiilataan välittömästi ohitettavan etupuskuriin, vaan takaisin ajokaistalle siirrytään kun on saavutettu riittävä etäisyys ohitettavaan autoon. Kun ihmiset noudattaisivat riittäviä ajoetäisyyksiä, niin ohitukset olisivat kaikille tiellä liikkuville turvallisia eikä syntyisi autojen jarrutteluista sitä helminauhaefektiä.
Liikenne olisi joustavampaa kun kaikki ajaisi sääntöjen mukaan eikä niiden itse keskittyjen "paras kuski -sääntöjen perusteella".
Tuolla on hyvin kirjoitettu teoria, jonka mukaan kaikkien pitäisi ajaa: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/04/08/kiihdytyskaistalta-paatielle-s…
Kannattaa lukea myös kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi järkevämpää valvoa moottiritiellä ajavien jarruttelua, sillä yleensä heidän vuokseen se kiihdytyskaistalla ajava ei pääse sujuvasti siirtymään ajokaistalle.
Aikana, jolloin itse ajoin ajokortin, opetettiin, että kiihdytyskaista pitää hyödyntää. Edellinen tarkoittaa sitä, että vasta kiihdytyskaistan loppupäässä siirrytään ajokaistalle - eikä heti tai jopa ennen sulkuviivan päättymistä. Tämän opetuksen mukaan, aloittaja tunaroi kun änkesi kiihdytyskaistalta ennen edellä ajavaa ajokaistalle. Lisäksi aloittajalla ei ole kykyä arvioida muuta liikennettä, sillä tuskin kukaan autoilija hidastaa kiihdytyskaistalla ellei ajokaistalla ole väistettävää autoa, joten älytöntä syyttää vain kiihdytyskaistalla ajavaa.
Kiihdytyskaistalta tuleva väistää moottoritiellä ajavaa liikennettä. Jos liikenne seisoo moottoritiellä tai joku autollaan estää kiihdytyskaistalta ajavan siirtymisen ajorajalle, niin ei sinne pellit kolisten rysäytetä.
Sieltä takaa on yksinkertaisesti pakko siirtyä alokkaistalle ennen edessäajavaa, ellei edessäajavalla ole aikomusta kiihdyttää. Muuten on katastrofin ainekset läsnä.
Ja näitä näkee yllättävän paljon. Siis näitä jotka jurruttavat kiihdytyskaistab loppuun törkeää alinopeutta, ja sitten joko pysähtyvät tai siirtyvät reippaassa alinopeudessa muun liikenteen sekaan vaaratilanteita aiheuttaen.
Muistakaa, että lain mukaan kiihdytyskaistalla on kiihdytettävä.
Onhan toi totta, että jonkun hidastelu aiheuttaa aina välillä vaaratilanteita muille. On tosi vaikeaa ajaa, jos ei pääse ohittamaan, ja edessä ajaa joku - 20 km alle nopeusrajoituksen ja takaa puskee takapuskuriin joku toinen +20 km yli nopeusrajoituksen. Niin ne on molemmat ihan yhtä vaarallisia mulle.
Täytyy ajaa virran mukana. Liikenteen pitää sujua tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa ärsyttävältä tyypiltä, mutta olen silti samaa mieltä itse asiasta. Ylipäätään tosi moni ajaa jatkuvasti selkeää alinopeutta. Esim. 80 alueella ajetaan 70 km tai satasen alueella 85. Alinopeuden ajamiselle on varmasti monenlaisia syitä kun niin moni sitä tekee, mutta oma mielikuvitukseni ei niitä riitä keksimään. Olisikin varmaan omalle mielenterveydelle hyväksi kuulla näitä syitä, jos joku täällä osaa niitä esittää.
Ööh, kuvaamasi luvut eivät ole alinopeutta.
Miksi ihmisille on iskostunut päähän, että jos nopeusrajoitus on 100 km/h, pitäisi ajaa juuri täsmälleen sitä 100 km/h? Sehän rajoitus kertoo sallitun MAKSIMInopeuden ko. tiellä. Se ei tarkoita sitä, että juuri sitä nopeutta tulee ajaa. Hitaamminkin saa ja pitää mennä, esim. jos on kova vesisade, lumisade tai liukasta.
Mutta siis joo, rampilla kun ollaan, pitää kiihdyttää siihen vauhtiin, mitä muut ajaa tiellä, muuten liittyminen on miltei mahdotonta tai todella vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Jos osaa liikennesäännöt ja osaa ajaa, niin tietää, että nimenomaan sillä kiihdytyskaistalla kiihdytetään ja ehkä jarrutellaan siten, että saadaan vauhti sovitettua moottiritietä ajavien vauhtiin.
Moottoritietä ajavien kiihdyttelyjä ja jarrutteluja pitäisi tutkan kanssa valvoa. Heidän kun pitäisi ajaa vakionopeutta, jotta se kiihdytyskaistalta tuleva osaa kiihdyttää autonsa sopivaan rakoon. Kun ne moottoritietä ajava ryhtyy jarruttelemaan ja kiihdyttelemään väärällä tavalla, niin se vaarantaa kaikkien turvallisuuden. Ja he tekevät sen, koska sinä et osaa liikennesääntöjä etkä ajaa moottoritielle vaan seilaat vauhdilla ja puhtaalla tuurilla.
Myös nainen jota ukot tiiraa aiheuttaa vaaratilanteita.